Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Κατά 36 φορές κατάφερε να αυξήσει τα έσοδά της το 2018, έναντι του 2017, η GD Infrastrutture, που έχει έδρα στη Ρώμη, αλλά υλοποιεί ή διεκδικεί μαζί με την Μηχανική έργα στην Ελλάδα. Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2018, που εξασφάλισε το Capital.gr, το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο, το οποίο ανέλαβε η GD Infrastrutture το 2017, εκτόξευσε τον κύκλο εργασιών και την καθαρή κερδοφορία της εταιρείας.
Πέρυσι, έναντι του 2017, η GD Infrastrutture εμφάνισε έσοδα ύψους 34,7 εκατ. ευρώ από τα οποία 34,1 εκατ. ευρώ προέρχονται από τη σύμβαση σύμβασης αρχικού προϋπολογισμού 214 εκατ. (με ΦΠΑ), την υλοποίηση της οποίας ανέλαβε η εταιρεία, έχοντας προσφέρει έκπτωση 45,2%.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 259,4 χιλ. ευρώ από 25,7 χιλ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 122,5 χιλ. ευρώ έναντι 16,3 χιλ. ευρώ το 2017. Τα ίδια κεφάλαια ανέρχονται σε 625,9 χιλ. ευρώ, με την εταιρεία να έχει καταβάλει σε φόρους 136,9 χιλ. ευρώ.
Οι συνολικές υποχρεώσεις της GD Infrastrutture έχουν αυξηθεί σε 8,1 εκατ. ευρώ από 7,3 εκατ. ευρώ, με την άνοδο να αποδίδεται στην αυξημένη ανάγκη για χρηματοδότηση των έργων στην Ελλάδα.
Το Ψαθόπυργος – Ρίο είναι κομβικής σημασίας για την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου με προορισμό την Πάτρα, με την ηλεκτροκίνηση της γραμμής να αποτελεί αντικείμενο ξεχωριστής εργολαβίας.
Περιλαμβάνει την κατασκευή της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 10,5 χλμ. στο τμήμα Ψαθόπυργος – Πάτρα (περιοχή Μποζαΐτικα) της γραμμής Αθήνας – Πάτρας. Εκτιμάται ότι το έργο θα ολοκληρωθεί με ορίζοντα το 2023.
Η ιταλική εταιρεία υλοποιεί με την Μηχανική μέρος του οδικού έργου Πάτρα-Πύργος, έχοντας μειοδοτήσει για τα τμήματα Αχαΐα – Σαγαίικα και Μιντιλόγκλι-ΑΚ ΒΙΠΕ Πάτρας, συνολικού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ.
Για το συγκεκριμένο έργο, όπου κατασκευαστικές εργασίες υλοποιούνται τους τελευταίους μήνες, στην οικονομική έκθεση της GD Infrastrutture δεν περιλαμβάνεται αναφορά. Η Μηχανική, πριν από λίγες ημέρες, δημοσιοποίησε στον λογαριασμό της σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, φωτογραφία από τις εργασίες σε εργοτάξιο στο Μιντιλόγλι, επιδιώκοντας να δείξει ότι οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ωστόσο, η συνέχιση των εργασιών από την ελληνοϊταλική σύμπραξη δεν είναι δεδομένη, καθώς το υπουργείο Υποδομών προκρίνει την υλοποίηση του έργου από την κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού (της οποίας αρχικά ήταν τμήμα), αλλά απαιτείται η έγκριση της Κομισιόν.