Σε δημόσια διαβούλευση το Νομοσχέδιο για του Υπουργείου Ναυτιλίας για ολοκληρωμένη θαλάσσια νησιωτική πολιτική που θα περιλαμβάνει χρηματοδοτικά εργαλεία – Μεταφορικό ισοδύναμο και υποδομές στους λιμένες του Νομού στο επίκεντρο της συνάντησης του Υπουργού με θεσμικούς και παραγωγικούς φορείς
Λιμενικά έργα του Ρεθύμνου, μπαίνουν σε τροχιά από το Υπουργείο Ναυτιλίας με στόχο να ενισχυθούν οι υποδομές και η ανάπτυξη σε ένα λιμάνι “εθνικής σημασίας” όπως είναι αυτό του Ρεθύμνου το οποίο εμφανίζει μεγάλη δυναμική και προοπτικές στο σκέλος της εμπορικής κίνησης και της κρουαζιέρας ως μια πύλη εισόδου που θα προσδώσει οφέλη στον τουρισμό και την οικονομία.
Ταυτόχρονα, ενισχύονται οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ναυτιλίας στα θέματα νησιωτικής πολιτικής, με την Κρήτη να έχει για πρώτη φορά τη δυνατότητα ανάπτυξης της ανταγωνιστικότητάς μέσα από την ένταξη επιχειρήσεων και του πρωτογενούς τομέα στο μεταφορικό ισοδύναμο ενώ μέσα από Νομοσχέδιο που δρομολογεί το Υπουργείο πλέον “ξεκλειδώνουν” περαιτέρω χρηματοδοτήσεις για λιμενικές υποδομές καθώς η χώρα θα αποκτήσει ολοκληρωμένο σχεδιασμό και στρατηγική για το σύνολο των θεμάτων νησιωτικής πολιτικής.
Τα παραπάνω ανακοίνωσε την Παρασκευή από το Ρέθυμνο ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, όπου συναντήθηκε με θεσμικούς και παραγωγικούς φορείς με επίκεντρο τις λιμενικές υποδομές του Νομού και το μεταφορικό ισοδύναμο.
Ο κος Πλακιωτάκης στο πλαίσιο των επισκέψεων που πραγματοποιεί στην Κρήτη, έφτασε την Παρασκευή στο Ρέθυμνο συνοδευόμενος από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, στελέχη του Υπουργείου και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας στο Ρέθυμνο και πραγματοποίησε επίσκεψη στον Μητροπολίτη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κκ Ευγένιο, το Λιμεναρχείο Ρεθύμνου όπου συναντήθηκε με τον Λιμενάρχη Κωνσταντίνο Καστρινάκη, παρουσία του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχου Θεόδωρου Κλιάρη ενώ στη συνέχεια παραυρέθηκε σε σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης στην οποία μετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαίρη Λιονή, οι Δήμαρχοι του Νομού, Γιώργος Μαρινάκης, Δημήτρης Κόκκινος, Παντελής Μουρτζανός και ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Αγίου Βασιλείου Γιάννης -Νεκτάριος Χαραλαμπάκης, καθώς και η πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου Ρένα Κουτσαλεδάκη, δημοτικοί σύμβουλοι και φορείς του νομού.
Στη συνέχεια μετείχε σε σύσκεψη στο Επιμελητήριο Ρεθύμνου παρουσία του προέδρου Γιώργου Γιακουμάκη, και παραγωγικών φορέων του Ρεθύμνου όπου έγινε εκτενής συζήτηση για το μεταφορικό ισοδύναμο.
“Πράσινο φώς” για χρηματοδοτήσεις λιμενικών έργων στο Ρέθυμνο
Στα σημαντικά έργα που παίρνουν το “πράσινο φως” για τη χρηματοδότηση και συνεπώς την υλοποίησή τους, όπως ανακοινώθηκε χθες στην διάρκεια της επίσκεψης στο Ρέθυμνο του Υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, περιλαμβάνονται η χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων προηγούμενων ετών, της πλωτής προβλήτας στο λιμάνι του Ρεθύμνου καθώς και επισκευές στο κτήριο του λιμενικού σταθμού της Αγίας Γαλήνης, όπου δρομολογούνται και περαιτέρω χρηματοδοτήσεις από το νέο ΠΔΕ. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα έργα κατεδάφισης του παλιού λιμενικού σταθμού και την κατασκευή δικτύων στο λιμάνι της Αγίας Γαλήνης προϋπολογισμού 130 χιλιάδων ευρώ, που θα δώσουν νέες προοπτικές ανάπτυξης στο λιμένα της περιοχής. Ο κος Πλακιωτάκης ανακοίνωσε πως τα παραπάνω θα χρηματοδοτηθούν μέσα από το νέο ΠΔΕ για το 2021.
