Το αστικό λεωφορείο υδρογόνου «πάρκαρε» στην οδό 3ης Σεπτεμβρίου, έξω από το ΚΕΔΕΑ του ΑΠΘ, όπου παρουσιάστηκε το πώς λειτουργεί, μαζί με ένα τρέιλερ ανεφοδιασμού υδρογόνου σε πραγματικές συνθήκες.
Τα συγκεκριμένα αστικά λεωφορεία προσφέρουν αυτονομία 500 χιλιομέτρων δίχως εφοδιασμό, ενώ ταυτόχρονα διαθέτουν αυξημένη χωρητικότητα.
Αρχικά τον λόγο πήρε ο καθηγητής του τμήματος μηχανολόγων μηχανικών του ΑΠΘ, Λεονίδας Τζαχρίστος τονίζοντας ότι «Το υδρογόνο είναι μια καθαρή μορφή ενέργειας, την οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στις μεταφορές. Θέλουμε να δείξουμε ως τμήμα μηχανολόγων ότι η τεχνολογία υπάρχει για να αξιοποιήσει ένα τέτοιο καύσιμο. Ευελπιστούμε ότι σύντομα θα είναι μια μορφή ενέργειας την οποία θα την χρησιμοποιούμε μέσα στην καθημερινότητα μας, χωρίς να ρυπαίνουνε το περιβάλλον. Για να προωθήσουμε την τεχνολογία υδρογόνου θα πρέπει να γίνει η κατάλληλη υποδομή ώστε να διατίθεται το υδρογόνο, υπάρχουν ελληνικές εταιρίες, οι οποίες βρίσκονται και στον χώρο σήμερα».
Επιπλέον, με το έργο Jive ενισχύεται η ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα και δημιουργείται η δυνατότητα κλιμάκωσης υποδομών για τον ανεφοδιασμό περισσότερων οχημάτων. Επίσης, τα λεωφορεία κυψελών καυσίμου είναι μηδενικής εκπομπής, διότι λειτουργούν τοπικά χωρίς εκπομπές, με αποτέλεσμα ένας στόλος αμιγώς τέτοιων λεωφορείων να οδηγούσε στην πλήρη αποφυγή οξειδίων του αζώτου και αιωρούμενων σωματιδίων.
Έπειτα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας σημείωσε σε δηλώσεις του ότι η συγκυρία είναι η πιο θετική των τελευταίων ημερών μετά το γεγονός της χθεσινής κυκλοφορίας των πρώτων ηλεκτρικών λεωφορείων.
«Η Θεσσαλονίκη μαζί με τον ΟΑΣΘ κάνει βήματα προόδου, θεωρώ ότι το λεωφορείο του υδρογόνου θα στηρίξει αυτόν τον βηματισμό για ακόμη καλύτερες ημέρες στην αστική συγκοινωνία που ξεκίνησαν χθες με τα ηλεκτροκίνητα, για τα οποία είμαστε υπερήφανοι και τα οποία έχουμε βάλει στην κυκλοφορία μέσα σε χρόνο ρεκόρ» πρόσθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ.
Στη συνέχεια, ο κ Τόσκας μίλησε και για το ενιαίο εισιτήριο σε ΟΑΣΘ και Μετρό αναφέροντας ότι μαζί με το Υπουργείο και τους αναδόχους κάνουν έναν «αγώνα δρόμου», ώστε με τη λειτουργία του Μετρό να τεθεί σε εφαρμογή.
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ, Στέφανος Αγιάσογλου, προσθέτοντας ότι το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος και με αυτό θα εξυπηρετούνται οι τους επιβάτες στην Αθήνα το επόμενο διάστημα, διότι θα φτάσουν δυο δυο λεωφορεία υδρογόνου.
Παράλληλα, στην αγορά είναι διαθέσιμα διαφορά μοντέλα από περισσότερους από 10 ευρωπαίους κατασκευαστές, επειδή η παραγωγή ηλεκτρολυτικού υδρογόνου με χρήση αιολικής ενέργειας μπορεί να μειώσει το δυναμικό υπερθέρμανσης στις τοποθεσίες του έργου κατά 82%. Ουσιαστικά τα αποτέλεσμα του έργου Jive αναδεικνύουν τα πλεονεκτήματα των λεωφορείων κυψελών καυσίμου σε σχέση με συμβατικές και άλλες τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ΚΕΔΕΑ παρουσιάστηκαν εκτός των άλλων και οι εξελίξεις στον τομέα της κινητικότητας, της καθαρής ενέργειας και του πράσινου υδρογόνου. Στόχος του προγράμματος είναι να δοθεί η ευκαιρία σε ενδιαφερόμενους τοπικούς φορείς να δουν από κοντά την καθημερινή λειτουργία ενός αστικού λεωφορείου, το οποίο χρησιμοποιεί αποκλειστικά υδρογόνο για τη μετακίνησή του, να αντληθούν στοιχεία που αφορούν στη λειτουργία, την κατανάλωση και τον ανεφοδιασμό του και να ενημερωθεί το κοινό για τα οφέλη από τη χρήση του υδρογόνου ως μορφή καθαρής ενέργειας.
Ακόμη, κατά τη διάρκεια της περιοδείας του 3ου JIVE Roadshow θα πραγματοποιηθούν εκ νέου εκδηλώσεις και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, όπως, η Κοζάνη, η Αθήνα και η Πάτρα, ενώ στη συνέχεια η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στη Ρουμανία, στη Βουλγαρία και στη Βοσνία & Ερζεγοβίνη.
Η εκδήλωση και παρουσίαση του αστικού λεωφορείου διοργανώθηκε από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), υπό την αιγίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.