Της Βίκυς Κουρλιμπίνη
Την ελληνική τουριστική αγορά, έχοντας στο πλάνο πιθανή επέκταση της παρουσίας του, βολιδοσκοπεί ο όμιλος Club Med, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Club Méditerranée SA, Henri Giscard d’Estaing, ο οποίος βρέθηκε στην Ελλάδα με αφορμή την επίσημη τελετή εγκαινίων του Club Med Gregolimano στη βόρεια Εύβοια. Πρόκειται για το μόνο Club Med που υπάρχει στη χώρα μας (υπενθυμίζεται πως το Club Med είχε παρουσία σε αρκετούς προορισμούς τις δεκαετίες του 1970 και 1980, όπως σε Κέρκυρα που ήταν και το πιο γνωστό, σε Χαλκιδική, Κρήτη και Ρόδο).
Όπως είπε χαρακτηριστικά, η Ελλάδα οδεύει να γίνει “first class” τουριστικός προορισμός και μιλώντας στο Capital.gr, τόνισε πως στα σχέδια είναι το άνοιγμα επιπλέον μονάδων, ιδανικά κοντά σε αεροδρόμια, για εύκολη προσβασιμότητα. Εντούτοις επί του παρόντος δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο. Ο ίδιος άλλωστε εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για την πορεία του ελληνικού τουρισμού.
Τονίζεται πως φέτος ολοκληρώθηκε μια σημαντική επένδυση στο Club Med Gregolimano, ύψους 30 εκατ. ευρώ, για την επέκταση και αναβάθμιση των εγκαταστάσεων. Η επένδυση αφορούσε στη δημιουργία 27-30 νέων bungalows συνολικής δυναμικότητας 74-80 δωματίων (148-160 κλινών), τη δημιουργία σπα, την επέκταση εστιατορίου, 2 νέες πισίνες, την επέκταση δωματίων προσωπικού με τη δημιουργία κτιριακών εγκαταστάσεων για τη στέγαση 74-80 επιπλέον εργαζομένων, την πλήρη ανακαίνιση του συνόλου των υφιστάμενων δωματίων του ξενοδοχείου, την ανακαίνιση των υφιστάμενων κοινόχρηστων χώρων και ενεργειακή αναβάθμιση.
Το Club Med, γνωστό και ως Club Méditerranée, ιδρύθηκε το 1950 από τον Βέλγο Gérard Blitz, και ουσιαστικά ήταν το πρώτο που έφερε το μοντέλο διακοπών του all- inclusive. Το πρώτο ήταν στις Βαλεαρίδες Νήσους. Είναι γνωστό για την ποικιλία των δραστηριοτήτων του, όπως ιστιοπλοΐα, καταδύσεις, τένις και σκι. Από τα τέλη της δεκαετίας του 2000, ο γαλλικός όμιλος ακολούθησε στρατηγική αναβάθμισης των προσφορών του, με έμφαση σε πολυτελείς προορισμούς και υπηρεσίες, και προσέγγιση νέων αγορών, όπως η Ασία. Το 2015, εξαγοράστηκε από την κινεζική Fosun Group. Διεθνώς έχει παρουσία σε περισσότερες από 40 χώρες, με 65 ξενοδοχεία, 1.5 εκατομμύρια επισκέπτες/έτος και ετήσιο κύκλο εργασιών περί τα 1.7 δισ. ευρώ.
Το Club Med είχε μακροχρόνια παρουσία στην Ελλάδα, καθώς αποτέλεσε έναν από τους πρώτους διεθνείς τουριστικούς οργανισμούς που ανέπτυξαν δραστηριότητα στη χώρα. Όμως μετά το 2000 η παρουσία του στην Ελλάδα συρρικνώθηκε, με αποτέλεσμα το κλείσιμο των θερέτρων, εκτός από αυτό στη βόρεια Εύβοια.