Στο πλαίσιο αυτό θετική ήταν και η ανταπόκριση για δύο έργα “πνοής’ για το λιμάνι του Ρεθύμνου που πλέον διαθέτουν ώριμες μελέτες και είναι η θωράκιση του προσήνεμου μόλου, έργο ύψους 15 εκ ευρώ που έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς και η μελέτη για την αποάμμωση του λιμένα έργα ύψους 280 χιλιάδων ευρώ. Επιπλέον, στο νέο ΠΔΕ θα ενταχθούν και οι εργασίες επισκευής στο κτήριο του Λιμεναρχείου Ρεθύμνου “Δελφίνι” που από κοινού με το λιμεναρχείο της Αγίας Γαλήνης ανέρχονται σε προϋπολογισμό ύψους 80 χιλιάδων ευρώ.
Προς υλοποίηση το αλιευτικό καταφύγιο στη Σκαλέτα
Το δρόμο προς την υλοποίηση παίρνει το αλιευτικό καταφύγιο στη Σκαλέτα, μετά την έγκριση των όρων δόμησης και τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Ναυτιλίας και πλέον άνοιξε ο δρόμος για τον διαγωνισμό και την προκήρυξη του έργου. Πρόκειται για ένα έργο που έχει λάβει χρηματοδότηση ύψους 6 εκ ευρώ και πλέον βαίνει προς υλοποίηση.
Νέες προοπτικές για τα λιμάνια του Δήμου Μυλοποτάμου
Νέες προοπτικές ανοίγονται μέσα από την χάραξη χερσαίας ζώνης που πήρε το “πράσινο φώς” από το Υπουργείο για τα λιμάνια του Δήμου Μυλοποτάμου, σε Πάνορμο, Σίσσες και Μπαλί που πλέον θα μπορούν να ενταχθούν σε χρηματοδοτήσεις και να συνδεθούν με το λιμάνι του Ρεθύμνου, γεγονός που εντάσσει το Βόρειο τμήμα του Νομού σε νέες αναπτυξιακές βάσεις.
Ταυτόχρονα, ο Υπουργός Ναυτιλίας ενημερώθηκε για συνολικά πέντε μελέτες που αυτή την ώρα “τρέχουν” για έργα του Ρεθύμνου που αφορούν βελτιωτικές παρεμβάσεις καθώς και διερεύνηση της μεταφοράς του Εμπορικού λιμένα Ρεθύμνου, προκειμένου να διερευνηθούν οι άξονες χρηματοδότησης στους οποίους θα μπορούσαν να ενταχθούν έτσι ώστε να ανοίξουν οι προοπτικές υλοποίησής τους τα επόμενα χρόνια.
“Το λιμάνι του Ρεθύμνου είναι κομβικής και εθνικής σημασίας”
Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο Υπουργός Ναυτιλίας, στον απόηχο της σύσκεψης που είχε στην περιφέρεια και της ενημέρωσής του για τις λιμενικές υποδομές που έχει βάλει σε τροχιά το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου καθώς και το Master Plan που περιλαμβάνει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές για την περιοχή : “Το λιμάνι του Ρεθύμνου είναι κομβικής και εθνικής σημασίας λιμάνι. Εμείς σκοπεύουμε σε συνεργασία με το δήμαρχο και με την πρόεδρο του δημοτικού λιμενικού ταμείου, μέσα από την έγκριση του Μaster Plan το οποίο το αναμένουμε, να σχεδιάσουμε μια ολιστική προσέγγιση για το πώς βλέπουμε την ανάπτυξη του λιμανιού του Ρεθύμνου τα επόμενα χρόνια. Το Ρέθυμνο είναι μια σημαντική περιοχή με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης κυρίως στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού. Είναι μια περιοχή πρωτοπόρος στον τουριστικό τομέα. Εμείς σαν υπουργείο θα στηρίξουμε της πρωτοβουλίες του Λιμενικού ταμείου που οφείλω να ομολογήσω ότι διαθέτει ετοιμότητα προτάσεων. Εμείς από την άλλη ετοιμάζουμε τα ανάλογα χρηματοδοτικά προγράμματα ώστε να στηρίξουμε τις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες”.
