Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Αγορές κυρίως του εξωτερικού “κοιτάζει” ως επόμενο βήμα επέκτασης η Caroo, η πρώτη υπηρεσία car sharing στην Ελλάδα που, όπως ανακοινώθηκε χθες, αποτελεί τη δεύτερη επένδυση του Loggerhead Ventures Fund.
Το βορειοελλαδίτικο fund, που στοχεύει σε startups με προσανατολισμό στον πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό, ηγήθηκε του seed γύρου χρηματοδότησης της Caroo, στον οποίο συμμετείχαν επίσης επενδυτές από το HEBAN και το LBAN, το Anthology Ventures και το Starttech Ventures.
Ο κος Χρήστος Χιλέτης, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Caroo, δήλωσε στο Capital.gr ότι τα νέα κεφάλαια θα διοχετευτούν κατά κύριο λόγο στη μεγέθυνση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Αθήνα, ενώ ένα μεγάλο μέρος θα κατευθυνθεί και στο κομμάτι του μάρκετινγκ. Σημειωτέον ότι τα οχήματα που διαχειρίζεται η Caroo ανήκουν σε εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, με την ελληνική startup να συμβάλλει με αυτόν τον τρόπο στην αντιμετώπιση της εποχικότητας που πλήττει τις εν λόγω εταιρείες, καθώς ο χρησιμοποιούμενος στόλος τους μειώνεται δραματικά σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, με το ποσοστό των οχημάτων που ενοικιάζονται να “αγγίζει” μόλις το 20% επί του συνόλου. “Δεν επιδιώκουμε να αγοράσουμε οχήματα. Υπάρχουν πολλά ανεκμετάλλευτα οχήματα στις εταιρείες ενοικίασης και θεωρούμε ότι αυτά επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του κόσμου”, τονίζει ο κ. Χιλέτης.
Όσον αφορά τα σχέδια επέκτασης, η Caroo στοχεύει κυρίως στο εξωτερικό και ιδιαίτερα σε πόλεις με μεγάλη εποχικότητα, με πιθανούς στόχους να αποτελούν το Πόρτο, το Βουκουρέστι και η Σόφια.
Αναφορικά με το ενδεχόμενο επέκτασης στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη που πέρυσι βρισκόταν στα πλάνα της Caroo, ο κ. Χιλέτης δήλωσε: “Σε περίπτωση που οι συνθήκες στη Θεσσαλονίκη ήταν ικανοποιητικές για να μπορέσει να λειτουργήσει το car sharing, θα ήταν το επόμενο βήμα μας. Ωστόσο, δεν είμαστε ακόμα σίγουροι κατά πόσο αυτό το μοντέλο θα εξυπηρετήσει την τοπική κοινότητα”.
Ποια είναι η Caroo
Όπως είχε γράψει παλαιότερα το Capital.gr, η Caroo ξεκίνησε τη λειτουργία της στην Αθήνα πριν από περίπου έναν χρόνο, όταν η startup είχε εξασφαλίσει και τον πρώτο της, pre seed γύρο χρηματοδότησης. Έναν χρόνο αργότερα, η εταιρεία είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένη με την ανταπόκριση του κόσμου, κάτι που την οδήγησε και στην απόφαση να προχωρήσει σε έναν δεύτερο γύρο χρηματοδότησης. “Η ανταπόκριση του κοινού, η αύξηση του τζίρου και η συνεχιζόμενη προσέλκυση νέων χρηστών στην πλατφόρμα μας ήταν οι παράγοντες που μας ώθησαν να προχωρήσουμε σε αυτή την κίνηση”, τονίζει ο κ. Χιλέτης.
Σήμερα, η πλατφόρμα της Caroo μετρά πάνω από 10.000 εγγεγραμμένους χρήστες, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε οχήματα on demand, τα οποία μπορούν να μισθώσουν για χρονικό διάστημα λίγων λεπτών έως και μίας ημέρας. Η ομάδα της Caroo παρέχει έτσι μία βιώσιμη και οικονομικά προσιτή εναλλακτική στην ιδιοκτησία αυτοκινήτου, αξιοποιώντας ταυτόχρονα τον εποχικά αδρανή στόλο των εταιρειών ενοικίασης.
Το μοντέλο που χρησιμοποιεί η Caroo είναι το free – floating car sharing, που παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία καθώς ο χρήστης δεν χρειάζεται να μεταβεί σε κάποιο σταθμό ενοικίασης, αλλά χρησιμοποιεί την εφαρμογή για να εντοπίσει τα πλησιέστερα οχήματα. Αντίστοιχα, όταν ολοκληρώσει τη διαδρομή του έχει τη δυνατότητα να σταθμεύσει το αυτοκίνητο σε οποιοδήποτε σημείο εντός της περιοχής δραστηριοποίησης.
Μέσω της εφαρμογής, ο χρήστης έχει πρόσβαση σε πληθώρα δεδομένων, όπως τα χαρακτηριστικά του οχήματος, το κόστος χρήσης, αλλά ακόμη και την ποσότητα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που έχει εξοικονομήσει από τη χρήση του οχήματος. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα split billing, έτσι ώστε να διαμοιράζεται το κόστος μεταξύ των επιβαινόντων, ενώ η χρέωση διαμορφώνεται ανάλογα με τα λεπτά χρήσης.