Οι πρόσφατες εξελίξεις στον τερματικό σταθμό αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ, με τις «εκπλήξεις» στη διάθεση των slots και τον αποκλεισμό εταιριών από τον ετήσιο προγραμματισμό εκφόρτωσης φορτίων του 2020, οδηγούν τη ΡΑΕ σε αλλαγή πολιτικής.
Πιο συγκεκριμένα και όπως αναφέρουν πηγές του energypress, η Αρχή αποδίδει τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στο νομοθετικό πλαίσιο του 2011 όπου βασίζονται οι εκδόσεις των κανονισμών καθώς αυτό δεν εξυπηρετεί πια τις σύγχρονες απαιτήσεις και ανάγκες της αγοράς.
Έτσι, αναμένει και τις σχετικές προτάσεις του ΔΕΣΦΑ, ώστε να προχωρήσει σε παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου. Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι «ο νομοθέτης της εποχής θεωρούσε το LNG ως συμπληρωματικό καύσιμο». Η κοσμογονία που έχει επέλθει τα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια με την αυξημένη παγκόσμια παραγωγή LNG και τη μεγάλη πτώση των τιμών έναντι του αερίου των αγωγών έχει ωθήσει μεγάλους καταναλωτές αλλά και ενεργειακούς ομίλους να προμηθεύονται φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου διαφοροποιώντας τις πηγές προμήθειας και κάνοντας ανταγωνιστικότερο το κόστος του χαρτοφυλακίου τους.
Πάντως, οι ίδιες πηγές, χωρίς να αποσαφηνίζουν ποιες είναι οι συγκεκριμένες αλλαγές που απαιτούνται, βεβαιώνουν ότι αυτές δεν θα έχουν ισχύ από το 2020 αλλά από το 2021.
Επιπροσθέτως, τα προαναφερόμενα στελέχη της αγοράς, μιλώντας στο energypress εκτιμούν για την τωρινή αναστάτωση που προκλήθηκε στη Ρεβυθούσα πως αυτή θα εκτονωθεί και θα ομαλοποιηθεί κατά τη διάρκεια των μηνιαίων προγραμματισμών εκφόρτωσης LNG όπου εκεί η πλειοψηφία των παικτών που έχει δηλώσει παραλαβές φορτίων θα δώσει εκ των πραγμάτων χώρο και σε εκείνους που έμειναν εκτός. Κι αυτό καθώς οι ανάγκες τους δεν είναι τόσο μεγάλες όσο δηλώσανε.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το οριστικό πρόγραμμα που ανακοίνωσε την Τρίτη ο Διαχειριστής, 22 φορτία LNG θα φέρει η Μυτιληναίος (που κάνει και… ποδαρικό την 1η Ιανουαρίου), άλλα 22 επίσης η Elpedison, 14 φορτία η ΔΕΠΑ (περιλαμβανομένων φυσικά των συμβολαιοποιημένων με την Αλγερία), και 5 φορτία η ΗΡΩΝ.