Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Μπορεί φέτος η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) να μην πραγματοποιείται λόγω της πανδημίας, όμως, η κυβέρνηση επιδιώκει να προχωρήσει με βήμα γοργό η προώθηση των μεγάλων έργων υποδομής.
Προς την κατεύθυνση αυτή, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής ανέφερε χθες ότι επίκειται διαγωνισμός για το fly-over, την κυκλοφοριακή αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης µε Υπερυψωμένη Λεωφόρο Ταχείας Κυκλοφορίας στο τµήµα από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Α/Κ Κ12 (σύνδεση µε Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανιών).
Όπως έχει αναφέρει το Capital.gr, ολοκληρώνεται η επιλογή των συμβούλων (χρηματοοικονομικός, τεχνικός, νομικός) που θα προχωρήσουν στην επικαιροποίηση των μελετών και θα προσδιορίσουν τις προδιαγραφές δημοπράτησης του έργου ύψους 370 εκατ. ευρώ.
Ακόμη, χθες, πραγματοποιήθηκε, για πρώτη φορά, δοκιμαστικό δρομολόγιο σε ένα από τους συρμούς μήκους 60 μέτρων, του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο οποίος διήνυσε μερικές εκατοντάδες μέτρα πάνω στη γραμμή. Ο συρμός αποτελείται από τέσσερα βαγόνια (15 μέτρων καθένα) και κινήθηκε με μέγιστη ταχύτητα επτά χιλιομέτρων στο test track, ενώ σε αυτά είχαν επιβιβαστεί στέλεχη της Άκτωρ, της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας.
Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης μήκους 9,6 χλμ. εκτιμάται ότι θα παραδοθεί το 2023, με τον κ. Καραμανλή να κάνει λόγο για ασφυκτική κατάσταση.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να συζητηθούν οι αιτήσεις ακύρωσης και αναστολής των εργασιών που έχει καταθέσει η Κίνηση Πολιτών για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς με επίκεντρο τα αρχαιολογικά ευρήματα στον σταθμό της Βενιζέλου.
Η λύση δηλαδή που θα εφαρμοστεί περιλαμβάνει την απόσπαση των αρχαιοτήτων, πρακτική με την οποία αντιτίθεται η Κίνηση. Μένει να φανεί ποια από τις δύο πλευρές θα επικρατήσει στο νέο αυτό μπρα-ντε-φερ, με την Αττικό Μετρό να αναφέρει ότι διαθέτει ισχυρή νομική επιχειρηματολογία.
Εκτός από τη βασική γραμμή και την επέκταση της προς την Καλαμαριά (που υλοποιείται), σύμφωνα με όσα ανέφερε, χθες, ο κ. Καραμανλής, έχει προχωρήσει ο σχεδιασμός για την επέκταση του Μετρό στα βορειοδυτικά, ενώ σύντομα θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του Μετρό στο αεροδρόμιο. Ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί όλες οι γεωτεχνικές μελέτες του συγκεκριμένου έργου που είναι μήκους 6 χιλ.
Στα έργα που ανεβάζουν ταχύτητες ανήκει και αυτό της ανάπλασης της ΔΕΘ. Πρόσφατα το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη, ενέκρινε ομόφωνα το Πολεοδομικό Σχέδιο Εφαρμογής του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου της ΔΕΘ.
Η κίνηση αυτή θέτει στη γραμμή εκκίνησης την έναρξη υλοποίησης της ανάπλασης του Εκθεσιακού Κέντρου της Θεσσαλονίκης που θα μετατραπεί σε διεθνούς εμβέλειας πόλο ανάπτυξης με σύγχρονες υποδομές, χώρους πρασίνου, αναψυχής και πολιτισμού.