Συνολικά επτά έργα αναβάθμισης ύψους 5 εκατ. ευρώ αναμένεται να υλοποιηθούν στη Μαρίνα Φλοίσβου το 2025, τα οποία θα έχουν ως στρατηγικό πυλώνα τη βιώσιμη ανάπτυξη και την υιοθέτηση καινοτόμων και «έξυπνων» τεχνολογικών πρακτικών.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης της ετήσιας Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης για έκτη συνεχόμενη χρονιά, ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Marinas Investments, Σταύρος Κατσικάδης, σημείωσε το εξής: « Αν δεν δημιουργούμε υποδομές για να προστατεύσουμε το περιβάλλον, δεν θα μπορούμε να έχουμε μαρίνες, γι’ αυτό στοχεύουμε η Μαρίνα Φλοίσβου να αποτελεί τη πιο πράσινη μαρίνα της χώρας».
Μέχρι σήμερα στη μαρίνα, σύμφωνα με τον ίδιο, έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Συγκεκριμένα, γίνεται διαχείριση αποβλήτων στο 100%, καθώς τα σκάφη μπορούν να παράγουν έως και 28 διαφορετικά είδη αποβλήτων. Έχουν εγκατασταθεί συνολικά 18 σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ο αριθμός των οποίων αναμένεται να αυξηθεί το προσεχές διάστημα.
Στη μαρίνα επίσης λειτουργούν 2 μονάδες SEABIN, που είναι μια καινοτόμος συσκευή καθαρισμού του θαλάσσιου περιβάλλοντος, η οποία σχεδιάστηκε για να μαζεύει επιπλέοντα απορρίμματα, πλαστικά και ρύπους από την επιφάνεια της θάλασσας. Η SEABIN λειτουργεί με τη χρήση μιας αντλίας που δημιουργεί ροή νερού, τραβώντας τα απορρίμματα και τα μικροπλαστικά σε ένα φίλτρο που βρίσκεται στο εσωτερικό της συσκευής. Οι δύο μονάδες που έχουν τοποθετηθεί στη μαρίνα κατάφεραν να συλλέξουν συνολικά 21,3 kg μικροπλαστικών, αλλά και επίσης λάδια και καύσιμα που επιπλέουν στο νερό. Παράλληλα, όπως τόνισε και ο κ. Κατσικάδης, η εταιρεία αναζητεί και άλλες μεθόδους για να καθαρίζει τα νερά της μαρίνας από τα μικροπλαστικά που αποτελούν το πιο βασικό πυλώνα για τη προστασία τόσο της βιοποικιλότητας όσο και για τους επισκέπτες.
Ένα σημαντικό ζήτημα για τη μαρίνα είναι η διαχείριση του νερού, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Marinas. Γίνονται ήδη μελέτες για την εξεύρεση λύσεων που θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της λειψυδρίας, το οποίο έχει αρχίσει να πλήττει μαρίνες σε χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία. Επί του θέματος μάλιστα σχολίασε το εξής: «Στόχος μας είναι να εξετάσουμε πόσο νερό καταναλώνουν τα σκάφη, ώστε να διαχειριστούμε σωστά τους πόρους και να αποφύγουμε τη σπατάλη».
Στο πλαίσιο αυτό για το 2025, η θυγατρική της Lamda Development σχεδιάζει έργα αναβάθμιση στη Μαρίνα Φλοίσβου ύψους 5 εκατ. ευρώ. Το πρώτο έργο αφορά την τοποθέτηση νέας περίφραξης γύρω από τη μαρίνα. Σύμφωνα με τον κ. Κατσικάδη « όταν μιλάς για τουριστικούς λιμένες η αισθητική παίζει ρόλο. Όποτε θα αλλάξουμε την περίφραξη μας μετά από 21 χρόνια, η οποία θα δένει με πράσινο αλλά θα υπάρχουν ελεύθερες προσβάσεις».
Δεύτερον, θα τοποθετηθούν νέα σύγχρονα υλικά κάλυψης, που θα βοηθούν επίσης την αισθητική της και θα είναι φιλικά στο περιβάλλον χωρίς να χρειάζονται πολύ συντήρηση. Τρίτον, το 2025 θα δημιουργηθεί ένα μικρό φωτοβολταϊκό πάρκο και θα είναι το πρώτο που θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα σε μαρίνα. Θα είναι δυναμικότητας 560 kW, ωστόσο η εταιρεία βρίσκεται ακόμη στη φάση των αδειοδοτήσεων.
Επίσης, στόχος είναι να αποκτήσει η μαρίνα ηλεκτροκίνητη βοηθητική λέμβο με σταθμό φόρτισης. Ακόμη, αναμένεται να αναβαθμιστούν οι είσοδοι των πεζών με κεραμικά υλικά και να ενισχυθεί ο χώρος με νέες φυτεύσεις για να ενισχυθεί το πράσινο.
Τέλος, στα έργα αναβάθμισης περιλαμβάνεται και η τοποθέτηση οπτικής ίνας και η γενικότερη ψηφιακή αναβάθμιση της μαρίνας. Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει ο κ. Κατσικάδης: « Θέλουμε να βάλουμε σε κάθε θέση σκάφους και σε όλη την περίμετρο της μαρίνας οπτική ίνα, έτσι οι πελάτες μας μέσα από αυτές τις νέες υποδομές να έχει την εμπειρία και τη θέση του σκάφους, τη διαχείριση της περιουσίας του, ακόμη και της λειτουργίας του σκάφους του».