«Το κύριο μήνυμα είναι το εξής: το έργο θα προχωρήσει. Θα υπερασπιστούμε την επιλογή αυτή που θεωρούμε ότι είναι υπέρ της πόλης» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στην χθεσινή, ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, με κύριο θέμα το Flyover και τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις που προκαλούνται στην πόλη.
Ο κ. Ταχιάος, μιλώντας ενώπιον φορέων αλλά και πολιτών που διαμαρτύρονται για το μποτιλιάρισμα και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ως απόρροια της έναρξης των εργασιών, σημείωσε: «η αυριανή μέρα που θα ξημερώσει μετά το Flyover θα είναι καλύτερη. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κάνει επιλογές που δοκιμάζονται για την τολμηρότητά τους και θα το συνεχίσουμε αυτό. Η επιλογή αυτή θα γυρίσει υπέρ της Θεσσαλονίκης».
Ο Yφυπουργός συμπλήρωσε, δε, πως αντιδράσεις υπήρχαν και πριν από χρόνια κατά της κατασκευής της περιφερειακής οδού. «Ο περιφερειακός έφτασε στα όριά του και έπρεπε να δοθεί μια λύση» είπε. Παράλληλα, υπογράμμισε πως κάποια στιγμή «να αποφασίσουμε ότι θα κάνουμε έργα στην πόλη. Να περάσει στην κουλτούρα της πόλης αντί για μεμψιμοιρία».
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, ως οικοδεσπότης της ειδικής συνεδρίασης δήλωσε πως το έργο «έχει αλλάξει τη ζωή μας, προφανώς προς το χειρότερο», επαναλαμβάνοντας τη θέση της παράταξής του πως οι εργασίες ήταν προτιμότερο να αναβληθούν μέχρι την έναρξη λειτουργίας του μετρό και την έλευση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων.
«Όταν έλαβα την απάντηση ότι το έργο θα συνεχιστεί, θεωρήσαμε ως διοίκηση πως πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλίες και να σταθούμε δίπλα στους δημότες της πόλης», συμπλήρωσε ο κ. Αγγελούδης και στάθηκε στις κινήσεις για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης και την εξεύρεση θέσεων στάθμευσης.
Η διευθύντρια Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, δήλωσε, από την πλευρά της, πως οι τροχονόμοι που βρίσκονται έξω στο δρόμο «πράττουν το αυτονόητο». «Απλώς επιβάλλαμε το νόμο για να μην έχουμε παράνομη στάθμευση. Θέλουμε την καλή συνεργασία των οδηγών. Οι δρόμοι δεν είναι το προσωπικό πάρκινγκ του καθενός. Η λεωφορειολωρίδα είναι για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και όχι χώρος στάθμευσης» συμπλήρωσε.
Εκ μέρους της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ο Πύραρχος – Διοικητής 2ου ΠΣ, Σάββας Τσολάκης, δήλωσε πως θα αλλάξει σχεδιασμός και θα μετασταθμεύσουν οχήματα σε περιφερειακή οδό και Σέιχ Σου. «Συνάνθρωποί μας θα κινδυνεύσουν λόγω καθυστέρησης από τις ομάδες άμεσης επέμβασης. Πρέπει να ενώσουμε δυνάμεις για να βρούμε λύσεις» υπογράμμισε.
Στις καθυστερήσεις που παρουσιάζονται στους δρόμους αναφέρθηκε και ο εκπρόσωπος του ΕΚΑΒ, λέγοντας πως ενώ μέχρι πρότινος η πρόσβαση σε ένα περιστατικό ήταν από 5 έως 6 λεπτά, πλέον δεν μπορεί να μπει χρονικό περιθώριο. Από την πλευρά του, ο Χρήστος Καραχρήστος, εκπρόσωπος της ένωσης νοσοκομειακών γιατρών, πρόσθεσε πως για τα επείγοντα περιστατικά ακόμη και ένα λεπτό μπορεί να είναι ζήτημα ζωής και θανάτου.
Στην ειδική συνεδρίαση έλαβαν επίσης τον λόγο ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Μεταφορών, Πάρις Μπίλλιας, ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ και δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, η διευθύντρια ερευνών του ΙΜΕΤ – ΕΚΕΤΑ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, ο συγκοινωνιολόγος – διευθυντής Ανάπτυξης του ΟΑΣΘ, Χρήστος Χατζηγεωργίου, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου, Χρήστος Νικολόπουλος, ο εκπρόσωπος Τεχνικού Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, Απόστολος Πρόιος και οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων του δήμου Θεσσαλονίκης.
Στη συζήτηση επενέβησαν ακόμη κάτοικοι των περιοχών Πυλαίας και Κωνσταντινουπολιτών, που πριν από την έναρξη της συνεδρίασης, μαζί με μέλη της παράταξης «Η Πόλη Ανάποδα», πραγματοποίησαν έξω από το δημαρχιακό μέγαρο συγκέντρωση διαμαρτυρίας ζητώντας τη διακοπή των εργασιών και ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