Του Κώστα Κετσιετζή
Τα φαινόμενα συνωστισμού που παρατηρούνται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής οδηγούν στην επιτάχυνση των μέτρων ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, όπως ανακοίνωσε και χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Έτσι, από την μεθεπόμενη εβδομάδα αναμένεται να ενταχθούν στα δρομολόγια του ΟΑΣΑ τα πρώτα 100 λεωφορεία, από τα συνολικά 200 που θα διαθέσουν τα ΚΤΕΛ στο πλαίσιο ΣΔΙΤ με τον ΟΑΣΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες αυτή την στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των ΚΤΕΛ Αττικής και του ΟΑΣΑ, καθώς ο αρχικός προγραμματισμός ήταν τα δρομολόγια των ιδιωτικών λεωφορείων να ξεκινούσαν προς τα τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου. Αντικείμενο της διαπραγμάτευσης είναι τόσο το ποια δρομολόγια θα ανατεθούν στα ΚΤΕΛ, όσο και το ύψος της χιλιομετρικής αποζημίωσης που θα καταβάλει ο ΟΑΣΑ. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστή καμία λεπτομέρεια.
Η σύμβαση θα γίνει μεταξύ του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ Αττικής, τα οποία με τη σειρά τους θα προχωρήσουν σε υπομισθώσεις με τα ΚΤΕΛ Βοιωτίας, Εύβοιας και Κορινθίας. Όλοι μαζί θα διαθέσουν 200 οχήματα και 500 οδηγούς, αναλαμβάνοντας κατά πληροφορίες δρομολόγια σε απομακρυσμένες περιοχές, προκειμένου τα αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΑ να απελευθερωθούν για να καλύψουν γραμμές στο κέντρο και στα πιο κοντινά στην Αθήνα προάστια.
Όπως έγινε γνωστό χθες από το υπουργείο Υποδομών, τα πρώτα 100 λεωφορεία ΚΤΕΛ αναμένονται την μεθεπόμενη εβδομάδα, όπως δήλωσε και ο πρωθυπουργός. Τα υπόλοιπα 100 θα δρομολογηθούν έως το τέλος Νοεμβρίου. Ακόμη, σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να φτάσουν και τα 300 μεταχειρισμένα λεωφορεία που θα μισθωθουν με σύμβαση leasing.
Σύμφωνα με την προκήρυξη της ΣΤΑΣΥ για το leasing λεωφορείων που αναρτήθηκε χθες στην Διαύγεια ο διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό περίπου 37,49 εκατ. ευρώ (με τον ΦΠΑ) για την μίσθωση 90 ντιζελοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) και 210 κανονικών (διαξονικών), αστικών λεωφορείων για τρία χρόνια με δικαίωμα επέκτασης για ένα ακόμη έτος. Η ΟΣΥ διατηρεί το δικαίωμα εξαγοράς των μισθωμένων λεωφορείων κατά τη λήξη της σύμβασης με ανώτατη τιμή τα 12.000 ευρώ ανά κανονικό λεωφορείο και 15.000 ευρώ ανά αρθρωτό λεωφορείο.
Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών στο τέλος του έτους ο αριθμός των λεωφορείων που εξυπηρετούν τους κατοίκους της Αττικής θα είναι αυξημένος κατά 89% σε σχέση με τον περασμένο Ιούνιο. Ειδικότερα, σύμφωνα με το υπουργείο τον Ιούλιο του 2019 κυκλοφορούσαν λιγότερα από 850 οχήματα, ενώ σήμερα με καλύτερη συντήρηση κυκλοφορούν 1.100. Στα τέλη του 2020 θα κυκλοφορούν 1.600 οχήματα αν υπολογιστούν τα 200 από τα ΚΤΕΛ και τα 300 από το leasing.
kostaskets@capital.gr” target=”_blank”>kostaskets@capital.gr