Για τις 5 Φεβρουαρίου ετοιμάζονται να… «ακονίσουν τα ξίφη τους» οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι που θα διεκδικήσουν τον διαγωνισμό για την κατασκευή του προβλήτα 6 του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα που προωθούνται στην Ελλάδα, ύψους 130 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Η παράταση μερικών εβδομάδων (έναντι της πιο πρόσφατης προθεσμίας της 15ης Ιανουαρίου) που πήραν οι υποψήφιοι κατασκευαστικοί όμιλοι πλησιάζει στη λήξη της καθώς για το τέλος της εβδομάδας έχει «μπει» η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.

Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα τόσο από πλευράς του ΟΛΘ όσο και από τις κατασκευαστικές εταιρείες δεν έχει διαφανεί το ενδεχόμενο να παραχωρηθεί ή να ζητηθεί και νέα παράταση, αν και θα πρέπει τυπικά να περιμένουμε λίγες ημέρες ακόμα καθώς συχνά αυτά προκύπτουν λίγο πριν το πέρας των προθεσμιών.

Το έργο «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» αποτελεί μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει ο ΟΛΘ, βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης που υπογράφηκε μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΘ. Έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς θα αναβαθμίσει τις δυνατότητες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αλλά και τη στρατηγική του θέση στην ευρύτερη περιοχή.

Το έργο διεκδικούν ελληνικοί και ξένοι όμιλοι ενώ έχουν προκριθεί έξι σχήματα, ωστόσο, μένει να φανεί αν όλα «κατέβουν» στην τελική ευθεία. Πρόκειται για την κοινοπραξία της Intrakat με τις Intercantieri Vittadello και Sales, την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την Rover Maritime και την HDK, την Archirodon Group, την Άβαξ με τις Etermar, NV Besix, την κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την Vinci, το σχήμα Acciona Construccion και Dredging International.

Να σημειώσουμε ότι στα μέσα Ιανουαρίου είχαν κυκλοφορήσει φήμες ότι τουλάχιστον ένα σχήμα δεν θα δώσει προσφορά αλλά αυτό θα φανεί τις επόμενες ημέρες, εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα.