Συνεχίζεται η κατασκευή του Μετρό στη Γραμμή 4 στα πολλαπλά μέτωπα τόσο στους σταθμούς όσο και στο σκάψιμο στους Μετροπόντικες. Οι 15 σταθμοί της νέα πορτοκαλί γραμμής έχουν ακόμα πολλή δουλειά καθώς στα περισσότερα εργοτάξια συνεχίζονται οι πρόδρομες εργασίες ενώ σε κάποιους σταθμούς έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες και παραδοθεί στον κύριο ανάδοχο στους σταθμούς: ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ και τμήμα του σταθμού ΑΚΑΔΗΜΙΑ. Πρόκειται για τρεις κεντρικούς σταθμούς στους οποίους θα εξυπηρετούνται δεκάδες χιλιάδες επιβατών καθημερινά. Το βασικό έργο έχει αναλάβει το σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.
Ειδικά ο σταθμός ΑΚΑΔΗΜΙΑ αποτελεί σταθμό ανταπόκρισης με την γραμμή 2 και τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ και αναμένεται να είναι από τους πιο πολυσύχναστούς σταθμούς της νέας γραμμής. Οι δύο σταθμοί δεν βρίσκονται στην ίδια υπόγεια θέση (όπως είναι π.χ. στο Σύνταγμα ή στην Αττική) και θα κατασκευαστεί μια υπόγεια διάβαση περίπου 200 μέτρων για την σύνδεση τους. Σύντομα αναμένεται η παράδοση στον κύριο ανάδοχο και το εργοτάξιο στον σταθμό ΓΑΛΑΤΣΙ.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι αρχαιολογικές εργασίες στους σταθμούς: ΕΛΙΚΩΝΟΣ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΙΛΙΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ. Δεν έχουν ξεκινήσει εργασίες παράκαμψης δικτύων κοινής ωφέλειας προς το παρόν στους σταθμούς ΚΥΨΕΛΗ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΙΛΙΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ. Ανάπτυξη εργοταξίου με ολοκλήρωση αρχαιολογικών αλλά δεν έχουν αρχίσει οι παρακάμψεις έχουμε στον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ. Στο σταθμό ΓΟΥΔΗ έχει γίνει εργοταξιακή κατάληψη ενώ σε εκκρεμότητα παραμένει το εργοτάξιο στον κεντρικότερο σταθμό, τον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ. Τις πρόδρομες εργασίες έχει αναλάβει η ελληνική εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ.
Βέβαια έργα μετρό και καθυστερήσεις πάνε πακέτο και μέχρι σήμερα καταγράφονται καθυστερήσεις μηνών. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως εκτός από τα έργα μετρό κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, κανένα άλλο έργο δεν παραδόθηκε εντός αρχικού χρονοδιαγράμματος, με τις καθυστερήσεις να ποικίλουν από 3-5 χρόνια, ανάλογα το έργο και την χρονική περίοδο που εκτελέστηκε.
Τα έργα για την κατασκευή της νέας “πορτοκαλί” γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας έχει αναλάβει το σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM ενώ τις πρόδρομες εργασίες η ΕΡΕΤΒΟ.
Πως προχωρούν οι Μετροπόντικες
Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη αρκετά τμήματα του ΤΒΜ έχουν φτάσει από τη Γερμανία και βρίσκονται στο εργοτάξιο Βεϊκου και εκτιμάται πως το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουν παραληφθεί συνολικά.
Στόχος της Ελληνικό Μετρό είναι να ξεκινήσει η συναρμολόγηση του δεύτερου μετροπόντικα το Φθινόπωρο και πριν το τέλος του έτους να ξεκινήσει η διάνοιξη της σήραγγας από το Φρέαρ Βεϊκου με κατεύθυνση το κέντρο της Αθήνας.
Ήδη στο εργοτάξιο που θα ξεκινήσει το ταξίδι του ο Μετροπόντικας έχει προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό η εκσκαφή η οποία θα φτάσει 40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια προκειμένου να τοποθετηθεί το βαρύ μηχάνημα.
Ο δεύτερος μετροπόντικας που θα ονομαστεί “Νίκη” έχει σχεδιαστεί για ένα ταξίδι 28 μηνών από την ημέρα που θα ξεκινήσει να “τρυπά” το αθηναϊκό υπέδαφος με τελικό στόχο τον σταθμό Ευαγγελισμό.
Παράλληλα, ο πρώτος μετροπόντικας που έχει διανοίξει 30 μέτρα, από το Φρέαρ Κατεχάκη, κάνει την πρώτη του τακτική συντήρηση και σε λίγες ημέρες θα ξεκινήσει την διάνοιξη με πρώτη στάση τον σταθμό ΓΟΥΔΗ.
Κατ` εκτίμηση θα μπορεί να διανοίγει 13 μέτρα έτοιμης σήραγγας ημερησίως με τον αριθμό αυτό να μπορεί να φτάνει -ανάλογα και με το υπέδαφος μπροστά του- και τα 20 μέτρα.
Ο πρώτος μετροπόντικας βαφτίστηκε “Αθηνά” και στο δικό του πρόγραμμα περιλαμβάνεται ένα ταξίδι 22 μηνών με τελική έξοδο επίσης τον σταθμό Ευαγγελισμό. Αν όλα πάνε καλά και δεν προκύψουν καθυστερήσεις στο σύνολο τους οι μετροπόντικες θα έχουν ολοκληρώσει την διάνοιξη της σήραγγας διπλής τροχιάς το 2026.
Τα δύο μηχανήματα παραγγέλθηκαν και κατασκευάστηκαν για λογαριασμό της ΑΒΑΞ στη Γερμανία στο εργοστάσιο της Herrenknecht. Ο πρώτος μετροπόντικας άρχισε να στάθει κατά τμήματα από το καλοκαίρι του 2022.
Συνολικά η γραμμή 4 στο τμήμα ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, 9 ενδιάμεσα η /και τερματικά φρέατα. Στο Μετρό της Αθήνας η νέα Γραμμή 4 του Μετρό θα διαθέτει τους πιο σύγχρονους Μετροπόντικες ενώ και οι σταθμοί θα είναι οι πιο μοντέρνοι σε όλο το δίκτυο.