Τροπολογία, που ανοίγει το δρόμο για να εκχωρηθεί το «υπεραστικό» μεταφορικό έργο του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, ψηφίστηκε στη Βουλή, ως μέρος του νομοσχεδίου –και πλέον νόμου- για τα υδατοδρόμια.
Η τροπολογία αφορά στον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την «ομπρέλα» του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) αντίστοιχα. Προβλέπει τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή, ώστε να καλύπτεται όλη η Αττική και η Θεσσαλονίκη από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ.
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται ότι «επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά ή υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ή από τους ΟΤΑ ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ ή άλλου φορέα. Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΣΕΘ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Μεταφορών». Ανάλογη δυνατότητα προβλέπεται για τον ΟΑΣΑ στην Αθήνα.
Σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ της voria.gr, οι συζητήσεις μεταξύ ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που έχουν ήδη προχωρήσει, αφορούν στα εξής δρομολόγια.
- Γραμμή Νο 86 (Θεσσαλονίκη, Λαγκαδίκια).
- Γραμμές Νο 91 (Α, Χ, Κ, Τ, Η, Ε) οι οποίες εξυπηρετούν τα χωριά Χρυσαυγή, Ανάληψη, Καβαλάρι, Λαγυνά, Περιβολάκι, Ηράκλειο, Άσσηρος κ.λπ.). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή κορμού Λαγκαδάς – πλατεία Αριστοτέλους.
- Γραμμή Νο 92 (Κουφάλια, Άθυρα, Ραχώνα, Εργατικές Κατοικίες).
- Γραμμή Νο 90 (Κουφάλια, Λουδία, Μάλγαρα και Ακροπόταμο).
- Γραμμή Νο 89 (Αγχίαλο, Νέα Μεσήμβρια, Ξηροχώρι, Άγιο Αθανάσιο, Γέφυρα, Βαθύλακο, Πρόχωμα, Καστανά και Ακροπόταμο). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή Νο 81 ΚΤΕΛ Μακεδονία – Κουφάλια.
- Γραμμή Νο 80 (ΚΤΕΛ Μακεδονία – Μάλγαρα): Εδώ εξετάζονται δύο σενάρια. Το πρώτο είναι η γραμμή αυτή να συρρικνωθεί και να παρέχει μόνον τοπική εξυπηρέτηση (Μάλγαρα – Σίνδο). Το δεύτερο είναι να εκχωρηθεί και αυτή στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Για κάποιες γραμμές της ανατολικής Θεσσαλονίκης, αντίστοιχος διάλογος γίνεται με τα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής.