Δυο ανισόπεδοι κόμβοι που θεωρούνται από τους πλέον αναγκαίους για τη Θεσσαλονίκη, σχεδιάζουν να κατασκευάσουν οι αρμόδιοι, καθώς βλέπουν ότι σε λίγα χρόνια θα δημιουργηθούν ανυπέρβλητα προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων.
Και οι δυο κόμβοι συνδέουν το πολεοδομικό συγκρότημα με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τα ανατολικά τουριστικά προάστια και η αναγκαιότητά τους έχει αναγνωριστεί εδώ και δεκαετίες, πλην όμως ουδέποτε μπήκαν σε προτεραιότητα και δεν υπήρχαν τα κονδύλια για να κατασκευαστούν.
Ωστόσο, πλέον γίνεται αισθητή η επιβάρυνση που προκαλείται στην κυκλοφορία από τη λειτουργία τους ως ισόπεδων κόμβων και σχεδιάζεται η ανισοπεδοποίησή τους.
Πρόκειται για τον κόμβο Κ13 της περιφερειακής οδού, στο ύψος του νοσοκομείου «Άγιος Παύλος» και για τον κόμβο της εισόδου του αεροδρομίου «Μακεδονία» επί της οδού Θεσσαλονίκης – Μηχανιώνας.
Το ιστορικό του Κ13
Για τον Κ13 το θέμα πηγαίνει πολύ πίσω από την κατασκευή του ακόμη. Από την κατασκευή της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, που είχε γίνει αρχικώς χωρίς ανισόπεδους κόμβους. Με την πάροδο των ετών και ενώ κατασκευάστηκαν στο ανατολικό κομμάτι οι ανισόπεδοι κόμβοι, ο Κ13 παρέμεινε ισόπεδος και με φανάρια, με αποτέλεσμα να εκκρεμεί η αναβάθμισή του σε ανισόπεδο.
Αποτέλεσμα, με την αύξηση των μετακινήσεων στην περιφερειακή οδό, το πρόβλημα να επιδεινωθεί. Εδώ και χρόνια πια δημιουργείται μποτιλιάρισμα στον κόμβο. Ειδικά για την είσοδο στην περιφερειακή οδό (στροφή από όσους βγαίνουν από το πολεοδομικό συγκρότημα), αλλά και σε όλες τις κατευθύνσεις (έξοδος από περιφερειακή οδό για κέντρο Θεσσαλονίκης, Καλαμαριά και αεροδρόμιο, είσοδος στο πολεοδομικό συγκρότημα από τον Φοίνικα, κάθοδος από Καλαμαριά).
Λύση στο πρόβλημα, που αναμένεται τα επόμενα χρόνια να επιδεινωθεί, θα δώσει η αναβάθμιση του Κ13 σε ανισόπεδο κόμβο, που θα επιτρέψει την κίνηση των οχημάτων χωρίς φανάρια προς όλες τις κατευθύνσεις και με συνθήκες συνεχούς ροής.
Σύνδεση με αεροδρόμιο Μακεδονία
Σε ό,τι αφορά στον κόμβο που οδηγεί στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», παρότι έγινε και η διάνοιξη του νέου δρόμου που συνδέει το αεροδρόμιο με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών, ώστε να δοθεί άλλη μια διέξοδος για να μην επιβαρύνεται η λεωφόρος Γεωργικής Σχολής ή τα Πράσινα Φανάρια, το γεγονός ότι ο κόμβος είναι ισόπεδος δημιουργεί μεγάλα ζητήματα.
Όσο το αεροδρόμιο λειτουργούσε υπό κανονικές συνθήκες (πριν την πανδημία) το πρόβλημα ήταν πολύ μεγάλο. Στην έξοδο από το αεροδρόμιο, λόγω του φωτεινού σηματοδότη το μποτιλιάρισμα, ειδικά για τη στροφή προς τη λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, έφτανε σε ουρές μέχρι την είσοδο του καζίνο και η καθυστέρηση για κάποιον που έφτανε έπειτα από μια πτήση στη Θεσσαλονίκη, η έξοδος από το αεροδρόμιο διαρκούσε μέχρι και 45 λεπτά.
Επίσης ζήτημα δημιουργείται και για όσους θέλουν να εισέλθουν στο δρόμο για το αεροδρόμιο, τόσο από τη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, όσο κι από το νέο δρόμο που διοχετεύει κίνηση από την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών (επιλέγεται κι από πολλούς που μέσω περιφερειακής οδού θέλουν να φτάσουν στο αεροδρόμιο). Μάλιστα, οι αρμόδιοι θεωρούν ότι με την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου το πρόβλημα θα επιδεινωθεί σημαντικά και τα επόμενα χρόνια, λόγω της αναβάθμισης του αεροδρομίου και της αναμενόμενης αύξησης της επιβατικής κίνησης κινδυνεύει να γίνει ανυπέρβλητο.
Και σε αυτή την περίπτωση η ανισοπεδοποίηση του κόμβου θα δώσει λύση, παρότι ο δρόμος από τα φανάρια μέχρι την είσοδο στο «Μακεδονία» είναι στενός.
Σύμφωνα με πληροφορίες, με τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα, θα καταστεί εφικτή η αναβάθμιση αυτών των δυο εξαιρετικά κρίσιμων κόμβων. Το επόμενο διάστημα μάλιστα, αναμένεται να προκηρυχθούν οι σχετικές μελέτες (είναι άγνωστο αν θα απαιτηθούν απαλλοτριώσεις ή όχι), προκειμένου να υπάρχει η απαιτούμενη ωριμότητα και μέσα στην επόμενη πενταετία να έχουν αναβαθμιστεί τα δυο αυτά σημεία.
ΠΗΓΗ: Voria.gr