Την άποψη ότι ο ΒΟΑΚ – εφόσον το υπουργείο παραμείνει σταθερό στη θέση του να κατασκευαστεί συνολικά – δεν μπορεί να ξεκινήσει να κατασκευάζεται πριν περάσουν τουλάχιστον τρία και τέσσερα χρόνια και ολοκληρωθούν οι μελέτες που σήμερα δεν είναι καν στα σκαριά εκφράζει ο τοπογράφος μηχανικός, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΤΕΕ Ελλάδος, Στέλιος Ξεζωνάκης.
Ο κ. Ξεζωνάκης μίλησε στον Team FM και την πρωινή ενημερωτική εκπομπή «Πρώτη Γραμμή», αναφέρθηκε στο απολύτως απαραίτητο έργο του ΒΟΑΚ και την ανάγκη να γίνονται έργα οδικής ασφάλειας μέχρι να δρομολογηθεί το κεντρικό έργο, ενώ ξεκαθάρισε τα νεότερα δεδομένα για την οικοδομησιμότητα οικοπέδων στις περιοχές από του Γάλλου ως τον Μαρουλά, που προέκυψε με διευκρινίσεις της ΠΕΧΩ. Επιπλέον, αναφέρθηκε στις επικείμενες εκλογές στο ΤΕΕ, όπου είναι και πάλι υποψήφιος με το συνδυασμό του νυν προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Γιώργου Στασινού.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Ο κ. Ξεζωνάκης κατέθεσε τη δική του άποψη σχετικά με το έργο του ΒΟΑΚ, λέγοντας πως υπό τις σημερινές συνθήκες, η έναρξη των εργασιών δεν μπορεί να γίνει νωρίτερα από τρία – τέσσερα χρόνια. Και αυτό γιατί, όπως είπε, υπάρχουν πολλά τμήματα του δρόμου που δεν έχουν καν μελετηθεί, άλλα που δεν έχουν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, ενώ την ίδια στιγμή κάποια άλλα, όπως το Πάνορμο – Εξάντης, είναι μελετημένα. Εάν βρεθεί χρηματοδότηση, είπε, μπορεί αυτό να γίνει, όμως είναι σημαντικό το υπουργείο να ξεκαθαρίσει εάν θέλει να προχωρήσει στη συνολική δημοπράτηση του έργου ή αν επιθυμεί να κατασκευάσει τμηματικά κάποια κομμάτια.
«Η αίσθηση η δική μου είναι ότι δεν μπορούμε να συζητάμε για κατασκευή ολόκληρου του ΒΟΑΚ πριν από τρία-τέσσερα χρόνια από σήμερα που μιλάμε. Το θέμα είναι να προχωράμε βήμα-βήμα να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις και να λύνουμε τα θέματα ένα ένα. Δηλαδή αν υπάρχει σήμερα ένα τμήμα έτοιμο μελετημένο μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται αν βρεθούν οι πόροι. Υπάρχουν κομμάτια που δεν έχουν μελετηθεί καν. Υπάρχουν άλλα τμήματα όπως η παράκαμψη της Γεωργιούπολης που δεν έχουν πάρει περιβαλλοντική αδειοδότηση. Πώς θα δημοπρατηθούν δηλαδή αυτά τα έργα;
Το Πάνορμο Εξάντη ήταν έτοιμο να δημοπρατηθεί και αν βρεθεί η χρηματοδότηση μπορεί και τώρα να δημοπρατηθεί. Τα υπόλοιπα τμήματα όπως η παράκαμψη της Γεωργιούπολης είναι μελετημένα, αλλά δεν έχουν λάβει όλες τις εγκρίσεις Υπάρχουν και άλλα κομμάτια που δεν έχουν καθόλου μελετηθεί. Για αυτό είπα πως αν θέλουμε μία συνολική λύση έχουμε μπροστά μας πολλά χρόνια», σχολίασε, σημειώνοντας όμως με έμφαση πως το Υπουργείο Υποδομών οφείλει άμεσα να δημοπρατήσει έργα οδικής ασφάλειας.
«Μέχρι να μελετηθεί όλος ο ΒΟΑΚ και να αρχίσει να κατασκευάζεται οφείλουμε κάθε χρόνο να κάνουμε έργα Οδικής Ασφάλειας. Να καθαρίζουμε τα πρανή, να φωτίζουμε, να αλλάζουμε τον τάπητα. Δεν γίνεται να σκοτωνόμαστε όλα αυτά τα χρόνια μέχρι να γίνει το έργο.
Ελπίζω και είμαι σίγουρος ότι οι καινούργιες εξαγγελίες θα είναι ρεαλιστικές και θα πουν στον κόσμο την πραγματικότητα», συνέχισε.
ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΤΕΕ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Ο κ. Ξεζωνάκης μίλησε και για τις εκλογές του Τεχνικού Επιμελητηρίου, που θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 3 Νοεμβρίου. Ο ίδιος θα είναι υποψήφιος και πάλι για την κεντρική αντιπροσωπεία με τον συνδυασμό του Γιώργου Στασινού και κάλεσε τους συναδέλφους του να συμμετέχουν στις εκλογές, θυμίζοντας την σημασία της συμμετοχής και αναφερόμενος στους στόχους των επόμενων χρόνων.
«Η συμμετοχή πάντα δείχνει ενδιαφέρον, δείχνει αγωνία και διεκδίκηση. Το Επιμελητήριο και ο κλάδος πέρασαν δύσκολες μέρες κατά τα χρόνια της κρίσης.
