Στοιχειωμένα μοιάζουν τα εργοτάξια του Δήμου Αθηναίων για τον άλλοτε «Μεγάλο Περίπατο» της Πανεπιστημίου όπου εδώ και μήνες δεν έχει κουνηθεί φύλλο, εκτός από εκείνα που βγαίνουν στα δέντρα.
Στο πρώτο τμήμα των έργων που θα τελείωνε, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του δήμου, τον περασμένο Μάρτιο, οι εργασίες έχουν παγώσει. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, η οφθαλμοφανής διακοπή των εργασιών οφείλεται στα προβλήματα που έχουν προκύψει με τα κεντρικά δίκτυα υπερυψηλής τάσης ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου που βρίσκονται κάτω από το κεντρικό «βουλεβάρτο» της πρωτεύουσας. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο δήμος υποχρεώθηκε να αναθέσει εκ των υστέρων καινούργιες μελέτες για το πώς θα μετακινηθούν τα δίκτυα αυτά. Εάν αυτό ισχύει ως δικαιολογία, προκύπτει το συμπέρασμα ότι το έργο ανατέθηκε και ξεκίνησε ουσιαστικά χωρίς μελέτες, καθώς είναι ηλίου φαεινότερον ότι τέτοια δίκτυα αποκλείεται να μην είναι χαρτογραφημένα ώστε να ληφθούν υπόψη από τους αρμοδίους του δήμου και τους εργολάβους.
Υπενθυμίζεται ότι οι εργασίες ξεκίνησαν με τυμπανοκρουσίες στις 3 τα ξημερώματα της Κυριακής 28 Νοεμβρίου 2021. Είχε προηγηθεί ένα 18μηνο πειραματικής λειτουργίας του «Μεγάλου Περιπάτου» με τη βαμμένη άσφαλτο, τις ζαρντινιέρες με τους φοίνικες και τις ψευδοπιπεριές σε παράταξη και τους μποτιλιαρισμένους οδηγούς στους άξονες Συγγρού-Αμαλίας και Βασ. Σοφίας.
Σύμφωνα με την τότε ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων, το πρώτο εργοτάξιο θα στηνόταν μεταξύ των οδών Αμερικής και Σίνα και τα έργα θα ολοκληρώνονταν «σε 4 μήνες», προκειμένου να συνεχιστούν μπροστά από την Αθηναϊκή Τριλογία (Ακαδημία-Πανεπιστήμιο-Βιβλιοθήκη) και μετά προς Ομόνοια.
Η «Εφ.Συν.» βρέθηκε στο πρώτο εργοτάξιο τον περασμένο Απρίλιο και αποτύπωσε φωτογραφικά την κατάσταση σε δημοσίευμα με τίτλο «Τι κάνεις Μπακογιάννη; Εργα σπέρνω» στις 20/4/2022. Αναζητήσαμε τότε τις αιτίες της καθυστέρησης καθώς τα έργα θα έπρεπε να έχουν τελειώσει και τα νέα φαρδύτερα πεζοδρόμια να έχουν παραδοθεί από το τέλος Μαρτίου. Οπως γράφαμε τότε, το μεγαλύτερο μέρος της ασφάλτου παραμένει στη θέση του, έχουν ανοίξει κάποιες τρύπες και η κατάσταση απέχει πολύ από έναν πεζοδρομημένο χώρο.
Χθες, δύο μήνες αργότερα, βρεθήκαμε στα ίδια σημεία (πριν από την Αμερικής, μεταξύ Αμερικής-Ομήρου, μεταξύ Ομήρου-Σίνα). Οι φωτογραφίες που τραβήξαμε τον Απρίλιο και χθες δείχνουν με τον απλούστερο τρόπο ότι απολύτως τίποτε δεν έχει αλλάξει, ενώ επικρατεί απόλυτη ερημιά και πλήρης απουσία εργατών και μηχανημάτων.
Οπως αναφέραμε στο δημοσίευμα του Απριλίου, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βασίλης Αξιώτης παραδεχόταν την καθυστέρηση μιλώντας για τις δυσκολίες που έχει κάθε έργο στο ξεκίνημά του, αλλά προέβλεπε ολοκλήρωση έπειτα από έναν μήνα. Μάλιστα, είχε ερωτηθεί και νωρίτερα, μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο (14/3/2022), και απάντησε ότι υπάρχουν κάποιες μετακινήσεις δικτύων που πρέπει να γίνονται μόνο στη διάρκεια της νύχτας, αλλά επέμεινε πως «τα έργα είναι εντός χρονοδιαγράμματος και λειτουργούν κανονικά».
Υπενθυμίζεται ότι για το σύνολο του έργου με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων έως την Ομόνοια είχε τεθεί ως στόχος ολοκλήρωσης ο Ιανουάριος του 2023. Με τα νέα δεδομένα, εκτιμάται ότι θα περάσει και το καλοκαίρι του 2023 για να γίνουν και τα… εγκαίνια λίγο πριν από τις δημοτικές εκλογές του Οκτωβρίου.
*Στο μεταξύ, για το άλλο έργο αναπεζοδρόμησης στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος, χάθηκε και ο στόχος ολοκλήρωσης για χθες, 15 Ιουνίου. Επειτα από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις αλλά με το εργοτάξιο εκεί να λειτουργεί, αναμένεται να παραδοθεί σε λίγες μέρες.