Μια από τις πιο ριζικές μεταβολές στις αστικές μεταφορές της Αθήνας ξεκίνησε. Το ξήλωμα των γραμμών τρόλεϊ, που έχει εξαγγείλει εδώ και μήνες ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μπαίνει πλέον στην πρώτη φάση εφαρμογής του, με την αρχή να γίνεται στο κέντρο του Πειραιά. Κάπως έτσι γίνεται πράξη αυτό που έχει ανακοινωθεί εδώ και λίγο καιρό για παύση των τρόλεϊ στην Αθήνα.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο ίδιος στο Action24, “την Κυριακή στον Πειραιά ξεκινά να ξηλώνεται το πρώτο τμήμα των καλωδίων τρόλεϊ”, σε μια περιοχή όπου το δίκτυο είναι ιδιαίτερα πυκνό και συχνά δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία άλλων μέσων, κυρίως του τραμ. Ο υπουργός επιμένει ότι το υφιστάμενο δίκτυο εμποδίζει την πλήρη αξιοποίηση των υποδομών του τραμ, που σχεδιάστηκε να φτάνει ως το λιμάνι αλλά “δεν φτάνει, γιατί μπλέκονται τραμ και τρόλεϊ”
Η αλήθεια, βέβαια, είναι πως το ξήλωμα δεν ξεκινά ακόμα κυριολεκτικά. Οι εναέριες εγκαταστάσεις παραμένουν στη θέση τους, χωρίς κανένα επίσημο χρονοδιάγραμμα αποξήλωσης. Αυτό που αλλάζει άμεσα είναι τα οχήματα. Στις γραμμές 16, 17 και 20 του Πειραιά, έξι ηλεκτρικά λεωφορεία αντικαθιστούν ισάριθμα τρόλεϊ. Από τα 13 οχήματα που κινούνται σε αυτές τις γραμμές, τα έξι πλέον θα είναι ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, ξεκινώντας ουσιαστικά την πρώτη μικρή μετατόπιση από την τεχνολογία των τρόλεϊ στο νέο μοντέλο.
Ο κ. Κυρανάκης διαβεβαιώνει ότι οι γραμμές δεν “καταργούνται” αλλά αντικαθίστανται, τονίζοντας ότι με τα χρήματα που εξοικονομούνται από δύο τρόλεϊ μπορεί να αγοραστεί “ένα τρίτο ηλεκτρικό λεωφορείο”. Προαναγγέλλει επίσης ότι η μετάβαση θα συνεχιστεί στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο να καταργηθεί το 70% του δικτύου: από τα 143 χιλιόμετρα εναέριου δικτύου σήμερα, θα παραμείνουν μόνο 44.
Πρακτικά, οι γραμμές τρόλεϊ θα επιβιώσουν μόνο σε κεντρικές λεωφόρους όπως η Κηφισίας, η Βασιλίσσης Σοφίας, η Συγγρού, η Πειραιώς, η Πατησίων, η Αχαρνών, η Πέτρου Ράλλη και η Εθνικής Αντιστάσεως στο Χαλάνδρι. Όλες οι υπόλοιπες περιοχές οδεύουν προς πλήρη απεξάρτηση από το εναέριο δίκτυο.
Όπως μάλιστα ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης επ’ αυτού θα μείνουν κάποια καλώδια σε ευθείες οδούς ώστε να περιορίζεται η όχληση και να μειώνεται το κόστος συντήρησης και θα διαθέτουν και αυξημένα δρομολόγια, καθώς τα τρόλεϊ που θα απομείνουν θα συσσωρευτούν όλα σε εκείνες τις γραμμές.