“Κλειδί” θα είναι τα επόμενα χρόνια το επίπεδο ωριμότητας των μελετών για νέα λιμενικά έργα, όπως εξήγησε ο Υπουργός Ναυτιλίας με το Υπουργείο να δηλώνει ετοιμότητα σε συνεργασία με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για αύξηση των κονδυλίων που σήμερα είναι περιορισμένα, και τα οποία θα επιτρέψουν τα επόμενα χρόνια χρηματοδότηση παρεμβάσεων για τις λιμενικές υποδομές της χώρας.
Σε ό,τι αφορά το Ρέθυμνο όπως εξήγησε ο κος Πλακιωτάκης αναφερόμενος στα έργα που έχουν ήδη πάρει το “πράσινο φως” και όσα αναμένεται να ενταχθούν στα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα: “ήδη το υπουργείο μας έχει χρηματοδοτήσει την πλωτή προβλήτα στο λιμάνι του Ρεθύμνου. Χρηματοδοτήσαμε το λιμενικό σταθμό στην Αγία Γαλήνη ενώ εξετάζουμε και περαιτέρω χρηματοδοτήσεις για το συγκεκριμένο σταθμό, για επέκταση των δικτύων. Σημαντική ήταν η παρέμβασή μας για την ένταξη της χερσαίας ζώνης στο δήμο Μυλοποτάμου στο Πάνορμο στις Σίσσες και στο Μπαλί. Αυτό είναι το πρώτο βήμα, γιατί το σημαντικό είναι ότι πρέπει να ολοκληρωθούν οι μελέτες οι οποίες έχουν εγκριθεί, έχουν τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Ναυτιλίας από το Φιλόδημο έτσι ώστε να είμαστε ώριμοι να χρηματοδοτήσουμε παρεμβάσεις και για την περιοχή του δήμου Μυλοποτάμου”.
“Για πρώτη φορά η χώρα θα αποκτήσει ολοκληρωμένο σχεδιασμό και στρατηγική για τα θέματα της νησιωτικότητας”
Στο μεταξύ το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά στη χάραξη της ολοκληρωμένης νησιωτικής πολιτικής που θα περιλαμβάνει και χρηματοδοτικά εργαλεία για την ενίσχυση και ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών της χώρας. Πιο συγκεκριμένα, ο κος Πλακιωτάκης επεσήμανε: “Τις επόμενες μέρες θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο που θα καταθέσει το υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής και αφορά την ολοκληρωμένη θαλάσσια νησιωτική πολιτική. Είναι ένα νομοσχέδιο πλαίσιο. Για πρώτη φορά η χώρα θα αποκτήσει ολοκληρωμένο σχεδιασμό και στρατηγική για τα θέματα της νησιωτικότητας και θα περιλαμβάνει συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία υποστήριξης αυτού του πλαισίου. Θα περιλαμβάνει χρηματοδοτήσεις για υποδομές και συγκεκριμένα για λιμενικές υποδομές και για ενίσχυση των νησιωτικών επιχειρήσεων σε συνεργασία με την αναπτυξιακή τράπεζα. Και τέλος θα περιλαμβάνει ειδικό ταμείο για τη θαλάσσια οικονομία, που θα στηρίξουμε την έννοια και της γαλάζιας ανάπτυξης, αλλά και των γαλάζιων επαγγελμάτων”
Γ. Κεφαλογιάννης: “Συνεργασία των δύο υπουργείων για τα μεγάλα λιμενικά έργα της χώρας”
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης σε δηλώσεις του στον απόηχο της συνάντησης με θεσμικούς και παραγωγικούς φορείς του Ρεθύμνου, εξέφρασε την ικανοποίησή του και ανέφερε: “Ευχαρίστησα τον Υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη δημοσίως για το γεγονός ότι το Υπουργείο συνεισέφερε τα μάλα στον χαρακτηρισμό των χερσαίων ζωνών στους λιμένες στο Μπαλί, στις Σίσσες και το Πάνορμο όπως και το γεγονός ότι στο ΠΔΕ του 2020 ήδη αυτή τη στιγμή έχουν δρομολογηθεί έργα που αφορούν το λιμεναρχείο της Αγίας Γαλήνης και οι εργασίες που γίνονται στην προβλήτα στο λιμάνι του Ρεθύμνου. Επίσης και για το ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας προχώρησαν γρήγορα τις διαδικασίες έτσι ώστε ένα εμβληματικό έργο όπως είναι το αλιευτικό καταφύγιο στη Σκαλέτα ύψους 4, 8 εκ ευρώ να μπορέσει να προχωρήσει και να βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να έχει γίνει η προγραμματική σύμβαση μεταξύ Λιμενικού Ταμείου και Περιφέρειας Κρήτης. Είναι επίσης πολύ σημαντικό το γεγονός ότι στη σύσκεψη ο Υπουργός μας εξήγγειλε ότι στο ΠΔΕ του 2021 θα μπορούν να ενταχθούν άλλα τρία έργα που αφορούν το Ρέθυμνο σε ό,τι αφορά τα δίκτυα στην Αγία Γαλήνη, και δύο τεχνικά δελτία που έχουν κατατεθεί συνολικού ύψους 500 χιλιάδων ευρώ. Είμαστε σε αγαστή συνεργασία τα δύο υπουργεία για τα μεγάλα λιμενικά έργα της χώρας”.
