Σε μάχη μεταξύ των μεγαλύτερων ομίλων που δραστηριοποιούνται στις ελληνικές μαρίνες εξελίσσεται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της νέας μαρίνας mega yacht στην Κέρκυρα. Στον διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον τέσσερα σχήματα και, σύμφωνα με πληροφορίες το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να προκρίνει και τα τέσσερα στην επόμενη φάση, αυτή των δεσμευτικών προσφορών.
Με δεδομένη τη μεγάλη συγκέντρωση θαλαμηγών στην Αδριατική κάθε χρόνο και το πλήθος δημοφιλών προορισμών στις ακτές της, σε συνδυασμό με την απουσία σοβαρών χώρων ελλιμενισμού τους, ειδικά στην Ελλάδα, εκτιμάται πως οι επιχειρηματικές προοπτικές ανάπτυξης της εν λόγω μαρίνας είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές. Ετσι, έχει αποφασιστεί η πλειοψηφία της χωρητικότητας της μαρίνας να είναι αφιερωμένη σε super και mega yacht.
Οι τέσσερις «μνηστήρες»
Σε αυτό το περιβάλλον, για την παραχώρηση, που έχει διάρκεια έως το 2063, ερίζουν κατ’ αρχήν οι κατασκευαστικές Αβαξ και Ακτωρ σε κοινοπραξία. Η πρώτη ελέγχει άλλωστε τη μαρίνα Αθηνών στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στο Φάληρο και η δεύτερη έχει αναλάβει την παραχώρηση της μαρίνας του Αλίμου, της μεγαλύτερης στην Αττική και μία από τις μεγαλύτερες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Στον αγώνα της διεκδίκησης συμμετέχει και η θυγατρική του αμερικανικού επενδυτικού κεφαλαίου CVC Capital, D Marinas Hellas, την οποία το fund έχει εξαγοράσει από την τουρκική Dogus. Η D Marinas ελέγχει σημαντικό αριθμό μαρινών διεθνώς, 15 εκ των οποίων στην Ελλάδα, αλλά και στο Μαυροβούνιο, στην Κροατία και σε άλλες χώρες. Ο τρίτος εκ των διεκδικητών δεν είναι άλλος από τη Lamda Marinas, θυγατρική της Lamda Development, η οποία ελέγχει τη μαρίνα του Φλοίσβου και προοπτικά και αυτήν του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό. Ο τέταρτος εκ των υποψηφίων που έχουν, κατά πληροφορίες, προκριθεί στον τελικό γύρο είναι η ΤΕΚΑΛ, κατασκευαστική που δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη και κατασκευή υποδομών στην Ελλάδα, και στην παροχή υπηρεσιών και στον κλάδο των μαρινών, ενώ τα τελευταία χρόνια είναι ο βασικός κατασκευαστής λιμενικών υποδομών, στο χαρτοφυλάκιο του οποίου βρίσκονται και όλα σχεδόν τα λιμενικά έργα της κινεζικής Cosco Shipping στον Πειραιά.
Τι προβλέπει το master plan
Το master plan του λιμένα Κέρκυρας περιλαμβάνει την ανάπτυξη μιας μη αξιοποιημένης μαρίνας μεγάλων σκαφών τύπου mega yacht, αντικαθιστώντας τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις επισκευής και συντήρησης μικρών σκαφών που βρί σκονται σήμερα στο δυτικό άκρο του λιμένα. Βρίσκεται στα δυτικά του υπάρχοντος εμπορικού λιμένα, σε γειτνίαση με τον σταθμό κρουαζιερόπλοιων σε απόσταση μόλις τριών χιλιομέτρων από διεθνές αεροδρόμιο. Θεωρείται «γέφυρα» μεταξύ των ελληνικών και των λοιπών μεσογειακών προορισμών – διασυνδεδεμένη με εθνικά και διεθνή λιμάνια και περιοχές μεγάλης ζήτησης, συμπεριλαμβανομένου του Ιονίου, της Ελλάδας, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας και της νότιας Ιταλίας.
Με βάση το master plan φιλοδοξεί να φιλοξενεί σκάφη μήκους από 30 έως και 140 μέτρων και βυθίσματος έως και 5 m και να διαθέτει συνολικά περί τις 100 θέσεις. Η χερσαία ζώνη της έχει επιφάνεια 40 στρεμμάτων και μπορεί να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία, πέραν των υποστηρικτικών της μαρίνας κτιρίων, και ξενοδοχείου, εμπορικού κέντρου και επιχειρήσεων εστίασης.
moneyreview.gr