Της Αναστασιας Βαμβακά
Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την μεταβίβαση του 50% των μετοχών του λιμένα Λαυρίου, έπειτα από διαγωνισμό που διενεργείται από το ΤΑΙΠΕΔ και ο οποίος βρίσκεται στην Β΄ φάση.
Έξι επενδυτικά σχήματα έχουν πάρει το “πράσινο” φως και συνεχίζουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, με τον υφυπουργού Ναυτιλίας, Στέφανο Γκίκα, να πραγματοποιεί χθες επίσκεψη στο λιμάνι. “Είναι προς όφελος του κάθε σοβαρού επενδυτή να διατηρεί καλές και συνεργατικές σχέσεις τόσο με την τοπική αυτοδιοίκηση και την τοπική κοινωνία, όσο και με τους εργαζόμενους στην λιμενική ζώνη και τους επιχειρηματίες και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον λιμένα. Και είμαι σίγουρος ότι αυτό θα γίνει και στον λιμένα Λαυρίου” τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Γκίκας.
Τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε., κοινοπραξία μεταξύ της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και της Jet Plan Shipping, κοινοπραξία της GPH Cruise Port Finance με την Promarine, κοινοπραξία της Olympic Marine με την MSC Cruises και η Israel Shipyards Industries. Εκτός δεύτερης φάσης έμειναν η Gulftainer Company και η IOTC Investments.
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη προχωρήσει στο μελετητικό έργο του λιμανιού που αφορά τον εξηλεκτρισμό του λιμανιού, την τροφοδοσία του με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τη μεγέθυνση των υποδομών του, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί ένα επιπλέον επιβατηγό πλοίο, και για την τοποθέτηση πλωτών προβλητών στον χώρο της μαρίνας. Οι πλωτοί προβλήτες θα προσθέσουν τουλάχιστον 100 επιπλέον θέσεις σκαφών ανεβάζοντας τη συνολική δυναμικότητα του τουριστικού λιμένα σε πάνω από 220 θέσεις.
“Η ανάληψη της λειτουργίας του λιμένος Λαυρίου και η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου από αξιόλογους επενδυτές – έναντι σημαντικού τιμήματος – θα έχει πολλαπλά οφέλη για τον λιμένα του Λαυρίου, την λαυρεωτική κοινωνία και την τοπική επιχειρηματική κοινότητα, με την δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Το λιμάνι του Λαυρίου, περνά σε μία νέα πορεία ανάπτυξης και αναβάθμισης” ανέφερε ο Υφυπουργός.
Βόλος
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Στυλιανίδη εγκρίθηκε η διενέργεια διαγωνισμού με πρόσκληση από το ΤΑΙΠΕΔ για την ανάδειξη του αναδόχου για το έργο “Αποκατάσταση Λειτουργικών Βαθών Λιμένα Βόλου μετά τις κακοκαιρίες Daniel και Elias”. Αντικείμενο του υπό ανάθεση έργου είναι η μελέτη και η άμεση αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών της λιμενολεκάνης του λιμένα Βόλου, με απομάκρυνση των προσχώσεων που έχουν συσσωρευτεί μετά την επέλαση των κακοκαιριών “Daniel” και “Elias”, τον Σεπτέμβριο του 2023.
Ο προϋπολογισμός του αγγίζει τα 9,6 εκατ. ευρώ και στηρίζεται από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων, σε συνέχεια χρηματοδότησης από τους πόρους του προγράμματος Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, σε συνεργασία με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Νίκου Παπαθανάση και του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Χρήστου Τριαντόπουλου.
Σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση του λιμένα, αυτή καθυστερεί στις δικαστικές αίθουσες μετά την προσφυγή της Goldair στο ΣτΕ. Αναμένεται η έκδοση της απόφασής της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων μετά το 2025, αφού θα πρέπει πρώτα να καθαρογραφεί η απόφαση του ΣτΕ και στη συνέχεια η Αρχή να ζητήσει στοιχεία και διευκρινίσεις από όλες τις πλευρές για το αν υπάρχει “σύγκρουση συμφερόντων” μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του προτιμητέου επενδυτή του ΟΛΘ, καθώς μέλος του είναι στο ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ όπως αναφέρει η προσφεύγουσα.