Ηυλοποίησή τους θα αποτελέσει κομβικό σημείο στην ανάπτυξη της Δυτικής Αττικής και των δυτικών προαστίων της Αθήνας. Πρόκειται για την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον αρχικά και στη συνέχεια προς Άνω Λιόσια και Αχαρνές και του Προαστιακού σιδηροδρόμου με μια επιπλέον γραμμή προς τα Μέγαρα. Φτάνει, να μη μείνουν στα λόγια και τις εξαγγελίες και να γίνουν πράξη.
Επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον
Έργο παλιό, σχεδόν ώριμο, που παραπέμφθηκε στις καλένδες επί εποχή υπουργίας Χρήστου Σπίρτζη και άνοιξε όταν ανέλαβε υπουργός Μεταφορών ο Κώστας Καραμανλής, ύστερα από πιέσεις του δημάρχου Ιλίου Νίκου Ζενέτου. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση, οι μελέτες για τη δημοπράτηση του έργου επέκτασης με τρεις σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο θα έχουν ωριμάσει οι μελέτες μέχρι το τέλος του έτους.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα περιλαμβάνεται σήραγγα 4,5 περίπου χιλιομέτρων και κόστος περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ.
Μελλοντικά η γραμμή 2 θα συνεχίσει προς τα βόρεια, θα φτάσει στα Άνω Λιόσια και στη συνέχεια στον Δήμο Αχαρνών.
Η επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου προς Ελευσίνα-Μέγαρα
Στη Δυτική Αττική, το πλάνο έργων περιλαμβάνει και τον προαστιακό σιδηρόδρομο, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, η δημοπράτηση του έργου επέκτασης προς Ελευσίνα – Μέγαρα αναμένεται έως τα τέλη Μαΐου να βγει στον «αέρα». Προβλέπει την επέκταση του Προαστιακού με μια γραμμή η οποία είναι μήκους 36 χλμ., θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα.
Πρόκειται ουσιαστικά μιλάμε για την αξιοποίηση της παλιάς μετρικής γραμμής, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια, η οποία είχε εξαγγελθεί από τον πρώην πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, κατά την επίσκεψή του στα Άνω Λιόσια, με αφορμή τα εγκαίνια του νέου κτηρίου της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Δυτικής Αττικής. Η χρηματοδότηση καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται το 2026.
Ταυτόχρονα, οι υποδομές στη Δυτική Αττική ενισχύονται και με την σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου και την ολοκλήρωση του κόμβου Σκαραμαγκά.