Την αλλαγή στη χάραξη του δρόμο που συνδέει το αεροδρόμιο Καστελίου με τον ΒΟΑΚ ζητάει το ΤΕΕ/ΤΑΚ, με έγγραφο του που απέστειλε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το έγγραφο υπογράφουν οι μηχανικοί του τμήματος Ανατολικής Κρήτης του τεχνικού Επιμελητηρίου. Αιτία του συγκεκριμένου αιτήματος αποτελεί ο εντοπισμός σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων. Με δεδομένο μάλιστα πως δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί το ανασκαφικό έργο, κρίνεται επιβεβλημένη η αλλαγή της χάραξης ώστε να απομακρυνθούν οι όποιες καθυστερήσεις στην κατασκευή του συνδετήριου δρόμου του νέου αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ.
Αναλυτικά το έγγραφο:
«Η κατασκευή του αεροδρομίου Καστελίου προβλέπει τη σύνδεση με το οδικό δίκτυο τόσο με τον ΒΟΑΚ όσο και με τον ΝΟΑΚ. Στη βόρεια πλευρά, δηλαδή, μέχρι τη Χερσόνησο, μήκους 18 χιλιομέτρων, εντοπίζονται σε μια έκταση περίπου 4 χιλιομέτρων σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, όπως για παράδειγμα η υδατογέφυρα του Ρωμαϊκού υδραγωγείου του Δήμου Χερσονήσου.
Ωστόσο, το ανασκαφικό έργο των αρχαιολόγων δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη ενώ ακολουθούν η καταγραφή, η τεκμηρίωση και η χρονολόγηση των ευρημάτων και φυσικά στο τέλος η επίσημη έκθεση προς το υπουργείο Πολιτισμού που είθισται να δίδεται στη δημοσιότητα.
Η ομάδα των αρχαιολόγων επιτελεί μια δύσκολη και λεπτεπίλεπτη εργασία, αλλά και αρκετά χρονοβόρα, κάτι που ως γίνεται αντιληπτό, στοιχίζει σε χρόνο η κατασκευή του συνδετήριου δρόμου του νέου αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ.
Ως ΔΕ του ΤΕΕ Τμήματος Ανατολικής Κρήτης συντασσόμαστε υπέρ του ψηφίσματος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης, προκειμένου να υλοποιηθεί έγκαιρα τροποποίηση της μελέτης και κατά συνέπεια της προβλεπόμενης χάραξης, τόσο για λόγους ασφαλείας, αλλά και για την αποφυγή περιβαλλοντικών και αρχαιολογικών καταστροφών. Ακόμη, θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση των δυνητικών θέματών βροχοπτώσεων των υψηλών πρανών ορυγμάτων, καθώς και στα πλημμυρικά φαινόμενα του εν λόγω ρέματος.
Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε την αλλαγή της μελέτης και κατά συνέπεια την αλλαγή της χάραξης μέσω της κατασκευής σήραγγας μήκους περί τα 1,25 km του τμήματος από τον οικισμό Άγνος, έως την εκκλησία του Αγίου Πνεύματος στην θέση Ξηροκαμάρες, μετατοπίζοντας με αυτό τον τρόπο τη χάραξη στον ορεινό όγκο προς τα δυτικά, με ενδεχόμενη προέκτασή της προς βορρά.
Επιπλέον στο πλαίσιο της σύνδεσης του συνδετήριου δρόμου (αυτοκινητόδρομου) του νέου διεθνή αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι με τον ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται και ένας πρόσθετος νέος Α/Κ τύπου τρομπέτας επί του νέου οδικού έργου του ΒΟΑΚ «Γούρνες – Χερσόνησος» μεταξύ του οικισμού Αγριανών και του νεοκατασκευασμένου Α/Κ Χερσονήσου.
Η χωροθέτηση του πρόσθετου αυτού νέου κόμβου είναι 1 Km δυτικά του υφιστάμενου Α/Κ Χερσονήσου επί του ΒΟΑΚ και έγινε προ 15ετίας, όταν δεν είχε ακόμα αναβαθμιστεί ο σημερινός Α/Κ Καστελίου και το οδικό τμήμα του ΒΟΑΚ από Γούρνες – Χερσόνησος.
Ο σχεδιασμός αυτός κρίνεται από υπερβολικός έως και εσφαλμένος καθώς ο πρόσθετος αυτός κόμβος βρίσκεται πολύ κοντά στον υφιστάμενο πρόσφατα αναβαθμισμένο Α/Κ της Χερσονήσου μόλις 1 Km , ενώ η συνήθης πρακτική και κανονισμοί προτείνουν min 4-5 Km απόσταση μεταξύ Α/Κ. Οι αριστερές στροφές (ελαχιστοποίηση διασταυρώσεων) του υφιστάμενου Α/Κ επί του συνδετήριου δρόμου που έρχεται να καλύψει ο προτεινόμενος νέος Α/Κ , μπορούν να καλυφθούν-βελτιωθούν με την προσθήκη ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου στο βόρειο τμήμα του υφιστάμενου Α/Κ Χερσονήσου, όπως ακριβώς προτείνεται και στο νότιο τμήμα του ίδιου Α/Κ. Έτσι δεν υπάρχει καμία ανάγκη δημιουργίας νέου Α/Κ μεταξύ Αγριανών και υφιστάμενου Α/Κ Χερσονήσου με πρόσθετες απαλλοτριώσεις , οι οποίες μάλιστα έχουν κηρυχθεί και πρόσθετο κόστος για την απόκτηση της γης και την κατασκευή των αντίστοιχων έργων.
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση και αναμένουμε τις ενέργειες σας».