Με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των δεκάδων χιλιάδων φίλων της ΑΕΚ κατά την προσέλευσή τους στο νέο γήπεδο, η «Αττικό Μετρό» αλλάζει τη χάραξη της νέας Γραμμής 4 του Μετρό.
Σε πελάγη ευτυχίας πλέουν τις τελευταίες ημέρες οι φίλοι της ΑΕΚ, μετά τα εγκαίνια του νέου γηπέδου στη Νέα Φιλαδέλφεια.
Δεδομένης της μεγάλης προσέλευσης στην περιοχή κατά τη διάρκεια των αγώνων, απαιτήθηκε και μια σειρά οδικών έργων, με χαρακτηριστικότερο την υπογειοποίηση τμήματος της οδούς Πατριάρχου Κωνσταντίνου, το οποίο εγκαινιάστηκε τη Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου, και εγγυάται την ασφαλή διέλευση των οχημάτων στην περιοχή.
Πέρα, όμως, από τον νέο υπόγειο δρόμο, το νέο γήπεδο της ΑΕΚ ίσως σημάνει την αλλαγή στη χάραξη της υπό κατασκευής Γραμμής 4 του Μετρό.
Υπενθυμίζουμε ότι σε πρώτο στάδιο η Γραμμή 4 θα έχει μήκος 12,8 χλμ. και θα ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή, με συνολικά 15 σταθμούς.
Σε μεταγενέστερο, ωστόσο, στάδιο, η Γραμμή 4 θα επεκταθεί προς τις βορειοδυτικές συνοικίες του Λεκανοπεδίου, από τον Σταθμό Άλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη. Η συγκεκριμένη επέκταση περιλαμβάνει 6 νέους σταθμούς που θα εξυπηρετήσουν περιοχές της Ν. Ιωνίας, της Ν. Φιλαδέλφειας, των Αγ. Αναργύρων, του Ιλίου και της Πετρούπολης.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΠΑΕ ΑΕΚ, ο αρχικός σχεδιασμός της επέκτασης αυτής προέβλεπε την κατασκευή Σταθμού πλησίον του ομώνυμου Σταθμού των π. ΗΣΑΠ στον Περισσό και εν συνεχεία στη Νέα Φιλαδέλφεια στη διασταύρωση της Λεωφ. Δεκελείας και Βρυούλων.
Από τα τέλη όμως του 2020 διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν σημαντικοί λόγοι, τόσο τεχνικοί και κατασκευαστικοί, όσο και συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, που συνηγορούσαν υπέρ της επιλογής εναλλακτικής χάραξης του έργου (βλ. παρακάτω εικόνα), με Σταθμό πλησίον του ομώνυμου σταθμού των Πευκακίων αντί του Περισσού και εν συνεχεία στη Ν. Φιλαδέλφεια σε δημόσιο πάρκο ικανής έκτασης για την κατασκευή του Σταθμού (πάρκο Μνημείου Μικρασιατών).
Από την εξέταση της εναλλακτικής αυτής λύσης διαπιστώθηκε ότι προκύπτει σαφής βελτίωση των κατασκευαστικών δεδομένων του έργου, ενώ τα πληθυσμιακά δεδομένα, όπως και τα δεδομένα των παρακείμενων χρήσεων γης και θέσεων εργασίας είναι ευνοϊκότερα για την τεκμηρίωση της σκοπιμότητας του έργου. Επιπλέον, στην επιλογή της εναλλακτικής θέσης της Ν. Φιλαδέλφειας έπαιξε καθοριστικό ρόλο η εγγύτητα του Σταθμού με το νέο γήπεδο της ΑΕΚ και τις προβλεπόμενες εκεί εμπορικές χρήσεις, καθώς ο σταθμός του Μετρό χωροθετείται σε απόσταση περίπου 150μ. από αυτό, σε σχέση με τα 400μ. απόσταση από το γήπεδο που ήταν χωροθετημένος.
Ήδη η Αττική Μετρό μελέτησε, δημοπράτησε, ξεκίνησε να υλοποιεί και ολοκληρώνει τις τοπογραφικές αποτυπώσεις για την επιλεγείσα αυτή χάραξη της επέκτασης.
Θα ακολουθήσουν οι γεωτεχνικές μελέτες και οι γεωλογικές έρευνες και μετά η μελέτη δημοπράτησης του έργου (Αρχιτεκτονική, στατική και Η/Μ μελέτη).