Στα σκαριά βρίσκεται νέο οδικό έργο στη Μαγνησία. Η υλοποίηση του θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια και την ποιότητα των μετακινήσεων στην περιοχή.
Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου τέθηκε μέχρι τις 21/07/2023 σε δημόσια διαβούλευση από την Δ/νση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού Θεσσαλίας.
Φορέας υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται 6.7 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη (χωρίς απρόβλεπτα, ΦΠΑ, Ο.Ε.).
Η αναβάθμιση της Εθνικής Οδού 30 είναι μία από τις προτεραιότητες του Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Αντικείμενο έργου
Το έργο αφορά οδικό τμήμα 16,85 περίπου χιλιομέτρων, από το τεχνικό Α/Δ της Δημοτικής Ενότητας Ν. Αγχιάλου έως το όριο ΚΕΠ στον Α/Κ Μικροθηβών. Η διατομή του είναι ενιαίου οδοστρώματος με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους περί τα 3,75μ. και ΛΠΧ, συνολικού πλάτους οδοστρώματος περί τα 11μ.
Κύριο αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη παράπλευρου οδικού δικτύου (SR) βόρεια και νότια της αρτηρίας και όπου αυτό είναι εφικτό λόγω της γεωμορφολογίας, έτσι ώστε να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και των κάθετων οδών, συνολικού μήκους των SR περίπου 25χλμ. Ο άξονας της κύριας αρτηρίας δεν πρόκειται να τροποποιηθεί αλλά θα εξετασθεί εκ νέου η σήμανση και ασφάλιση αυτής. Μελετώνται επίσης οκτώ ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι ενώ τα τμήματα της Ε.Ο. που διέρχονται από τους οικισμούς Ν. Αγχίαλος και Μικροθήβες δεν μελετώνται.
Το μελετώμενο τμήμα της οδού χωροθετείται εντός του Δήμου Βόλου και διέρχεται από την Δημοτική Ενότητα Νέας Αγχιάλου υπαγόμενη στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Το υπό μελέτη τμήμα έχει ως αφετηρία το πέρας του ΙΚ Μικροθηβών, 400μ περίπου δυτικά του ομώνυμου οικισμού. Μετά τον οικισμό των Μικροθηβών προβλέπεται η κατασκευή νέου κυκλικού
κόμβου (κόμβος Μικροθηβών – RB2) όπου θα συμβάλλουν οι παράπλευρες οδοί, ενώ εκτιμάται ότι θα συμβάλει και στην αξιοποίηση του παρακείμενου αρχαιολογικού χώρου.
Το δεύτερο τμήμα της μελέτης (μετά τον οικισμό της Ν. Αγχιάλου) έχει ως αφετηρία το όριο του σχεδίου πόλης του οικισμού. Στο σημείο αυτό χωροθετείται πεντασκελής ισόπεδος κυκλικός κόμβος (IKΝ.Αγχιάλου 2 – RΒ5) που εξυπηρετεί την δυνατότητα των αναστροφών από και προς τον οικισμό. Στον κόμβο συνδέονται και οι παράπλευροι οδοί που χωροθετήθηκαν για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών. Ο δεξιός παράπλευρος SRR5 οδεύει πάνω σε υφιστάμενη διάνοιξη και καταλήγει σε UTurn ώστε όλες οι κινήσεις θα γίνονται μέσω του κυκλικού κόμβου RB5. Μετά το τεχνικό του ρέματος και επί της αρτηρίας συνδέεται ο SRR5Β που χωροθετήθηκε για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών στο τμήμα αυτό. Τέλος στο υποτμήμα αυτό μελετήθηκε και ο SRR6 που συνδέεται απ’ ευθείας με την αρτηρία και έχει ως σκοπό την εξυπηρέτηση των ιδιοκτησιών κατάντη της αρτηρίας. Ο αριστερός SRL3 αποτελεί νέα διάνοιξη και τερματίζει σε υφιστάμενη τοπική οδό.
Αποστάσεις έργου από περιοχές του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος
Το μελετώμενο οδικό τμήμα διέρχεται από τις ΔΕ Νέας Αγχιάλου και Αισωνίας. Ξεκινώντας από την αρχή της χάραξης και καταλήγοντας στο πέρας αυτής, οι πλησιέστεροι στο έργο οικισμοί είναι οι παρακάτω:
– Μικροθήβες, με το όριο του οικισμού να βρίσκεται πάνω στην αρτηρία, – Άγιος Γεώργιος – Βελανιδιά, με το όριο της Μεγάλης Βελανιδιάς στα 40 μέτρα από την αρτηρία και του Αγίου Γεωργίου στα 400 μέτρα από αυτή,
– Μάραθος, με το όριο του οικισμού στα 410 μέτρα από την αρτηρία του οδικού έργου και
– Κριθαριά, με το όριο του οικισμού στα 340 μέτρα από την αρτηρία