Ο τέως αντιδήμαρχος Νίκος Αντωνόπουλος, ένας από τους Πατρινούς που ταύτισαν μεγάλο μέρος της ζωής τους σε αγώνες για να γίνει η Μικρή Περιμετρική, τίμησε προ ημερών την «Π» με παρατηρήσεις του για τα κυκλοφοριακά δεδομένα που εισάγει η απόδοση των νέων αξόνων της πόλης.
Αποταθήκαμε στον ίδιον μετά τα εγκαίνια της οδού. Και μας τίμησε για δεύτερη φορά με μια συμπυκνωμένη αξιολόγηση, πολύ χρήσιμη για τις Αρχές και τους πολίτες.
Τις καταθέτουμε με την ελπίδα να αξιοποιηθούν κατάλληλα, ελπίδα που καταθέτει άλλωστε και ο ίδιος.
Κ.Μ.-Μ.ΒΑΣ.
ΝΙΚΟΣ Κ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ τ. αντιδήμαρχος Πατρέων
Σε συνέχεια τοποθέτησής μου επί του αυτού θέματος στην Εφημερίδα Πελοπόννησος την 3-9 2018 προσθέτω τις παρακάτω πρώτες εμπειρικές διαπιστώσεις και προτάσεις, στα πλαίσια του υπεύθυνου δημόσιου διαλόγου που διεξάγεται, για τα σοβαρά ζητήματα της εύρυθμης και ασφαλούς λειτουργίας της οδού αλλά και της μέγιστης δυνατής αξιοποίησης του σπουδαίου αυτού έργου
Η πρώτη εικόνα φυσικά επηρεαζόταν και διαμορφωνόταν από τις γνωστές ελλείψεις, την μη εξοικείωση των οδηγών στη νέα κυκλοφορία και την παρουσία τροχονόμων
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
1. Έντονο πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης, για τους κινούμενους από Αρόη και Σύνορα
2. Ζήτημα οδικής ασφάλειας λόγω στενών πεζοδρομίων , απουσίας ασφαλών και επαρκών διαβάσεων πεζών,
3. Επικινδυνότητα λόγω υψηλών ταχυτήτων και στη κατοικημένη περιοχή ζώνη αλλά και των 60χλμ εκτός και των 50 χλμ. στις επικίνδυνες κλειστές στροφές των σηράγγων
4. Σοβαρά προβλήματα λόγω απαγόρευσης αριστερής στροφής από Μ Π στην 6ου Συντάγματος, στη Κανακάρη και από Παναχαΐδος Αθηνάς.
5. Κατάφωρη παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη στους Κόμβους Ταμπαχάνων και Κουρτέση
6. Ελλειψη κίτρινης διαγράμμισης και επαρκούς σήμανσης διαβάσεων σε κομβικά σημεία με ανεξέλεγκτη στάθμευση.
7. Κακή ρύθμιση διαμοιρασμού του χρόνου από τους φωτεινούς σηματοδότες
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑ
• Για το σοβαρό πρόβλημα της κίνησης από Αρόη προτείνουμε δοκιμαστική – μονοδρόμηση για τα κατερχόμενα οχήματα από Σύνορα προς τα Ταμπάχανα από την 12ου Συντάγματος με εκτροπή από τις οδούς οδών Ευπαδάμου ή Δαιδάλου προς Μικρή Περιμετρική, μέσω της οδού Γερμανού στην Αγία Παρασκευή. Μετατόπιση της Λαϊκής Αγοράς της οδού Γερμανού κάθε Τρίτη προς την οδό Ικάρου
• Θέσπιση ωραρίου φορτοεκφόρτωσης εκτός ωρών αιχμής και εντονότερη σήμανση σηματοδότηση στον επικίνδυνο υπόγειο κόμβο στα Κρητικά.
• Ρύθμιση φωτεινών σηματοδοτών προσωρινά και έξυπνα φανάρια το συντομότερο σε όλους τους κόμβους
• Τοποθέτηση συστήματος καταγραφής παρακολούθησης της κυκλοφορίας σε όλες τις κύριες συγκλίνουσες οδούς και πλήρη επιτόπια κυκλοφοριακή μελέτη.
• Τροχαία αστυνόμευση με κινητές κάμερες ελέγχου εκτός οικισμών,
• Διαπλάτυνση και βελτίωση των πολύ στενών πεζοδρομίων στο τέρμα Παντοκράτορος και την 6ου Συντάγματος
• Απότμηση του παρανόμως κατεχόμενου κοινόχρηστου χώρου στη διασταύρωση των οδών 6ου Συντάγματος και Αρόης
• Διάνοιξη των αδιάνοικτων τμημάτων οδών Κ Παλαιολόγου και Δανιηλίδος. Σηματοδοτήσεις στη συμβολή της ΜΠ με την οδό Παναχαΐδος Αθηνάς, τη 6ου Συντάγματος και την Κανακάρη ώστε να είναι επιτρεπτή αριστερή στροφή.
• Βελτίωση της οδού Αρτης για ασφαλή πρόσβαση στην ΜΠ όπου και φωτεινός σηματοδότης από την Αρόη
• Δρομολόγηση αστικών λεωφορείων κυκλικής διαδρομής γύρω από το ιστορικό κέντρο με χωροθέτηση στάσεων σε επίκαιρα σημεία με τις οδούς Παπαδιαμαντοπούλου, Διονύσου, Αγίας Σοφίας και 6ου Συντάγματος
1. ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης με εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης αστικής ανάπτυξης και κινητικότητας
2. Να σχεδιασθεί πλήρης και ασφαλής πεζοπορική διαδρομή
Η μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης ΛΕΑ να γίνει ποδηλατοδρόμος αφού μελετηθεί ολοκληρωμένη ποδηλατική διαδρομή στο ιστορικό κέντρο
3. Ενίσχυση του Δήμου Πατρέων για την αξιοποίηση και ανάπλαση των μεγάλων παρόδιων ακινήτων του, και ενοποίηση με το Δασύλλιο,
4. Αναδασώσεις και δενδροφυτεύσεις πρανών και παρόδιων χώρων.
5. Κατασκευή υπαίθριου θεάτρου και αθλητικών εγκαταστάσεων
6. Εναρξη προγραμματισμού και μελέτης συμπληρωματικών έργων Β Φάσης για την κατασκευή του παραλειφθέντος από την αρχική μελέτη, κόμβου Αρόης-Ζαβλανίου,
7. Μελέτη διασύνδεσης ΜΠ με Μεγάλη Περιμετρική και διάνοιξη της αρκτικής οδού Ζαβλανίου-Ανθούπολης-Σιχαινών- Προαστίου
8. Επέκταση του αρχαιολογικού περίπατου από Φρούριο- Αρχαίο Ωδείο προς Ρωμαϊκό και Βυζαντινό Υδραγωγείο
9. Αποκατάσταση του Ανατολικού τείχους στη συμβολή των οδών Φρουρίου και Παναχαΐδος Αθηνάς καθώς και των εντοιχισμένων από αυθαίρετα κτίσματα τμημάτων του εξωτερικού τείχους του Φρουρίου του Ρωμαϊκού Υδραγωγείου στο συνοικισμό Ασυρμάτου