Μ. Λιονή: ΄”Έμφαση σε έργα με αναπτυξιακή προοπτική για το Νομό”
Η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαίρη Λιονής, σε δήλωσή της επεσήμανε τη σημαντική συνεργασία μεταξύ της Περιφέρειας, των Δήμων και του Λιμενικού Ταμείου που οδηγεί σε έργα ανάπτυξης για το Ρέθυμνο και πρόσθεσε: “ Η Περιφέρεια είχε χρηματοδοτήσει με ένα κονδύλι ύψους 800 χιλιάδων ευρώ μελέτες του Λιμενικού Ταμείου που αφορούν στην προστασία του προσήνεμου μόλου καθώς και τις εγκαταστάσεις για κρουαζιέρα. Οι μελέτες αυτές έχουν σχεδόν τελειώσει. Συμπεριλαμβάνονται στο Master Plan για το οποίο μίλησε η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου στον Υπουργό. Ευελπιστούμε με τη βοήθεια και του Υφυπουργού μας κου Κεφαλογιάννη στο Υπουργείο Υποδομών να βρεθεί χρηματοδοτικό εργαλείο, είτε μέσα από το επόμενο ΕΣΠΑ, είτε από το ταμείο ανάκαμψης, έτσι ώστε τα μεγάλα τμήματα του λιμανιού τα οποία ήδη έχουν ώριμες μελέτες, να μπορούν να ενταχθούν και να μετατραπούν σε έργα. Το Λιμάνι του Ρεθύμνου είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός λιμένας της Κρήτης. Επιπλέον, το Ρέθυμνο δεν έχει πύλη εισόδου αυτή τη στιγμή γιατί δεν έχουν γίνει τα απαραίτητα έργα και ευελπιστούμε σε αυτή τη χρηματοδοτική περίοδο που έρχεται να γίνουν σημαντικά έργα για το Ρέθυμνο που θα δώσουν αναπτυξιακή πνοή σε ολόκληρο το Νομό”.
Η πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου, Ρένα Κουτσαλεδάκη – Καπετανάκη προχώρησε χθες στη διάρκεια της σύσκεψης σε εκτενή ενημέρωση του Υπουργού Ναυτιλίας για το Master Plan του Ρεθύμνου αλλά και τα ζητήματα που μπορούν να λυθούν και να δώσουν νέες προοπτικές μέσα από τα σημαντικά αναπτυξιακά έργα που δρομολογούνται, επεσήμανε: “Εκθέσαμε στον Υπουργό και τον Υφυπουργό τα θέματα και τα προβλήματα του Ρεθύμνου που ξεκινάνε από το σχεδιασμό του master plan που τώρα θα ανέβει στο Υπουργείου και θέλουμε να γίνουν γρήγορες κινήσεις ελέγχου,καθώς επίσης το θέμα του Φιλόδημου ΙΙ. Έχουμε πάρει χρήματα για μελέτες που τώρα είμαστε σε διαγωνιστικές διαδικασίες, ώστε γρήγορα αυτά να ενταχθούν σε άξονες προγραμμάτων. Η κατασκευή και διερεύνηση για το εμπορικό λιμάνι, θα πρέπει να ανοίξει άξονας να μπορέσει να ενταχθεί και να κατασκευαστεί. Επίσης το παλιό τελωνείο, άλλα θέματα τα οποία έχουμε και που θέλουμε να πάρουμε χρηματοδοτήσεις, το ΠΔΕ, η βελτίωση σε κάποιες αστοχίες στο λιμάνι, δύο τεχνικά δελτία που έχουμε κάνει, το ένα που αφορά υποδομές και βελτιώσεις στο λιμάνι μας, περίπου 250 χιλιάδες και 80 χιλιάδες για το λιμάνι της Αγίας Γαλήνης και την αποξήλωση του υφιστάμενου σταθμού του λιμεναρχείου. Άλλα θέματα που απασχολούν το κομμάτι του λιμένα είναι η θωράκιση και αποάμμωση. Είναι έτοιμες και ώριμες μελέτες που έχουν κατατεθεί στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και θεωρούμε ότι θα τύχουμε άξονα υλοποίησης γιατί είναι βασικά έργα και δεν μπορούμε να