Αβέβαιο φαίνεται πλέον το χρονοδιάγραμμα παράδοσης της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, καθώς το ενδεχόμενο καθυστέρησης φαντάζει ολοένα και πιο πιθανό.
Παρότι ο αρχικός στόχος ήταν η ολοκλήρωση του έργου έως τα τέλη Νοεμβρίου 2025, τα σημερινά δεδομένα δείχνουν πως η παράδοση ίσως μετατεθεί για αργότερα – πιθανότατα προς τα τέλη του ίδιου έτους ή ακόμα για τον Φλεβάρη του 2026, όπως ειπώθηκε από επίσημα κυβερνητικά χείλη πρόσφατα.
Οι δηλώσεις τόσο του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου όσο και του υπουργού Χρήστου Δήμα δείχνουν ότι οι αρμόδιοι προετοιμάζονται για πιθανή καθυστέρηση. Το έργο, που απαρτίζεται από έξι διαφορετικές εργολαβίες, απαιτεί αυξημένο συντονισμό, δοκιμές και πιστοποιήσεις, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και νέα σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία Aktor για την επίσπευση των εργασιών.
Ταυτόχρονα, το Δημόσιο καλείται να πληρώσει σχεδόν 500 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις για τη βασική γραμμή του μετρό, με πρόσφατη απόφαση να προσθέτει άλλα 98 εκατ. ευρώ για παλαιότερες αξιώσεις της αναδόχου κοινοπραξίας. Το Υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει πλέον να καλύψει και αυτό το ποσό, ενώ η ανάγκη να αποφευχθούν νέες αξιώσεις για την επέκταση είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
Την ίδια ώρα, σε εκκρεμότητα παραμένει η διάνοιξη της οδού Πόντου, χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία του μετρό στην Καλαμαριά, όπως διαβεβαιώνουν πηγές του Υπουργείου. Ωστόσο, η ολοκλήρωση του δρόμου θα διευκολύνει σημαντικά την πρόσβαση των επιβατών στους σταθμούς.