Αντιμέτωπο με το Συμβούλιο της Επικρατείας αλλά και την εξεύρεση κεφαλαίων για τη χρηματοδότησή του βρίσκεται το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης.
Η εκδίκαση της δικαστικής προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου έχει προγραμματιστεί για τις 22 Απριλίου.
Ως εκ τούτου, η τύχη υλοποίησης του έργου μετατίθεται για αργότερα, με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εξετάζει όλες τις εναλλακτικές λύσεις.
Το δεύτερο θέμα αφορά τη χρηματοδότηση του έργου, το οποίο έχει αποφασιστεί να εκτελεστεί ως δημόσιο έργο. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε, ύστερα από φημολογία, σε διευκρινιστική ενημέρωση σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου, στην οποία αναφέρει πως “το έργο εντάχθηκε στο ΠΔΕ τον Δεκέμβριο του 2021, προκειμένου να εκκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία, με προϋπόθεση ότι η Προϊσταμένη Αρχή δεν θα προβεί σε κοινοποίηση προς το ανάδοχο σχήμα πριν από την ένταξη του έργου σε πρόγραμμα συγχρηματοδότησης”.
Να προκηρυχθεί, δηλαδή, το έργο με την προϋπόθεση ότι δεν μπορεί να εκκινήσει η υλοποίησή του πριν εξασφαλιστούν οι πόροι από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, δηλαδή από ευρωπαϊκά κονδύλια. Στη συνέχεια, τον Ιούλιο του 2023, έγινε η μετάπτωση του έργου στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ) και διατηρήθηκε η ίδια δέσμευση, καθώς ακόμα σε εξέλιξη βρίσκονταν οι ενέργειες για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, όπως προέβλεπε και η αρχική απόφαση ένταξης.
Η διατύπωση αυτή επ’ ουδενί σημαίνει ότι έχει αποφασιστεί ή υπάρχει η παραμικρή πρόθεση κατάργησης του συγκεκριμένου έργου, η υλοποίηση του οποίου συνεχίζει να αποτελεί προτεραιότητα της κυβερνησης.
Το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης (το τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Ανισόπεδο Κόμβο της Εθνικής Οδού) αφορά στη μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.
Το έργο θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης του Ν. Αττικής.
Πρόκειται για σύμβαση ύψους 244,5 εκατ. ευρώ, την οποία έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Ακτωρ – Intrakat.
Επίσης θα κατασκευαστεί σήραγγα 2,4 χλμ., με υπόγεια διάνοιξη για 1,25 χλμ. μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (cut and cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη. Το τελευταίο κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου (1 χλμ.) είναι σε ανοιχτή οδοποιία και περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στο υφιστάμενο βιομηχανικό πάρκο στην περιοχή της Λυκόβρυσης.
Στο project περιλαμβάνονται και η διευθέτηση του ρέματος Πύρνας για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής, η αποκατάσταση των τοπικών οδικών δικτύων σε μήκος 2 χλμ., συνδέσεις με τοπικά δίκτυα μέσω ισόπεδων κόμβων, αποχετευτικά έργα και έργα πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων.
Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης έως την εθνική οδό αναμένεται να αποσυμφορήσει το δίκτυο των τριών παραπάνω δήμων, να διευκολύνει την πρόσβαση πολλών περιοχών των βορείων προαστίων στην Εθνική Οδό.