Το λιμάνι του Βόλου βρίσκεται φέτος σε μια χρονικά κομβική συγκυρία, δεδομένου ότι τόσο οι διαδικασίες αξιοποίησης, με τη μεταφορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών σε ιδιώτη, η οποία έχει ανασταλεί με την προσφυγή στο ΣτΕ της δεύτερης πλειοδότριας εταιρείας, όσο και οι πρόσφατες πλημμύρες που έπληξαν τη Μαγνησία αποτέλεσαν τροχοπέδη για μια σειρά αναπτυξιακών σχεδιασμών του λιμανιού.
Ωστόσο η παρούσα διοίκηση επαναπροσδιόρισε τους στόχους της, ανάλογα με τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν, λαμβάνοντας παράλληλα υπ’ όψιν τα ευρωπαϊκά πλαίσια ανάπτυξης των λιμένων. Το περασμένο καλοκαίρι ξεκινήσαμε μια νέα σημαντική εμπορική δραστηριότητα με την εκφόρτωση χιλιάδων καινούργιων αυτοκίνητων, η οποία, όπως φαίνεται, εδραιώνεται, καθώς για το 2024 έχουμε εκφορτώσεις αυτοκινήτων οι οποίες αυξάνονται προοδευτικά.
Στοχεύοντας σε νέες μορφές ενέργειας μέσω ΑΠΕ, υλοποιούμε έργα εξοικονόμησης ενέργειας. Αντικαταστήσαμε λαμπτήρες, σε όλο το παραλιακό μέτωπο και εντός του λιμένος, με νέου τύπου LED κι ήδη έχουμε λάβει τη σχετική αδειοδότηση από τον ΔΕΔΔΗΕ για Net Metering, ενώ προκηρύξαμε τον διαγωνισμό για την κατασκευή επιπλέον φωτοβολταϊκών (ισχύος 1,3 MW) από αυτά που ήδη διαθέτουμε, ώστε να είμαστε απολύτως αυτάρκεις ως προς την καταναλισκόμενη ηλεκτρική ενέργεια.
Με στόχο την αύξηση της εμπορευματικής κίνησης, εκσυγχρονίσαμε το σύστημα logistics, ενώ λειτουργούμε ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης λιμενικών τελών, που μέχρι πρόσφατα γίνονταν χειρόγραφα. Παράλληλα, προμηθευτήκαμε ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης των εργασιών του τμήματος λιμενικών εξυπηρετήσεων εμπορικού λιμένα. Επίσης, έχει ολοκληρωθεί το έργο του νέου χώρου διακίνησης σκραπ. Με τη μεταφορά αυτή, δρομολογούνται μια σειρά σχεδιασμών για την ανάπτυξη κι αξιοποίηση του Α’ Προβλήτα του λιμένος Βόλου και ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής. Ένα έργο το οποίο θεωρούμε απολύτως απαραίτητο είναι η ολοκλήρωση του Γ’ Προβλήτα. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η προμελέτη και περιμένουμε την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Ως διοίκηση, θέτουμε τρεις βασικούς κι αναπτυξιακούς στόχους. Πρώτον, την είσοδο του σιδηροδρόμου στον λιμένα και σε όλους τους προβλήτες του εμπορικού λιμανιού. Ήδη εκπονήθηκε από μελετητική εταιρεία, έπειτα από ανάθεση από τον ΟΣΕ, η μελέτη σύνδεσης του λιμένος με τον σιδηροδρομικό σταθμό Βόλου, καθώς και η ανάπτυξη σιδηροδρομικού δικτύου εντός του λιμένα. Δεύτερον, σε συνεργασία με τις ελληνικές Αρχές, την προώθηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Λιμένος Βόλου με τον λιμένα Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου, με πλοία RO-RO. Μια πρωτοβουλία που έχει “αγκαλιαστεί” από τα αντίστοιχα υπουργεία Ελλάδος κι Αιγύπτου, και η επίτευξη αυτού θα ανοίξει νέους διαύλους διασύνδεσης μεταξύ Ευρώπης και Αφρικής, ως συνέχεια της προ δεκαετιών σύνδεσης του Βόλου με τη Λαττάκεια στη Συρία.
Τέλος, τη δημιουργία ελεύθερης ζώνης, καθώς θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο τα προϊόντα από τρίτες χώρες θα μπορούν μέσω του λιμένος μας να προωθούνται σε χώρες της Βαλκανικής και Κεντρικής Ευρώπης.