Δύο σημαντικά έργα αναμένεται να ολοκληρώσει το τελευταίο τρίμηνο του έτους, ο ΔΕΣΦΑ. Το ένα αφορά στον νέο αγωγό φυσικού αερίου στη Δυτική Μακεδονία και το έτερο στον σταθμό συμπίεσης στην Αμπελιά Φαρσάλων. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν πηγές στο ypodomes.com «και τα δύο έργα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη» ενώ σκοπός του Διαχειριστή είναι να τηρηθούν τα ανακοινωθέντα χρονοδιαγράμματα. Στο πλαίσιο αυτό, η κλεψύδρα μετρά αντίστροφα ώστε να παραδοθούν λίγο πριν την εκπνοή του 2024.
Όσον αφορά τον αγωγό Δυτικής Μακεδονίας, το έργο έχει μήκος 157 χλμ. και θα εξασφαλίσει την ομαλή μετάβαση των Περιφερειών Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας στη εποχή μετά το λιγνίτη, παρέχοντας πρόσβαση στο φυσικό αέριο σε πλήθος νέων περιοχών και χρηστών.
Σε σχέση με τη διαδρομή, ο αγωγός και οι κλάδοι του θα διασχίζουν τις Περιφέρειες Κεντρικής (Π.Ε. Ηµαθίας, Πέλλας) και ∆υτικής Μακεδονίας (Π.Ε. Κοζάνης, Φλώρινας), ξεκινώντας από τα Τρίκαλα Ημαθίας και καταλήγοντας στην Καρδιά Κοζάνης, καθιστώντας εφικτή την προμήθεια φυσικού αερίου σε νέες περιοχές και διασφαλίζοντας την πιθανή πρόσβαση νέων χρηστών (βιοµηχανικών, βιοτεχνικών, αγροτικών & οικιακών καταναλώσεων) στην ευρύτερη περιοχή.
Διευκρινίζεται πως ο «Αγωγός Υψηλής Πίεσης προς τη Δυτική Μακεδονία» είναι ο πρώτος αγωγός στην Ελλάδα που έχει σχεδιαστεί να επιτρέπει την μεταφορά υδρογόνου σε ποσοστό έως 100%. Ταυτόχρονα, το έργο περιλαμβάνει τον Σταθμό Μέτρησης της Καρδιάς για την παροχή των εγκαταστάσεων τηλεθέρμανσης για τις πόλεις Κοζάνη, Πτολεμαΐδα και Αμύνταιο, καθώς και βανοστάσια για την παροχή άλλης κατανάλωσης στην περιοχή.
Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία Prometheus Gas S.A.-Damco Energy S.A., υπεργολάβος η Avax S.A., το Detailed Engineering έχει αναλάβει η C&M Engineering S.A., το Third Party Inspection η Moody Tottrup Hellas S.A., την εποπτεία η Asprofos S.A. και προμηθευτής σωλήνων είναι η εταιρεία Σωληνουργεία Α.Ε..
Σταθμός συμπίεσης στην Αμπελιά
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται όμως και οι εργασίες στον σταθμό συμπίεσης στην Αμπελιά Φαρσάλων, προκειμένου το έργο με ανάδοχο τη ΤΕΡΝΑ και αναθέτουσα αρχή τον ΔΕΣΦΑ, να παραδοθεί επίσης το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά του έργου, ο σταθμός χωροθετείται σε ένα γήπεδο έκτασης περίπου 51.800 τ.μ., δίπλα σε υφιστάμενες εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ (κτίριο συντήρησης και λειτουργίας).
Όπως προκύπτει από τον βασικό σχεδιασμό, η ισχύς του ανέρχεται σε 30 MW, από 2 +1 εφεδρική Μονάδες Συμπίεσης, των 10 MW, η κάθε μία. Παράλληλα, στους τεχνικούς όρους του σχετικού διαγωνισμού προβλέφθηκε η δυνατότητα λειτουργίας του αεριοστροβίλου (gas turbine) με μείγμα φυσικού αερίου εμπεριέχοντος έως και 10% υδρογόνο (H2).