χτίζουμε έργα στην άμμο. Επίσης ζητήσαμε Νομοθετική ρύθμιση για το κομμάτι της άμμου και είχαμε τη διαβεβαίωση ότι θα το δει ο Υπουργός και το επιτελείο του γιατί είναι μια νομοθεσία του ‘29 και θα πρέπει και να επικαιροποιηθεί και να αναπτυχθεί οικολογικά. Η συνεργασία είναι καλή και θα είναι αρκεί να ανοίξουν άξονες και να υλοποιηθούν όσα σχεδιάζουμε. Θεωρούμε ότι ακόμη περισσότερη προσέγγιση σε εναλλακτικά και οικολογικά συστήματα θα είναι πολύ σωστή για όλους μας και όχι μόνο το λιμάνι του Ρεθύμνου”.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΣΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Στον “χάρτη” του μεταφορικού ισοδύναμου και η Κρήτη
Η ένταξη της Κρήτης στον “χάρτη” του μεταφορικού ισοδύναμου θα φέρει σημαντικές προοπτικές και ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας, και πλέον εκτείνεται και στον πρωτογενή τομέα, που θα ενισχύσουν έναν σημαντικό επιχειρηματικό άξονα για το νησί της Κρήτης.
Το μεταφορικό ισοδύναμο και ιδιαίτερα η ένταξη των επιχειρήσεων σε αυτό, καθώς και οι προοπτικές βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε χθες με τους παραγωγικούς φορείς στο Επιμελητήριο Ρεθύμνου ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.
Παράταση στην ένταξη για το μεταφορικό ισοδύναμο έως τις 30 Νοεμβρίου
Όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός, η προθεσμία των αιτήσεων επιχειρήσεων στο μεταφορικό ισοδύναμο λήγει την 31η Οκτωβρίου ωστόσο, θα δοθεί παράταση έως τις 30 Νοεμβρίου για την υποβολή προτάσεων και ένταξη των επιχειρήσεων στις διατάξεις του μεταφορικού ισοδύναμου. Την παράταση των αιτήσεων ζήτησε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων κ. Αντώνης Ροκάκης και ο κ. Πλακιωτάκης έκανε δεκτό το σχετικό αίτημα.
Στο επίκεντρο η ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων
Χαρακτηριστικά, σε δηλώσεις του ο κος Πλακιωτάκης αναφερόμενος στις ευεργετικές διατάξεις του μεταφορικού ισοδύναμου στο οποίο εντάσσεται πλέον και η Κρήτη, μίλησε για μια “νέα πραγματικότητα” και υπογράμμισε: “Φέρει την υπογραφή της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Υπήρξε προϊόν στενής συνεργασίας με την Περιφέρεια Κρήτης και τα Τέσσερα Επιμελητήρια του νησιού, στην κατεύθυνση ενίσχυσης της εξωστέφειας των επιχειρήσεων. Για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνονται και επιχειρήσεις πρωτογενή τομέα που είναι κάτι πολύ σημαντικό για την περιοχή της Κρήτης. Επιδοτούνται επαγγελματίες αγρότες, κτηνοτρόφοι, αλιείς, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό ίσους όρους ανταγωνισμού των Κρητικών επιχειρήσεων με τις υπόλοιπες νησιωτικές επιχειρήσεις”.
Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκαν οι λεπτομέρειες των διατάξεων καθώς και τα οφέλη για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες και παραγωγούς της Κρήτης, ένα αίτημα χρόνων το οποίο πλέον δρομολογείται.
