Ιδιαίτερα χαμηλή σε σχέση με την ανεξάρτητη αποτίμηση κρίθηκε και η βελτιωμένη προσφορά του μοναδικού υποψηφίου για την αγορά του δημόσιου ακινήτου στην περιοχή Βερβερόντα στο Πόρτο Χέλι. Αυτό αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕ∆, βάζοντας τέλος στη δεύτερη μέχρι στιγμής προσπάθεια την τελευταία δεκαετία να αξιοποιηθεί το ακίνητο, το οποίο «διαφημίζεται» ως έχον δυνατότητα ανάπτυξης ακόμη και μικρού αεροδρομίου.
Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, η βελτιωμένη προσφορά που ζήτησε και πήρε το ΤΑΙΠΕ∆, από τη «Γούτος Οικοδομή Ε.Ε.», που σχετίζεται με σημαντικά κτηματομεσιτικά συμφέροντα στην περιοχή, αν και διπλάσια σχεδόν από την αρχική, ήταν περί τις τέσσερις φορές χαμηλότερη από την ελάχιστη αξία που είχαν προσδιορίσει οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕ∆. Για τους ειδικούς η χαμηλή προσφορά για μια έκταση 627 στρεμμάτων σε ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους περιοχή είναι απότοκος της αδυναμίας εξασφάλισης έκδοσης περιβαλλοντικής μελέτης για την οικοδόμησή της. Επιπλέον, η πολεοδόμησή της αποτελεί ζήτημα ιδιαίτερης ευαισθησίας για την τοπική κοινωνία. Ετσι, εκποίησή της χωρίς συγκεκριμένους ήπιους όρους δόμησης και χωρίς παραχωρήσεις κάποιου μέρους της προς τον δήμο για χρήσεις κοινής ωφελείας εκτιμάται πως είναι λίαν δύσκολη.
Το ακίνητο αποτελεί μη παραθαλάσσιο γεωτεμάχιο με πανοραμική θέα στον Αργολικό Κόλπο και έχει έκταση 627.417,92 τετραγωνικών μέτρων. Βρίσκεται σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από το κέντρο του οικισμού Πόρτο Χέλι και 300 μέτρων από τη λιμνοθάλασσα Βερβερόντας και την ακτή του Ορμου Πόρτο Χελίου. Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕ∆ αναμένεται σε μία από τις επόμενες συνεδριάσεις να εγκρίνει τη διενέργεια νέα διαγωνιστικής διαδικασίας για την αξιοποίηση του ακινήτου, αναφέρει σχετική ανακοίνωση του Ταμείου. Θα είναι η τρίτη τέτοια απόπειρα.
Στη Βερβερόντα, μέρος της έκτασης είναι δασικό και καθώς αυτή συνορεύει με τον οικισμό αλλά και την προστατευόμενη λιμνοθάλασσα, ελλοχεύει ο κίνδυνος ευρύτατης αλλοίωσης του χαρακτήρα της περιοχής, του περιβάλλοντος και σημαντικής επιβάρυνσης του οδικού δικτύου, της ύδρευσης, της διαχείρισης απορριμμάτων αλλά και της ηλεκτροδότησης, επισημαίνουν τοπικοί φορείς και κάτοικοι.
Επιπλέον, δεν εμφανίζονται διατεθειμένοι να ανεχθούν σε καμία περίπτωση τη σχεδιαζόμενη, όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες, δημιουργία μικρού αεροδρομίου για ιδιωτικά αεροσκάφη στην ίδια έκταση. Και καθώς το ακίνητο είναι δημόσιο και συνορεύει με τον οικισμό, πολλοί κάτοικοι αντιτάσσουν πως θα έπρεπε να δοθεί τουλάχιστον τμήμα του για την κατασκευή σχολείων, παιδικών χαρών, κέντρου υγείας, χώρων πρασίνου και περιπάτου και γενικότερα για δράσεις που να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής. Ο τελευταίος άγονος διαγωνισμός δεν προέβλεπε ούτε όρους δόμησης, ούτε προϋποθέσεις ανάπτυξης, ούτε χρήσεις γης. Η έκταση βγήκε προς πώληση όπως είναι, με το βάρος της ωρίμανσης να πέφτει στον αγοραστή.
Πηγές της διοίκησης του ΤΑΙΠΕ∆ έχουν αναφέρει πως «πράγματι, οι αντιδράσεις είναι μεγάλες και η πολεοδομική και αδειοδοτική ωρίμανση του ακινήτου επιεικώς περίπλοκη» και ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο βγήκε ως έχει, «ώστε το ρίσκο της σχετικής διαδικασίας να αναλάβει ο ιδιώτης που θα αποκτήσει την έκταση». Σύμφωνα με πραγματογνώμονες του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος που έχουν ασχοληθεί με τη συγκεκριμένη περίπτωση, «η προοπτική οικοδόμησης 60.000 τ.μ. εάν προχωρήσει η τουριστική του αξιοποίηση ή και περισσοτέρων, υπό την προϋπόθεση πως θα εγκριθούν τα όποια σχέδια των επενδυτών, βρίσκεται σαφέστατα σε δυσαρμονία με τις δεδηλωμένες προτεραιότητες του ∆ημοσίου, του Υπερταμείου, που είναι η μητρική εταιρεία του ΤΑΙΠΕ∆, και της κυβέρνησης για ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον». Κάτι που εν τέλει φαίνεται πως προσδιόρισε και την απόφαση του ΤΑΙΠΕ∆ να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό.