Η υπογραφή της κύριας σύμβασης για το έργο της γραμμής 4 του Μετρό (τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή) στις 22 Ιουνίου ήταν μία ιστορική στιγμή για την Αθήνα και τις συγκοινωνίες της πόλης.
Από την ημέρα εκείνη μετρά αντίστροφα ο συμβατικός χρόνος των 8 ετών για την ολοκλήρωση (χωρίς να υπολογίζονται τυχόν καθυστερήσεις) του μεγαλύτερου δημόσιου έργου που βρίσκεται σε εξέλιξη στη χώρα.
Πριν όμως ξεκινήσουν τα κυρίως έργα, με την εκσκαφή των δύο φρεάτων στα άκρα της γραμμής για την είσοδο των δύο μετροπόντικων (στην καλύτερη περίπτωση προς τα τέλη της χρονιάς), θα προηγηθούν οι σχετικές μελέτες, αλλά και η έναρξη των πρόδρομων εργασιών που είναι αντικείμενο άλλης σύμβασης που τρέχει ήδη.
Εντός του καλοκαιριού (αν και αρχικά είχε αναφερθεί εντός του Ιουνίου) θα πρέπει να δούμε να κλείνουν χώροι για την προετοιμασία των πρώτων εργοταξίων, ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας.
Οι σχετικές γραφειοκρατικές διαδικασίες πάντως βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εγκρίνει την προσωρινή κατάληψη συγκεκριμένων χώρων, ενώ ελήφθη απόφαση και για αναγκαστική απαλλοτρίωση τριών εκτάσεων συνολικού εμβαδού 125,77 τ.μ για την κατασκευή του σταθμού Ιλίσια.
Εν τω μεταξύ αντιδράσεις συνεχίζει να προκαλεί η κατασκευή του σταθμού Εξάρχεια επί της πλατείας Εξαρχείων, αν και είναι προφανές ότι η απόφαση δεν πρόκειται να ανακληθεί.