Στον χαιρετισμό του στη διάρκεια της συνάντησης με τον Υπουργό Ναυτιλίας, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης Γιώργος Γιακουμάκης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού ισοδύναμου για τις επιχειρήσεις της Κρήτης, ενώ τόνισε πως στη δύσκολη συγκυρία η εξέλιξη αυτή αποτελεί μια σημαντική “ανάσα” για πάνω από 2,5 χιλιάδες κλάδους δραστηριότητας επιχειρήσεων της Κρήτης και μάλιστα με αναδρομική ισχύ για όλο το 2020.
Γ. Γιακουμάκης: “Αποτελεί ανάσα για πάνω από 2,5 χιλιάδες κλάδους επιχειρήσεων”
Ο κος Γιακουμάκης πρόσθεσε: “Είναι κάτι που το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο της Κρήτης, μαζί με αυτοδιοικητικούς φορείς, από την πρώτη περίοδο εφαρμογής του Μέτρου, το 2018, το διεκδίκησαν και για την Κρήτη. Η προσπάθεια μας ήταν συνεχής, με επιστολές, τηλεδιασκέψεις, και πάρα πολλές συναντήσεις μας στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στην Κρήτη, όπως φυσικά γνωρίζετε. Σήμερα λοιπόν είμαστε στην ευτυχή θέση να υποστηρίζουμε τις επιχειρήσεις μας στην φάση της εφαρμογής του μέτρου. Θα πρέπει εδώ, εκτός από τους λοιπούς φορείς, οι οποίοι συνέπραξαν στην επιτυχή έκβαση της προσπάθειας να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα εσάς κύριε Υπουργέ, για το ειλικρινές ενδιαφέρον, την αποφασιστική συμβολή στην πραγματοποίηση του αιτήματος μας και την αμέριστη υποστήριξη στην εφαρμογή του, παρά τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες που περνάει η χώρα μας. Η πρόσφατη ΚΥΑ των Υπουργών Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, δεν αποκαθιστά μόνο μια μεγάλη έλλειψη και κατάδηλη «αδικία», αλλά παρέχει πλέον στις επιχειρήσεις της Κρήτης εκείνα τα οφέλη που απολαμβάνουν κι οι υπόλοιποι νησιώτες. Αποτελεί επίσης μία, στην πράξη αναγνώριση του νησιωτικού χαρακτήρα της Κρήτης και δυνατότητας ένταξής της σε αντίστοιχα μέτρα στο μέλλον. Η άριστη συνεργασία των φορέων της Κρήτης μεταξύ τους αλλά και με την Κυβέρνηση θα πρέπει τώρα να συνεχιστεί πάνω στο ίδιο επιτυχημένο μοντέλο, επειδή σήμερα πλέον το ζητούμενο, που αποτελεί η διασφάλιση των αναγκαίων πόρων χρηματοδότησης του Μέτρου και τα επόμενα χρόνια, φαίνεται να δρομολογείται. Χαιρόμαστε λοιπόν που κι εσείς θεωρείτε ότι το μέτρο πρέπει έχει μόνιμο χαρακτήρα, και ότι θα εντάσσεται στο σύνολο της ευρύτερης νησιωτικής πολιτικής η οποία θα νομοθετηθεί προσεχώς. Είναι πιστεύω κάτι που θα πρέπει να σας πιστωθεί, κύριε Υπουργέ.
Ως προς τα επιμέρους ζητήματα της εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδύναμου στην Κρήτη, θεωρώ ότι, από την έως και σήμερα συνεργασία μας με τις επιχειρήσεις μας, οι απορίες που υπάρχουν και τα όποια τεχνικά θέματα ανακύπτουν, αντιμετωπίζονται επιτυχώς. Αυτό οφείλεται και στην καλή συνεργασία που έχουμε με τα στελέχη της Αναπτυξιακής Κρήτης. Υπάρχει προφανώς ένα θέμα με το σύντομο χρονικό περιθώριο για την ηλεκτρονική υποβολή των σχετικών παραστατικών του πρώτου εξαμήνου, κάτι που θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα αντιμετωπιστεί”.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ρεθύμνου, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε επιμέρους ζητήματα όπως είναι η αναβάθμιση και αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών και η ολοκλήρωση του Master Plan για το λιμάνι του Ρεθύμνου που και στην περίπτωση του μεταφορικού ισοδύναμου θα συμβάλλουν αισθητά σε περαιτέρω ανάπτυξη αλλά και διασύνδεση του Ρεθύμνου με την ηπειρωτική χώρα υπογραμμίζοντας και την σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Ρεθύμνου προς την κατεύθυνση αυτή.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΛΑΨΙΝΟΥ