Τη νύχτα της Τετάρτης ξεκίνησαν να γράφονται μερικές ακόμη σελίδες στην ταραχώδη ιστορία για το Flyover που κατασκευάζεται στην Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης.
Αυτή τη φορά κάτοικοι εντόπισαν μέλη του συνεργείου της κατασκευής του έργου να κόβουν δέντρα στο ύψος της γέφυρας Νεάπολης την ώρα που το ρεύμα του περιφερειακού προς δυτικά ήταν κλειστό για τα οχήματα λόγω των συγκεκριμένων εργασιών.
Άμεσα απευθύνθηκαν στην αστυνομία, αλλά και στους φορείς, οι οποίοι έχουν εδώ και καιρό προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση του έργου.
Αστυνομικοί από το ΑΤ Νεάπολης – Συκεών έσπευσαν στο σημείο και προσήγαγαν τον υπεύθυνο του έργου αλλά και κάποιους εργάτες. Οι προσαχθέντες προσκόμισαν όσα τους ζητήθηκαν, δηλαδή τα διαπιστευτήρια αλλά και τις άδειες οι οποίες όπως είπαν τους έχουν χορηγηθεί για την κοπή των δέντρων από το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης και αφέθηκαν ελεύθεροι.
Εκπρόσωποι φορέων που έχουν προσφύγει κατά του έργου έσπευσαν επί τόπου μετά το τηλεφώνημα των κατοίκων. Περίπου στις 23:00, η γενική γραμματέας Επιτροπής Προστασίας Σέιχ Σου, Λευκοθέα Βιζέλη βρέθηκε στη γέφυρα της Νεάπολης για να διαπιστώσει τι συνέβαινε, μαζί με τον πρόεδρο του Συλλόγου Δρομέων Θεσσαλονίκης, Δημήτρη Λαμπρινίδη. Οι δυο τους μπορεί να μην είδαν το συνεργείο να κόβει τα δέντρα, όμως αντίκρισαν συσσωρευμένους τους κομμένους κορμούς.
«Τα δέντρα που κόβονται θα πρέπει να έχουν προσημανθεί με κάποιον τρόπο από το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης, το οποίο δίνει τη σχετική άδεια. Εμείς δεν είδαμε κάποιο σημάδι ή κάποια κορδέλα του Δασαρχείου στους κορμούς, όμως είναι πιθανό να μην τη διακρίναμε μέσα στο σκοτάδι», είπε στη Voria.gr η κ. Βιζέλη, προσθέτοντας ότι η δράση της Επιτροπής δεν θα σταματήσει στη χθεσινή επίσκεψη στη γέφυρα Νεαπόλεως.
Αντιθέτως, η ίδια υπογράμμισε πως ήδη από σήμερα αναζητούνται όλα τα απαραίτητα έγγραφα τα οποία πιστοποιούν ότι η χθεσινή κοπή των δέντρων ήταν νόμιμη. «Θέλουμε να εξασφαλιστεί ότι κόβονται όσα και όποια δέντρα πρέπει. Γι΄ αυτό και καταθέσαμε αίτημα στην Υπηρεσία Υλοτόμησης του Δασαρχείου Θεσσαλονίκης ώστε να δούμε αν όντως υπάρχει άδεια, τι αναγράφεται σε αυτήν και ποιες είναι οι πλημμέλειές της», ανέφερε σχετικά.
Αφότου μελετηθούν από τους φορείς τα έγγραφα των σχετικών αδειών τα οποία υπέδειξαν οι προσαχθέντες στο ΑΤ Νεαπόλεως – Συκεών το βράδυ της Τετάρτης, το συντονιστικό τους όργανο, στο οποίο συμμετέχουν μεταξύ άλλων και τα μέλη του Συνδέσμου Κωνσταντινουπολιτών Θεσσαλονίκης, θα συνεδριάσει και όπως όλα δείχνουν η απόφαση που θα παρθεί θα προβλέπει μία νέα προσφυγή κατά του έργου στο ΣτΕ.
Εκείνο το οποίο ξένισε ακόμη περισσότερο την κ. Βιζέλη είναι ότι η χθεσινή υλοτόμηση συνέβη, όπως λέει, ενόσω βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση στο ηλεκτρονικό μητρώο της ιστοσελίδας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (από τις 16/5 και μέχρι τις 19/7) το έργο για την ενσωμάτωση διαφοροποιήσεων της ζώνης κατάληψης και της αντίστοιχης έγκρισης επέμβασης σε εκτάσεις της δασικής νομοθεσίας (δείτε ΕΔΩ).
«Η διαβούλευση αφορά ακριβώς αυτό το θέμα, δηλαδή τα 187,7 στρέμματα τα οποία θα υλοτομηθούν», υπογράμμισε σχετικά η α. Βιζέλη η οποία θεωρεί ότι είναι αντιδεοντολογικό να κόβονται δέντρα όσο είναι στον αέρα η δημόσια διαβούλευση.
«Εάν κόβονται τα δέντρα σε αυτά τα στρέμματα, τότε τι ακριβώς διαβουλευόμαστε;», αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά.
Πάντως, τα 187,7 στρέμματα δασικής έκτασης τα οποία θα απαλλοτριωθούν για τις ανάγκες του έργου είναι υπερδιπλάσια αυτών που είχαν αρχικά εκτιμηθεί στην προηγούμενη Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για το έργο, καθώς στην ΑΕΠΟ του 2022 ο αντίστοιχος αριθμός προέβλεπε την απαλλοτρίωση 75 στρεμμάτων γης.
Σχετικά με αυτό, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Νίκος Ταχιάος σχολίασε πριν από περίπου τρεις μήνες ότι η συγκεκριμένη έκταση είναι «απειροελάχιστη» και «σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό είναι χαρακτηρισμένη ως δάσος, αλλά στην πράξη είναι τα πρανή της περιφερειακής οδού, τα οποία δεν είναι φυτεμένα και δεν έχουν δέντρα».