Μήνες μας χωρίζουν πριν τη έλευση στον Πειραιά και τους Δήμους του, του Μετρό και του Τραμ. Τα μεγάλα αυτά έργα που κατασκευάζονται εδώ και χρόνια είναι σε μεγάλο βαθμό έτοιμα και τώρα μπαίνουμε στην τελική ευθεία πριν να παραδοθούν σε λειτουργία μεταμορφώνοντας παράλληλα τις αστικές μεταφορές στην περιοχή.
Τα έργα επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά συνεχίζουν με καλούς ρυθμούς και σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό τον ερχόμενο Ιούνιο θα τεθούν σε λειτουργία τρεις νέοι σταθμοί: ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ και ΝΙΚΑΙΑ. Είναι το “ήμισυ” της επέκτασης που θα φτάσει στην καρδιά του Πειραιά, το Δημοτικό Θέατρο. Οι 3 σταθμοί κατασκευάζονται στο κέντρο των παραπάνω Δήμων και με τη λειτουργία τους θα δώσουν μεγάλες ανάσες στο κυκλοφοριακό που διαρκώς χειροτερεύει.
Η χρονοαπόσταση από τη Νίκαια μέχρι το Σύνταγμα θα περιοριστεί σε περίπου 15 λεπτά και μόλις 10 λεπτά από την Αγία Βαρβάρα όταν σήμερα χρειάζεται περισσότερο από 45 λεπτά. Οι νέοι σταθμοί της Γραμμής 3 θα συνδέονται απευθείας με το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Το 2021 η γραμμή θα αποκτήσει ακόμα 3 σταθμούς: ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ενώνοντας οριστικά το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας, το Αεροδρόμιο και φυσικά το υπόλοιπο δίκτυο Μετρό της πρωτεύουσας.
Τα έργα επέκτασης του Τραμ έχουν ολοκληρωθεί αναφορικά με τη γραμμή και την ηλεκτροκίνηση και απομένουν κάποια τελευταία φινιρίσματα. Τα δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένονται το επόμενο διάστημα και όταν περάσουν όλα τα “τεστ” επιτυχώς, τότε, περίπου στην ερχόμενη Άνοιξη θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία.
Αυτό θα σημάνει την απευθείας ένωση του κέντρου και του λιμανιού του Πειραιά με την Αθήνα μέσω της Νέας Σμύρνης και του Νέου Κόσμου αλλά και με τα νότια προάστια (Π.Φάληρο, Άλιμο, Ελληνικό, Γλυφάδα, Βούλα). Πρόκειται για μία μονή κυκλική γραμμή μήκους 5,4χλμ που θα ξεκινά από το Στάδιο Καραϊσκάκη στο Φάληρο (ερχόμενο από Αθήνα ή Βούλα), θα περνά από την Γ.Λαμπράκη, τη Β.Γεωργίου (Δημοτικό Θέατρο και Δημαρχείο), θα τερματίζει στην Ακτή Ποσειδώνος και στην επιστροφή του θα περνά από την Εθνικής Αντιστάσεως και την Ομ.Σκυλίτση για φτάσει στο ΣΕΦ (με κατεύθυνση την Αθήνα ή τη Βούλα).
Η λειτουργία των δύο μέσων εκτιμάται ότι θα φέρει νέα αναδιάρθρωση στα δρομολόγια των λεωφορείων περιορίζοντας την είσοδο τους στον Πειραιά και αντίστοιχα εκείνα προς Αθήνα από Νίκαια, Κορυδαλλό και Αγία Βαρβάρα λόγω της λειτουργίας των νέων σταθμών Μετρό, δημιουργώντας μικρά τοπικά δρομολόγια.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com