«Πολύ ενεργή» στον αναπτυσσόμενο τομέα των υποδομών στην Ελλάδα θα παραμείνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σύμφωνα με ανάλυση της AXIA. Ο όμιλος είναι έτοιμος να συμμετέχει σε μεγάλους διαγωνισμούς παραχώρησης υποδομών στα Βαλκάνια. Μάλιστα, αναμένεται να συμμετέχει σε διαγωνισμούς της τάξης άνω των 2,0 δισ. ευρώ τα επόμενα δύο χρόνια.
Η μεγαλύτερη ενεργειακή συμφωνία στο ελληνικό χρηματιστήριο και η μεγαλύτερη εξαγορά που έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα η Masdar από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το deal για την απόκτηση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή θα οδηγήσει την καθαρή ταμειακή θέση της μητρικής στα 0,6 δισ. ευρώ με τη μεικτή ταμειακή θέση να ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, τονίζει η AXIA. Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, η συμφωνία θα οδηγήσει στην απόκτηση του 67% της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, ενώ αντιστοιχεί σε συνολική αποτίμηση της εισηγμένης στα 2,4 δισ. ευρώ και επιχειρηματική αξία (Enterprise Value) 3,2 δισ. ευρώ. Η Masdar θα προχωρήσει σε δημόσια πρόταση με στόχο την απόκτηση του 100% της θυγατρικής του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Εκτός από την αποκρυστάλλωση της αξίας μετά τη συμφωνία με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, η ΑΧΙΑ θεωρεί ότι η επενδυτική ιστορία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα πρέπει να γίνει σαφέστερη για τους επενδυτές, καθώς ο τομέας των υποδομών θα παράγει το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας του ομίλου τα επόμενα χρόνια.
Όσον αφορά τη μόχλευση, ο καθαρός δανεισμός θα κορυφωθεί στα 4,6 δισ. ευρώ το οικονομικό έτος 2025 και στη συνέχεια θα μειωθεί σταδιακά στα 4,0 δισ. ευρώ περίπου μέχρι το οικονομικό έτος 2028 λόγω της κερδοφορίας των έργων.
Όπως αναφέρει η χρηματιστηριακή, τον τελευταίο χρόνο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναδείχθηκε νικητής στον διαγωνισμό για την Αττική Οδό, αλλά και για το μεγαλύτερο έργο αυτοκινητοδρόμου στην Ευρώπη (ΒΟΑΚ) ενώ ανακοίνωσε την πώληση του ποσοστού συμμετοχής της (36,6%) στη θυγατρική ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Την ίδια στιγμή ο κατασκευαστικός βραχίονας αύξησε τη λειτουργική του κερδοφορία κατά 70% φτάνοντας τα 137 εκατ. ευρώ, ενώ ο τομέας θερμικής ενέργειας (ΗΡΩΝ) επέστρεψε στη μητρική εταιρεία μόνο μέσα στο 2023, 150 εκατ. ευρώ.
Σε αυτό το σημείο, η επενδυτική ισχύς του Ομίλου πλέον ανέρχεται σε 2 δισ. ευρώ (πέρα από τις δεσμεύσεις για χρηματοδότηση σε έργα που έχει ήδη εξασφαλίσει) τα οποία με την ανάλογη μόχλευση αντιστοιχούν σε έργα ύψους 9-10 δισ. ευρώ. Η διοίκηση κατέστησε σαφές ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα παραμείνει πολύ δραστήρια στον τομέα των παραχωρήσεων στην Ελλάδα αλλά και στα Βαλκάνια. Ενδεικτικά, αναφέρει η χρηματιστηριακή, ότι η αξία των έργων παραχωρήσεων/ΣΔΙΤ που αναμένονται στην Ελλάδα τα επόμενα 2 χρόνια εκτιμάται στα 10 δισ. ευρώ, ενώ σχετικά με τα Βαλκάνια η διοίκηση τόνισε ότι έργα 2-3 δισ. ευρώ αναμένονται τα αμέσως επόμενα χρόνια, με ακόμη περισσότερα σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.