Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Με τις κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων να συνεχίζονται, ερώτημα αποτελεί πώς η Τοξότης, ως μειοδότης κοινοπρακτικά με την ομάδα Κατασκευών για την κατασκευή του πρώτου (Δουναίικα-Πύργος) και του τέταρτου τμήματος (Κυλλήνη-Βάρδα) του δρόμου Πατρών – Πύργου, εξασφάλισε τις απαιτούμενες εγγυητικές επιστολές από την τράπεζα Αττικής, όπως, πρόσφατα, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Όπως έχει αποκαλύψει το Capital.gr, στις 30 Ιανουαρίου είχε προγραμματιστεί να εκποιηθούν 48 κινητά περιουσιακά στοιχεία, κατά βάση φορτηγά αυτοκίνητα, εκσκαφείς κτλ., της εταιρείας, με επισπεύδουσα την εταιρεία δομικών υλικών Μπετοφίν. Ωστόσο, ύστερα από αίτηση αναστολής της Τοξότης, που έγινε δεκτή, η εκποίηση δεν πραγματοποιήθηκε.
Πλέον, μένει να φανεί, εάν η εργοληπτική εταιρεία έκτης τάξης, θα καταφέρει να ανακόψει και τον προγραμματισμένο, για τις 13 Μαρτίου, πλειστηριασμό διαμερίσματος, που έχει κατασχεθεί για οφειλή 38,6 χιλιάδων ευρώ και φέρει προσημείωση ποσού 150.000 ευρώ υπέρ της Μπετοφίν.
Κατασχέσεις εις χείρας τρίτων
Ωστόσο, το σφυροκόπημα των πιστωτών κατά της Τοξότης συνεχίζεται. Κατά πληροφορίες του Capital.gr, προμηθευτής της Τοξότης, με έδρα την Κοζάνη, επίδωσε, πριν από μερικούς μήνες, δύο κατασχετήρια σε χείρας τρίτων προς την Κτηριακές Υποδομές.
Η Τοξότης υλοποιεί για λογαριασμό της Κτηριακές Υποδομές το έργο της προσθήκης κατ’ επέκταση δύο νέων κτηρίων στο νοσοκομείο Βέροιας που αποτελεί έργο phasing, προϋπολογισμού 14,1 εκατ. ευρώ.
Πάντως, το “μαρκάρισμα” των πιστωτών προς την Τοξότης αποκαλύπτει τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η τεχνική εταιρεία. Προβλήματα που παρότι φαίνεται ότι δεν αποτέλεσαν εμπόδιο ως προς την εξασφάλιση των απαιτούμενων εγγυητικών επιστολών για το Πάτρα-Πύργος, μένει να φανεί, εάν θα επηρεάσουν την ομαλή πορεία της υλοποίησης των δύο εργολαβιών στις οποίες έχει μειοδοτήσει.
Σχετικά με τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, πρόσφατα η επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής ενέκρινε τις έξι εργολαβίες (Πύργος-Δουναίϊκα, Κυλλήνη-Βάρδα, Βάρδα-Σαγαίικα και Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά, Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας και ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι), με δύο (Δουναίϊκα-Αμαλιάδα και Αμαλιάδα-Κυλλήνη) να βρίσκονται προς έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο (η πρώτη) και να είναι αντιμέτωπες με δικαστικές προσφυγές (η δεύτερη).
Σημειώνεται ότι το έργο της κατασκευής του Πατρών-Πύργου συμπληρώνει ως…μακέτα μία τετραετία από την άνοιξη του 2015, οπότε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ακύρωσε τον προγραμματισμένο, τότε, διαγωνισμό του έργου.