Βρεθήκαμε στο χείλος του γκρεμού, αλλά νομίζω ότι βγήκαμε από αυτό το τέλμα και μπορούμε να γίνουμε πιο δυνατοί. Θέλουμε, λοιπόν, οι συνάδελφοι να έρθουν να ψηφίσουν στο Επιμελητήριο, να εκλέξουμε τις καινούριες διοικήσεις τόσο σε τοπικό όσο και σε κεντρικό επίπεδο.
Θεωρώ ότι το Επιμελητήριο τα τελευταία χρόνια και κυρίως υπό την καθοδήγηση του Γιώργου Στασινού, που η προσωπική μου άποψη είναι πως πρόκειται για έναν πολύ ικανό άνθρωπο, πιστεύω ότι έχει ενισχυθεί ο ρόλος του ΤΕΕ.
Να θυμίσω ότι το ηλεκτρονικό σύστημα δήλωσης αυθαιρέτων λειτουργεί από το ΤΕΕ. Δεν θα είχαμε δηλώσεις αυθαιρέτων αν δεν είχαμε την υποστήριξη του ΤΕΕ. Αυτή, δε, η πρωτοβουλία που πήρε το επιμελητήριο από χρόνια και ήταν πολύ επιτυχημένη, μας οδήγησε στο σύστημα των ηλεκτρονικών αδειών. Εδώ και ένα χρόνο οι άδειες βγαίνουν ηλεκτρονικά ώστε να έχουμε και πιο γρήγορη διαδικασία και χωρίς παρεμβάσεις κατά το δυνατόν.
Έτσι λοιπόν μετά τα αυθαίρετα, πήραμε και τις ηλεκτρονικές άδειες. Το επόμενο μεγάλο στοίχημα, που μπήκε και στον αναπτυξιακό νόμο, είναι να φτιάξουμε μία βάση γεωχωρικών δεδομένων, που ο κάθε πολίτης και ο κάθε μηχανικός θα μπορεί να μπαίνει μέσα και θα βλέπει τα πολεοδομικά δεδομένα κάθε περιοχής.
Ένας ακόμα μεγάλος στόχος που έχουμε είναι η πιστοποίηση των τεχνικών επαγγελμάτων. Μέχρι τώρα χτίζεται ένα σπίτι, μια οικοδομή. Αν μετά κάτι δεν πάει καλά, όλη την ευθύνη την έχει ο μηχανικός. Κανένα συνεργείο που έχει μπει μέσα και έχει κάνει δουλειά, δεν έχει καμία ευθύνη. Αυτό το πράγμα, όμως, δεν μπορεί να συνεχιστεί. Θα πρέπει τα τεχνικά συνεργεία να πιστοποιηθούν, να πάρουν άδειες και να αναλάβουν το μέρος της ευθύνης που τους αναλογεί. Αυτό που υπάρχει σε αυτή τη χώρα δεν υπάρχει πουθενά παγκοσμίως.
Πιστεύω ότι ο Γιώργος ο Στασινός και η παράταξη της ΔΚΜ, με την οποία θα ξανά συμμετάσχω στις εκλογές έχει και τη διάθεση και την εμπειρία και τη γνώση να πάει ένα βήμα μπροστά το Επιμελητήριο και αυτός είναι ένας από τους λόγους που αποφάσισα να ξανασυμμετάσχω στις εκλογές και θα προσπαθήσω να επανεκλέγω.
Ένας δεύτερος λόγος είναι ότι θεωρώ πως είναι σημαντικό το Ρέθυμνο να εκπροσωπηθεί και πάλι στα κεντρικά του ΤΕΕ. Ξέρετε είναι κάτι που δεν το συναντάμε συχνά γιατί συνήθως η εκπροσώπησή μας γίνεται από τα Χανιά αφού είμαστε τμήμα δυτικής Κρήτης. Είναι σημαντικό να έχουμε λόγο», είπε ο κ. Ξεζωνάκης, ο οποίος αναφέρθηκε και στο ρόλο του Τεχνικού Επιμελητηρίου, όπως προκύπτει από κάποιες κινήσεις του τελευταίου διαστήματος. «Η καινούρια κυβέρνηση έχει δείξει ότι θέλει να “χρησιμοποιήσει” το Επιμελητήριο. Δύο παραδείγματα: το πρώτο είναι ότι ο πρόεδρος του ΤΕΕ, ο κ. Στασινός με αυτή του την ιδιότητα ορίστηκε ως τεχνικός σύμβουλος για το Ελληνικό. Υπάρχει και κάτι άλλο. Μετά την τραγωδία στο Μάτι συζητήθηκε πως θα αναδιοργανωθεί η περιοχή και πως θα χωροθετηθούν οι δραστηριότητες ώστε να γίνει ασφαλής. Το ΤΕΕ ανέλαβε το συντονισμό και τη δράση για την σύνταξη του τοπικού χωρικού σχεδίου για το Μάτι. Άρα, τέτοιου είδους πρωτοβουλίες, που γίνονται σε κεντρικό επίπεδο, μπορούν να διαχυθούν και περιφερειακά.
Ένα ακόμα παράδειγμα. Είχαμε την πρόσφατη φωτιά στην πόλη μας. Έγιναν συζητήσεις κατά πόσο κινδυνεύσαμε, κατά πόσο μπορούμε να κάνουμε πράγματα. Κατά την ίδια έννοια, θα μπορούσε το τοπικό ΤΕΕ να αναλάβει μία πρωτοβουλία συντονιστική. Να μαζέψει τους φορείς, να δώσει τις κατευθύνσεις σαν τεχνικό επιμελητήριο για το τι πρέπει να μελετήσουμε και για το πώς πρέπει να κινηθούμε. Γιατί για παράδειγμα όταν μιλάμε για οδούς διαφυγής, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει κάποιο σχέδιο. Έχει ρόλο το ΤΕΕ και μάλιστα πολύ βασικό ρόλο», κατέληξε.