Σε νέο διαγωνισμό προχωρά η Εγνατία Οδός Α.Ε. για την ολοκλήρωση του τμήματος του κάθετου άξονα Ξάνθη0-Σύνορα και πιο συγκεκριμένα στο Δημάριο-Σύνορα.
Το έργο αφορά στην ολοκλήρωση του έργου «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» μήκους περίπου 8 χλμ. και συγκεκριμένα την ολοκλήρωση του τεχνικού αντικειμένου της εργολαβίας «Κάθετος Άξονας 70 Εγνατίας Οδού: Τμήμα: «Μελίβοια- Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» Υποτμήμα:«Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα (κωδ. 70.2.2/σύμβ. 5526)».
Το έργο είχε ξεκινήσει με εργολαβία από την ΑΚΤΩΡ η οποία ολοκληρώνεται και μένει ακόμα ένα τμημα προκειμένου να ολοκληρωθεί πλήρως. Για τον λόγο αυτό η Εγνατία Οδός Α.Ε. προχώρησε σε δέσμευση ποσού 11.476.708,46 €.
Ο διαγωνισμός αναμένεται να βγει στον άερα το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και στόχος είναι να ολοκληρωθεί 7 μήνες μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Το εν λόγω έργο εντάσσεται στην ομαλή
εκτέλεση και επίβλεψη έργων της εταιρείας και θα χρηματοδοτηθεί από τα ταμειακά διαθέσιμα αυτής.
Ποιος είναι ο άξονας Ξάνθη-Σύνορα
Ο Κάθετος Άξονας 70 συνδέει την Εγνατία Οδό με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα σε θέση νέου μεθοριακού σταθμού.
Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου και με την κατασκευή του θα συνδεθεί το Σμόλιαν και το Ρούντοζεμ της Βουλγαρίας με τον οδικό άξονα προς Ξάνθη, μέσω της υφιστάμενης οδού, και κατ’ επέκταση με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού μέσω των Α.Κ. Βανιάνου και Α.Κ. Βαφέικων.
Το έργο αναπτύσσεται γενικά σε ορεινό έως πολύ ορεινό ανάγλυφο. Ξεκινά από την υφιστάμενη οδό (Χ.Θ. 8+172,35) η οποία σήμερα καταλήγει εντός του οικισμού Δημάριο, και παρακάμπτει τον οικισμό στα ανατολικά αυτού με πορεία βόρεια – βορειοανατολική έτσι ώστε να καταλήξει σε συμφωνηθέν σημείο στην ελληνοβουλγαρική μεθόριο (Χ.Θ. 16+147,00), όπου θα κατασκευασθεί μεθοριακός σταθμός εντός της βουλγαρικής επικράτειας
Ο κάθετος άξονας θα συνδράμει καθοριστικά στην ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας και θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη, εξαιτίας των εμπορικών και γενικότερων δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν, τόσο στην πόλη της Ξάνθης και σε ολόκληρη τη Θράκη όσο και στην ενδοχώρα της Βουλγαρίας (Σμόλιαν, Φιλιππούπολη, κλπ).
Η Διακρατική Συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, καθόρισε για όλο τον άξονα, τόσο σε ελληνικό όσο και βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5μ./10,5μ.) και ταχύτητα μελέτης 60 χλμ.
Εντός της ελληνικής επικράτειας, το μήκος του άξονα ανέρχεται σε 49 χλμ. περίπου, εκ των οποίων στα 40 χλμ. (τμήμα “Ξάνθη-Εχίνος-Δημάριο”) ο υφιστάμενος δρόμος παρουσιάζει μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (ταχύτητα Ve=30 km/h περίπου) και στα επόμενα 9 χλμ. (τμήμα “Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα”), υπάρχει μόνο ένας δασικός χωματόδρομος.