Υπογράφεται σήμερα η συμφωνία μεταβίβασης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ετοιμάζεται στη συνέχεια για τη «μάχη της Κρήτης», την παραχώρηση δηλαδή, του λιμανιού του Ηρακλείου. Παράλληλα προχωράει τις διαδικασίες αξιοποίησης και του λιμανιού του Βόλου.
Σήμερα στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ για την υπογραφή της συμφωνίας μεταβίβασης του 67% των μετοχών του ΟΛΗΓ στον Όμιλο Grimaldi, θα βρεθεί και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ιταλικού Ομίλου Emanuele Grimaldi καθώς και ο γιος του Guido. Στελέχη του Ομίλου ελπίζουν ότι η συμφωνία για τον ΟΛΗΓ θα πάει στη Βουλή σύντομα ώστε η μεταβίβαση να ολοκληρωθεί πριν τις εκλογές.
Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος Grimaldi απέκτησε το 67% των μετοχών του ΟΛΗΓ καταβάλλοντας 84,17 εκατ. ευρώ, πολύ περισσότερα από το δεύτερο διεκδικητή, διαμορφώνοντας την αξία του 100% της επιχείρησης στα 125 εκατομμύρια ευρώ. Επισημαίνεται ότι το 2021 τα έσοδα του λιμανιού ήταν 5,6 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά φόρων 0,6 εκατ. ευρώ. Βέβαια τα μεγέθη αυτά θα αλλάξουν άρδην καθώς ο κ. Grimaldi έχει δηλώσει έτοιμος να επενδύσει «στην ανάπτυξη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και ταυτόχρονα στην ανάπτυξη των εμπορικών δρόμων γύρω από την αρχαία Via Egnazia, της οποίας το ελληνικό λιμάνι αποτελεί την κύρια πύλη». Παράλληλα έχει στείλει το θετικό μήνυμα και στην τοπική κοινωνία υπογραμμίζοντας ότι «μέσω των επενδύσεών μας στο λιμάνι στοχεύουμε να διευκολύνουμε την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας».
Παράταση για την Κρήτη
Στο μεταξύ μια μικρή παράταση από τις 31 Μαρτίου για το τέλος Απριλίου, δίνεται στην προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το λιμάνι του Ηρακλείου της Κρήτης.
Να σημειωθεί ότι από την πρώτη φάση του διαγωνισμού προεπελέγησαν οκτώ κοινοπραξίες και συγκεκριμένα οι: 1) Olete Limited 2) Κοινοπραξία Grimaldi Euromed S.P.A. – Μινωικές Γραμμές, 3) Κοινοπραξία Portek International Private Limited – Gph Cruise Port Finance Ltd 4) Κοινοπραξία Ακτωρ Παραχωρήσεις Αε – Attica Group 5) Κοινοπραξία ΓΕΚ Τερνα Α.Ε. – Aviareps Ελλας Α.Ε. 6) Κοινοπραξία ΣΕΚΑΒΙΝ Α.Ε. – Goldenstep Shipping Limited 7) Κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. – – JCC S.A.L. 8) ΟΛΘ Α.Ε. Εξ αυτών μόνο δυο (Ακτωρ Παραχωρησεις – Attica Group και ΤΕΚΑΛ – JCC.) δεν επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις του λιμανιού.
Η «μάχη της Κρήτης» αναμένεται ιδιαίτερα σκληρή καθώς η «εντοπιότητα» είναι μια κοινή ιδιότητα που χαρακτηρίζει πολλούς από τους ενδιαφερόμενους. Από την μία ο όμιλος Grimaldi που θεωρεί το λιμάνι σπίτι του λόγω Μινωικών Γραμμών και από την άλλη επιχειρηματικά σχήματα όπως οι κοινοπραξίες ΣΕΚΑΒΙΝ Α.Ε. – GOLDENSTEP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – AVIAREPS ΕΛΛΑΣ Α.Ε. με ισχυρούς δεσμούς με το νησί.
Ικανοποίηση για τον Βόλο
Τέλος την ίδια ώρα, στο ΤΑΙΠΕΔ εμφανίζονται ικανοποιημένοι από το γεγονός ότι στην εν εξελίξει διαγωνιστική διαδικασία για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, τα οκτώ ενδιαφερόμενα επιχειρηματικά σχήματα φαίνεται να περνούν όλα για την επόμενη φάση της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών. Επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται σε λίγες ημέρες, ωστόσο η εξέλιξη αυτή πιστοποιεί το γεγονός ότι και για το λιμάνι του Βόλου αναμένεται ισχυρό επιχειρηματικό ενδιαφέρον και «μάχη» μέχρι τέλους μεταξύ πολλών επενδυτών.
Υπενθυμίζεται ότι για το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού, υπέβαλαν φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος τα εξής οκτώ επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά): Advance Properties O.O.D., Κοινοπραξία Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε., Κοινοπραξία Intrakat A.E. – TΕΚΑΛ Α.Ε., Κοινοπραξία Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε., Mariner Capital Ltd, QTerminals W.L.L., ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.