Σημαντική μείωση της τάξης του 39% εμφανίζει ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου ΑΒΑΞ, την τελευταία διετία.
Ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου (εκτός του leasing) από τα 557 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2020, αναμένεται να διαμορφωθεί στα 340 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022 (31/12/2022). Αυτό σημαίνει ότι μέσα στο δύο χρόνια ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου μειώθηκε κατά 39%, ήτοι κατά 217 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του Ομίλου για την ανάδειξη της αξίας του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων και με στόχο να ενισχύσει τη θέση του για τη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων, ο Όμιλος ΑΒΑΞ προχώρησε στην αποεπένδυση από ορισμένες ώριμες συμβάσεις παραχώρησης – ΣΔΙΤ και μη-βασικές δραστηριότητες καθώς και λοιπά περιουσιακά στοιχεία. Η πλέον πρόσφατη αποεπένδυση είναι η πώληση της συμμετοχής του Ομίλου στην παραχώρηση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, για την οποία εισπράχθηκε τίμημα περίπου 60 εκατ., ενώ τον Ιούνιο 2022 είχε προηγηθεί η πώληση χαρτοφυλακίου έργων ΑΠΕ της θυγατρικής Volterra με αντίστοιχο τίμημα και το 2020 η πώληση των κτηρίων των κεντρικών γραφείων του Ομίλου στο Μαρούσι έναντι ποσού 34 εκατ.
Από τις τρεις αυτές αποεπενδύσεις, καταγράφεται συνολικό κεφαλαιακό κέρδος της τάξης των 97 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο Όμιλος προχωρά σε εσωτερική μετακίνηση των συμμετοχών του σε παραχωρήσεις σε εξειδικευμένη 100% θυγατρική εταιρεία, την ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις. Ήδη πραγματοποιήθηκε η μετακίνηση της συμμετοχής στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και μέσα στο 2023 αναμένεται να ολοκληρωθεί η αντίστοιχη μεταφορά της συμμετοχής στην Ολυμπία Οδό.
Παράλληλα ο Όμιλος συνεχίζει να ενισχύει το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεών του, το οποίο προσεγγίζει τα 2,3 δισ. ευρώ.
Την περασμένη Δευτέρα η ΑΒΑΞ υπέγραψε, σε κοινοπραξία με την Mytilineos, τη σύμβαση για το πρώτο οδικό έργο ΣΔΙΤ που θα κατασκευασθεί στη χώρα και ένα από τα μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια, την Ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Flyover).
Το έργο είναι προϋπολογισμού 373,2 εκατ. ευρώ και η ΑΒΑΞ συμμετέχει με ποσοστό 50%.
Επίσης την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές για το μεγάλο οδικό έργο στο τμήμα Μπράλος-Αμφισσα, του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 285,5 εκατ. ευρώ και ανάδοχος είναι η ABAΞ.
Ήδη στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης ο Όμιλος έχει υπογράψει νέες συμβάσεις συνολικής αξίας 505 εκατ. ευρώ.
Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα του εννεαμήνου, ο Όμιλος εμφανίζει βελτίωση Μεικτού Αποτελέσματος Έργων, ενώ σύμφωνα με τη διοίκηση τα νέα έργα περνάνε σε φάση υλοποίησης και παρουσιάζουν καλύτερους όρους κερδοφορίας.
Ήδη στο γ’ τρίμηνο του 2022 το μεικτό κέρδος του Ομίλου ΑΒΑΞ ανήλθε σε 12,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιάς 3,3 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο του 2022 και κέρδους 9,4 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.
Η εταιρεία επισημαίνει ότι η ανάκαμψη συνεχίζεται στο δ’ τρίμηνο του 2022 και προβλέπεται να ενισχυθεί σημαντικά το 2023.