Στη σημασία του σχεδιαζόμενου πλωτού τερματικού LNG της Μότορ Όιλ στην Κόρινθο εστίασε η παρουσίαση του Νίκου Σάτρα, επικεφαλής φυσικού αερίου του ομίλου, κατά την πρόσφατη εσπερίδα της ΡΑΕ στη ΔΕΘ.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό της Μότορ Όιλ, η χωρητικότητα του τερματικού θα είναι 135,000 -170,000 κ.μ. με δυνατότητα αεριοποίησης 470,000 Nm3/h και ετήσιες ποσότητες 2.6 δις. κ.μ., δηλαδή θα έχει αρκετά μεγάλο μέγεθος για να επηρεάσει τα δεδομένα στην εγχώρια αγορά.
Το FSRU προορίζεται να αγκυροβολήσει σε απόσταση 1,5χμ. από τα διϋλιστήρια της Μότορ Όιλ στην Κόρινθο και να συνδέεται με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου σε απόσταση 2χμ. στην ξηρά. Ως εκ τούτου, η εγγύτητα του FSRU με το ΕΣΦΑ και τα μεγάλα καταναλωτικά κέντρα αποτελεί ένα βασικό πλεονέκτημα.
Όπως τονίστηκε από τον κ. Σάτρα, το έργο θα αποτελέσει ακόμα ένα σημείο εισόδου για τη χώρα μας, ενώ παράλληλα πρόκειται να στηρίξει και την ευρωπαϊκή πολιτική διαφοροποίησης των πηγών και οδών του αερίου.
Αναφορικά με την εγχώρια αγορά, η Μότορ Όιλ εκτιμά ότι η λειτουργία του FSRU θα εντείνει τον ανταγωνισμό, θα μειώσει τις τιμές και θα αποσυμφορήσει και τη Ρεβυθούσα, δεδομένης της ανάγκης για διατήρηση αποθέματος εκεί για τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής. Χαρακτηριστικό, επίσης, είναι και το γεγονός ότι δεν υπάρχει διαθεσιμότητα στη Ρεβυθούσα για εκφόρτωση φορτίων συνηθισμένου μεγέθους κατά το δ’ τρίμηνο του 2019.
Ένα ακόμη στοιχείο που συνδέει το FSRU με τη Ρεβυθούσα είναι και η δυνατότητα διπλής εκφόρτωσης που θα δημιουργήσει μια ενδιαφέρουσα συνέργεια μεταξύ τους.
Εμπορικά μιλώντας, η Μότορ Όιλ βλέπει ευκαιρίες για τροφοδοσία μονάδων αερίου μέσω του FSRU, για τροφοδοσία πλοίων, για μικρές εφαρμογές LNG ανά τη χώρα, καθώς και για διεθνές εμπόριο.
Σε ότι έχει να κάνει με την ανάπτυξη του έργου, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι το προωθεί η Διώρυγα Gas, 100% θυγατρική της Motor Oil. Το έργο έχει ενταχθεί ήδη στο Μητρώο Χρηστών του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου μετά από σχετική απόφαση της ΡΑΕ και πλέον η εταιρεία προχωρά με την αδειοδοτική του διαδικασία.