Αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει σε σημαντικά έργα για την παράδοση τους και η προετοιμασία για τις παραδοσιακές τελετές εγκαινίων θα είναι στο πρόγραμμα πολιτικών το επόμενο διάστημα.
Μέσα στο 2022 υπάρχει μια ολόκληρη λίστα μεγάλων και μεσαίων έργων που έχουν περάσει στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης. Σε αυτό ο μόνος πιθανός ανασχετικός παράγοντας είναι το εκρηκτικό μείγμα μεγάλων αυξήσεων στα υλικά και η παγκόσμια ενεργειακή κρίση που έχει αυξήσει κόστη αλλά και καύσιμα και μεταφορικά.
Μέσα στο καλοκαίρι εντοπίζονται αρκετές ολοκληρώσεις με σημαντικότερη αυτή της επέκτασης της γραμμής 3 μέχρι το Δημοτικό Θέατρο από την Αττικό Μετρό. Με αυτή προστίθενται στο δίκτυο οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο και ενώνεται με το μετρό το κέντρο του Πειραιά με εκείνο της Αθήνας.
Παράλληλα τελειώνουν τα έργα πρώτης φάσης στον Φαληρικό Όρμο. Εδώ δεν θα έχουμε “κορδέλες” από την Περιφέρεια Αττικής μιας και προετοιμάζεται ο διαγωνισμός Β` φάσης που θα ολοκληρώσει την εικόνα. Μένουμε στην Αττική καθώς στα ανατολικά ολοκληρώνεται το “αιώνιο” έργο του ΚΕΛ Κορωπίου-Παιανίας που θα εξυπηρετήσει δεκάδες χιλιάδες συνδέσεις.
Στην περιοχή της Χαλκιδικής θα έχουμε μια σημαντική ολοκλήρωση έργου που αφορά το περίφημο “ορφανό χιλιόμετρο” στο τμήμα Μουδανά-Ποτίδαια από την Εγνατία Οδό που δημιουργούσε ουρές χιλιομέτρων το καλοκαίρι. Εκεί θα έχουμε την κορδέλα παράδοσης περίπου τον Ιούνιο.
Σε λειτουργία θα τεθεί και η Μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής της Μυτιληναίος στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας που θα δώσει σημαντικές ανάσες στο σύστημα.
Εντός του 2022
Εντός του έτους περιμένουμε και άλλες παραδόσεις. Η σημαντικότερη αφορά την περίφημη παράκαμψη Αμφιλοχίας του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία, έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αφορά ένα μεγάλο τμήμα άνω των 15 χιλιομέτρων που θα αντικαταστήσει αντίστοιχο υφιστάμενο τμήμα εθνικής οδού.
Παράλληλα ολοκληρώνεται και το μεγάλο έργο για την Μονάδα της ΔΕΗ στην Πτολεμαϊδα, ο IGB και η ηλεκτρική διασύνδεση Εύβοιας-Σκιάθου. Μέσα στο έτος περιμένουμε την ολοκλήρωση της μονάδας απορριμμάτων Αλεξανδρούπολης. Παράλληλα μέσα στο έτος αναμένεται η ολοκλήρωση για τις μονάδες σε Αμάρι και ίσως και Ζάκυνθο.
ατΦέτος ολοκληρώνονται επίσης η Γ` φάση των έργων στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η ηλεκτροκίνηση στο σιδηροδρομικό τμήμα Ισθμός-Λουτράκι, οι νέες σιδηροδρομικές γέφυρες στον Γαλλικό ποταμό και η σύνδεση Ιόνιας Οδού-Τζουμέρκων.
Ο άγνωστος παράγοντας
Το τελευταίο διάστημα θα πρέπει να προσμετρηθεί και ο άγνωστος παράγοντας της γεωμετρικής αύξησης των υλικών που σε συνδυασμό με την ενεργειακή κρίση έχει δημιουργήσει ένα δύσκολο κλίμα στα δημόσια έργα.
Σε αυτό υπάρχουν πιθανότητες να παρατηρηθούν καθυστερήσεις καθώς είναι αναμενόμενο να υπάρξουν είτε αιτήματα παρατάσεων είτε να ζητηθούν αναθεωρήσεις προκειμένου ο κατασκευαστικός κλάδος να μπορεί να ανταποκριθεί στην υπέρμετρη αύξηση που βιώνει αυτό το διάστημα. Είναι χαρακτηριστικό πως ο σίδηρος έχει σπάσει κάθε ρεκόρ ενώ οι τιμές των καυσίμων βρίσκονται σε επίπεδα ανώ των 2 ευρώ για την βενζίνη και κοντά στα 2 ευρώ για το πετρέλαιο.