Την 41η θέση σε θέματα διαφάνειας στην αγορά του real estate κατέχει η Ελλάδα ανάμεσα σε 99 χώρες, βάσει της αξιολόγησης που παρουσιάζεται στο Global Real Estate Index 2020 της αμερικάνικης εταιρείας JLL. Στο ίδιο «γκρουπ», αυτό δηλαδή της «ημι-διαφάνειας» (semi-transparent), η χώρα μας βρίσκεται μαζί με την Ινδονησία, την Κένυα και τη Βουλγαρία, ενώ στις πρώτες δύο θέσεις φιγουράρουν το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Η.Π.Α. Σύμφωνα πάντα με την ίδια έκθεση, και έχοντας ως δεδομένο ότι όσο μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα της διαφάνειας τόσο πιο αναποτελεσματικά κινείται η αγορά, η τεχνολογία εμφανίζεται να αποτελεί βασικό καταλύτη εξέλιξης και προόδου της αγοράς ακινήτων.

Στη χώρα μας είναι πολλοί οι ξένοι επενδυτές που θέλουν να αγοράσουν ακίνητο, ωστόσο το αποφεύγουν κυρίως για λόγους διαφάνειας και γραφειοκρατίας. Γενικότερα, τρεις είναι οι βασικές παθογένειες του εγχώριου real estate. Πρώτον, η δαιδαλώδης γραφειοκρατία που πολλαπλασιάζει τον χρόνο ολοκλήρωσης των συναλλαγών, η οποία κυρίως οφείλεται στα μη εκσυγχρονισμένα συστήματα όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Δεύτερον, η απουσία μιας βάσης δεδομένων, στην οποία θα αποτυπώνονται οι πραγματικές τιμές των συναλλαγών, είτε αυτές αφορούν αγοραπωλησία είτε ενοικίαση, και τρίτον η πολλές φορές κακή εξυπηρέτηση από ημι-επαγγελματίες του χώρου.

Αντώνης Μαρκόπουλος, CEO Prosperty: Εμπιστοσύνη και εξυπηρέτηση

Europa InPost
markopoulos

 

«Η ψηφιοποίηση της εγχώριας αγοράς ακινήτων ουσιαστικά μετασχηματίζει τον κλάδο του real estate, καθώς αφενός εδραιώνει την εμπιστοσύνη μεταξύ των συναλλασσόμενων, αφετέρου επιταχύνει τις διαδικασίες», εξηγεί ο κ. Αντώνης Μαρκόπουλος, CEO της Prosperty. H εταιρεία του, η οποία μετράει μόλις έξι μήνες λειτουργίας, ηγείται μέσω της καινοτόμου πλατφόρμας που λάνσαρε τον περασμένο Ιούλιο, την ψηφιοποίηση του εγχώριου real estate. Μάλιστα, ήταν τόσο μεγάλο το κενό στην αγορά, που ήδη η εταιρεία διαχειρίζεται ακίνητα αξίας τριακοσίων εκατομμυρίων ευρώ, ενώ πάνω από πεντακόσιοι ιδιοκτήτες, ιδιώτες και θεσμικοί, έχουν ανεβάσει το ακίνητό τους.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο από τη μέχρι τώρα λειτουργία της πλατφόρμας είναι οι αναζητήσεις από το εξωτερικό, μιας και προέρχονται από 120 χώρες! Η διεθνοποίηση του ελληνικού ακινήτου, η πρόσβαση δηλαδή που εξασφαλίζει η πλατφόρμα σε ξένες αγορές, σε συνδυασμό με τη σωστή προβολή του με σύγχρονα ψηφιακά Μέσα, όπως φωτογραφίες από drones και εικονικές 360ο περιηγήσεις, καθιστούν την Ελλάδα σταδιακά έναν ελκυστικό προορισμό για επένδυση στην αγορά κατοικίας. «Η Prosperty προσφέρει στους συναλλασσόμενους πλήθος από πιστοποιημένα (real data) για κάθε ακίνητο, ενώ παράλληλα τους δίνει τη δυνατότητα να διαπραγματεύονται απευθείας την τιμή με τους ιδιοκτήτες. Άρα, εξασφαλίζει τη διαφάνεια της διαδικασίας από την αρχή, την πρώτη δηλαδή πληροφορία που παίρνει όποιος ενδιαφέρεται για ένα ακίνητο, μέχρι την τελευταία υπογραφή, ενσωματώνοντας όλες τις απαιτούμενες υπηρεσίες, προσφέροντας απαράμιλλη ευκολία εφόσον όλες οι συναλλαγές γίνονται ψηφιακά», συμπληρώνει ο κ. Α. Μαρκόπουλος.