Σκόπελος η νέα χάραξη
Χανιά – Αγιος Νικόλαος σε τρία… κομμάτια
Ομως, σύμφωνα με πληροφορίες, για τις υπόλοιπες τρεις (οι πρώτες και παλαιότερες μάλιστα εργολαβίες) η έκπτωση που έδωσε δεν πέρασε από την «κρησάρα» της Επιτροπής Διαγωνισμού. Σε αυτή την περίπτωση θα κληθεί μεν ο δεύτερος μειοδότης, όμως σε κάποιες περιπτώσεις το ενδιαφέρον του δεύτερου έχει ήδη αποσυρθεί.
Εν τω μεταξύ, η χρηματοδότηση του έργου έχει ήδη λάβει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για συνολικά 293 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής. Η έναρξη των εργασιών θα εξαρτηθεί από την πρόθεση ή μη του υπουργείου να προχωρήσει έστω χωριστά τις εργολαβίες με τη σειρά που αυτές θα εγκρίνονται από το Ελεγκτικό ή θα πάει για υπογραφή και των 8 συμβάσεων συγχρόνως.
Χανιά – Αγιος Νικόλαος σε τρία… κομμάτια
Για το υπολειπόμενο τμήμα ως τον Αγιο Νικόλαο, η κατασκευή σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου «κολλάει» στα τεχνοοικονομικά μοντέλα των ευρωπαϊκών αρχών που καθορίζουν τη χρηματοδότηση. Οι όροι βιωσιμότητας στο τμήμα όπου η κυκλοφοριακή επιβάρυνση δεν είναι μεγάλη θα επέβαλαν «εκπτώσεις» στα χαρακτηριστικά του έργου.
Ετσι, το κομμάτι Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,5 χλμ., προκηρύχθηκε ως Σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, το πρώτο οδικό ΣΔΙΤ στην Ελλάδα. Προβλέπονται σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών. Οσον αφορά τα υπολειπόμενα 14 χλμ. ως τον Αγιο Νικόλαο, το πλέον ώριμο μελετητικά κομμάτι του άξονα, όπως είπε ο γενικός γραμματέας Υποδομών κ. Γεώργιος Δέδες κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Κρήτη, αναμένεται η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και προσδιόρισε τη δημοπράτηση εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019.