Παρά τη διεθνή στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση, οι ιαπωνικές εταιρείες εξακολουθούν να υπερασπίζονται τη βιωσιμότητα και την εξέλιξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Toyota, Mazda και Subaru ενώνουν δυνάμεις
Όπως επισημοποιήθηκε, οι Toyota, Mazda και Subaru, μεταξύ άλλων ιαπωνικών ονομάτων, εργάζονται ώστε να διατηρήσουν τη χρήση του θερμικού κινητήρα στα νέα τους μοντέλα, αναζητώντας λύσεις τεχνολογικά προηγμένες.
Οι μηχανικοί των εταιρειών πειραματίζονται με την αξιοποίηση συνθετικού καυσίμου (γνωστού ως e-fuel), με στόχο τη χρήση του σε θερμικούς κινητήρες, όταν αυτοί περάσουν σε μαζική παραγωγή.
Τα πρώτα αποτελέσματα από αυτή την καινοτομία αναμένεται να παρουσιαστούν στην Παγκόσμια Έκθεση Expo 2025, που θα πραγματοποιηθεί στην Οσάκα έως τον Οκτώβριο.
Κατά τη διάρκεια της Έκθεσης, αυτοκίνητα των τριών ιαπωνικών εταιρειών με τον νέο κινητήρα θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά επισκεπτών, προσφέροντας την ευκαιρία για δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες.
Η πρακτική αξιολόγηση αναμένεται να συμβάλει τόσο στη βελτιστοποίηση των κινητήρων όσο και στην εξοικείωση του κοινού με τη νέα αυτή τεχνολογία.
Το e-fuel που θα χρησιμοποιηθεί θα παρέχεται από την ENEOS Corporation, η οποία ολοκλήρωσε πέρυσι την πρώτη της πιλοτική μονάδα παραγωγής συνθετικής βενζίνης στην Ιαπωνία.
Αυτή τη στιγμή, η μονάδα έχει τη δυνατότητα παραγωγής 160 λίτρων ημερησίως, ποσότητα που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των υπό δοκιμή οχημάτων.
Νέα γενιά θερμικών κινητήρων
Παράλληλα, οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει συνεργασία για την ανάπτυξη νέων θερμικών κινητήρων, οι οποίοι θα λειτουργούν είτε με e-fuel, είτε με βιοκαύσιμο, είτε με υγρό υδρογόνο.
Η Toyota επενδύει στην εξέλιξη τριών νέων τετρακύλινδρων κινητήρων σε σειρά, ενώ η Mazda συνεχίζει την παράδοση του περιστροφικού κινητήρα και αναπτύσσει και νέο κινητήρα τεχνολογίας Skyactiv-Z. Η Subaru, από την πλευρά της, βελτιώνει τον boxer κινητήρα, με την Toyota να υποστηρίζει ενεργά αυτή την τεχνολογία.
Με τη συμμετοχή τους στην Expo 2025, οι ιαπωνικές εταιρείες σκοπεύουν να δείξουν ότι η τεχνολογική πρόοδος μπορεί να συνδυαστεί με το όραμα για ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα, διατηρώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ως μία ακόμη βιώσιμη επιλογή και όχι ως παρωχημένη τεχνολογία.