Την έναρξη των μεγάλων έργων αποκατάστασης των υποδομών της Θεσσαλίας συνολικής αξίας 1,35 δισ. σηματοδοτεί για σήμερα 28 Απριλίου η υπογραφή των συμβάσεων με τους τέσσερις αναδόχους σιδηροδρομικά έργα, ενώ οι υπογραφές για τα οδικά έργα θα μπουν αύριο Τρίτη.
Δεκαεννέα μήνες μετά τις καταστροφές που προκάλεσαν οι θεομηνίες Daniel και Elias κόβοντας στα δύο κρίσιμες υποδομές της χώρας, η κυβέρνηση προχωρεί στην υλοποίηση των έργων αποκατάστασης που θα πρέπει να ανεβάσουν ρυθμούς για να πιάσουν τα ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης.
Η πίτα θα μοιραστεί υπέρ των οδικών έργων που θα απορροφήσουν συνολικά κονδύλια 900 εκατομμυρίων ενώ στα 460 εκατομμύρια θα ανέλθουν εργολαβίες για την αποκατάσταση των σιδηροδρομικών υποδομών για τα οποία υπάρχουν αυστηρές προθεσμίες λόγο Ταμείου Ανάκαμψης που είναι 15 μήνες.
Πρόκειται για έργα πολύ μεγάλης σημασίας για τη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου η ολοκλήρωση των οποίων θα φέρει την πλήρη επαναλετουργία της διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής στον κύριο οδικό άπνοια Αθήνας Θεσσαλονίκης και των συστημάτων της το καλοκαίρι του 2026.
Στα έργα αυτά περιλαμβάνονται οι σιδηροδρομικές υποδομές για την αποκατάσταση της γραμμής Δομοκός-Λάρισα και τις περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος.
Μεγαλύτερη ευελιξία θα υπάρξει για τα οδικά έργα, για τα οποία το χρονοδιάγραμμα δίνει περιθώριο χρόνου ολοκλήρωση 48 μηνών δηλαδή μέχρι το 2029 με πολύ σημαντικές παρεμβάσεις στην Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.
Με βάσει το σχεδιασμό, ο οποίος αναμένεται να παρουσιαστεί και να εξειδικευτεί σήμερα το μεσημέρι από τον αναπληρωτή υπουργού υποδομών και μεταφορών κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη, η ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει έργα συνολικού ύψους 545,7 εκατ. ευρώ, η Αktor 365,66 εκατ. ευρώ, η AVAX 227,66 εκατ. ευρώ, και η ΜΕΤΚΑ 173,6 εκατ. ευρώ. Δύο συμβάσεις κλειδώνουν αντίστοιχα η ALSTOM και η ΙΝΤΕΡΚΑΤ.
Αναλυτικότερα οι εργολαβίες που θα υπογραφούν αφορούν:
-Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Δομοκού έως την είσοδο του σταθμού στον Κραννώναπροϋπολογισμού 173.600.000 με ανάδοχο την METΚΑ.
-Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής προϋπολογισμού 57.660.000 ευρώ με ανάδοχο την ΑΒΑΞ.
-Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου συνολικής αξίας 181.660.000 ευρώ με ανάδοχο την AKTOR.
-Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από Παλαιοφάρσαλο έως το σιδηροδρομικό σταθμό Κράννων με συνολική δαπάνη 37.200.000,00 και ανάδοχο την ALSTOM.
-Επίσης προβλέπονται έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ.
-Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ ανάδοχο επίσης την ΤΕΡΝΑ.
-Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ που αναλαμβάνει η Aktor.
-Αντίστοιχα έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ιστιαίας, Μαντουδίου, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ φορέα υλοποίησης την AVAX.
-Έργα αποκατάστασης στις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας με προϋπολογισμό 19,5 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την ΙΝΤΕΡΚΑΤ.