Δραστηριοποιείται ήδη στην αθηναϊκή ξενοδοχειακή αγορά τα τελευταία χρόνια με το Meliá Athens επί της οδού Χαλκοκονδύλη 14 και Πατησίων. Η ισπανική αλυσίδα Meliá Hotels International έχει πλέον μεγαλύτερα σχέδια για τον ελληνικό Τουρισμό. Η Maria Zarraluqui, Global Development Managing Director της Meliá Hotels International, μιλά στο Capital.gr για τα πλάνα επέκτασης μέσα στο 2020.
Έχοντας ήδη παρουσία στην Αθήνα με το Meliá Athens και δεδομένου του σημαντικού επενδυτικού ενδιαφέροντος για την ελληνική τουριστική αγορά, ποια είναι τα δικά σας σχέδια;
Η Meliá Hotels International κατέχει ηγετικό ρόλο στον ξενοδοχειακό κλάδο και ειδικά στον τομέα των resorts. Στόχος μας είναι μέσα στα επόμενα χρόνια να επικεντρωθούμε στην ενίσχυση της στρατηγικής μας θέσης σε τρεις καίριες περιοχές: Νότια Ευρώπη, Καραϊβική και Νοτιοανατολική Ασία. Ένα ποσοστό 80% της μελλοντικής μας ανάπτυξης μέχρι το 2030 θα λάβει χώρα σε αυτές τις τρεις περιοχές.
Βρίσκεστε σε συζητήσεις για κάποια νέα μονάδα; Σε ποιους προορισμούς επικεντρώνεστε και ποιο είναι το μοντέλο που θέλετε να ακολουθήσετε;
Η Ελλάδα αποτελεί μια από τις χώρες της Μεσογείου που μας ενδιαφέρει να επεκτείνουμε την παρουσία μας. Οι κύριοι αναπτυξιακοί μας στόχοι επικεντρώνονται σε συνέργιες είτε με τοπικούς ιδιοκτήτες / εταίρους, είτε με διεθνείς επενδυτές που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα.
Στα ξενοδοχεία που ήδη λειτουργούν, είμαστε πρόθυμοι να προχωρήσουμε σε συμφωνίες management ή franchise σε ιδιοκτησίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αναπτύξουμε τις εμπορικές δυνατότητές μας εστιάζοντας, όπως αναφέραμε, στη δυναμική μας στις απευθείας και διαδικτυακές πωλήσεις. Σε ξενοδοχεία που χρειάζονται ανακαίνιση, θα χρησιμοποιήσουμε τις γνώσεις και την τεχνογνωσία μας με έξυπνη κατανομή κεφαλαίων ώστε να γίνει η επανατοποθέτησή τους στην αγορά, προσφέροντας ένα υψηλής ποιότητας προϊόν. Για νέα projects θα είμαστε σε θέση να υποστηρίξουμε ιδιοκτήτες και αναπτυξιακούς φορείς, από το στάδιο του αρχικού concept μέχρι και το άνοιγμα και τη λειτουργία των ξενοδοχείων.
Όσον αφορά στις τοποθεσίες, θα ήθελα να αναφέρω ότι η Meliá έχει εδραιώσει την παρουσία της στην Ελλάδα για περισσότερα από 10 χρόνια τώρα, με το Meliá Athens Hotel, το οποίο θεωρούμε το ιδανικό “bleisure” (business & leisure) ξενοδοχείο και με ξενοδοχεία με τα οποία είχαμε συμφωνίες management ή franchising στην Κρήτη και την Κω. Τα τελευταία χρόνια είμαστε ιδιαίτερα ενεργοί και επικεντρωμένοι στην αναζήτηση ευκαιριών στα βασικά τουριστικά νησιά όπως η Κρήτη, η Κως, η Ρόδος και η Κέρκυρα ενώ εξετάζουμε και ευκαιρίες στη Μύκονο ή τη Σαντορίνη.
Στην παρούσα φάση ήδη αναλύουμε κάποιες ευκαιρίες, συνεπώς αν όλα εξελιχθούν καλά, αναμένουμε να υπογράψουμε με νέα ξενοδοχεία μέχρι το 2020 για να γίνει το rebranding τους και να λειτουργούν σύντομα κάτω από τα brands της Meliá.
Πώς βλέπετε την εξέλιξη της τουριστικής αγοράς στη χώρα μας;
Τα τελευταία χρόνια η ελληνική τουριστική αγορά έχει βιώσει μια σημαντική ανάπτυξη. Τα αμέτρητα αξιοθέατα και η αναγνώριση ότι η χώρα είναι ένας από τους κορυφαίους και ασφαλέστερους προορισμούς προδιαγράφει ένα λαμπρό μέλλον για τον κλάδο.
Ωστόσο, υπάρχουν προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν προκειμένου να διατηρηθεί η κυρίαρχη θέση στη Μεσόγειο. Προκλήσεις όπως το Brexit, η χρεοκοπία της Thomas Cook και προφανώς ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από την Τουρκία (η Τουρκική λίρα βρίσκεται σε υποτίμηση για μεγάλη περίοδο) και άλλους μη Ευρωπαϊκούς προορισμούς όπως η Αίγυπτος, το Μαρόκο και η Τυνησία.
Στους περισσότερους προορισμούς η υπάρχουσα δυναμική των δωματίων καλύπτει ικανοποιητικά τη ζήτηση, ωστόσο πιστεύουμε ότι σε κάποιους υπάρχει έλλειψη σε νέα και μοντέρνα ξενοδοχεία με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που συμβαδίζουν με τις τελευταίες τάσεις του τουρισμού. Για αυτό το λόγο άλλωστε πολλές από τις νέες επενδύσεις θα αφορούν ανακαίνιση ή ακόμα και ανακατασκευή υπαρχουσών μονάδων. Έπειτα από πλήθος projects που έχουμε επανατοποθετήσει και επανασυστήσει στην αγορά, η Meliá Hotels International είναι σε θέση να μεταφέρει το know how της σε τρίτους εταίρους σε διαφορετικές περιοχές και προορισμούς μεταμορφώνοντας ένα “ώριμο” και “παραδοσιακό” ξενοδοχείο με βάση τα ψυχογραφικά χαρακτηριστικά του καταναλωτή σε ένα πλήρως ανανεωμένο προϊόν με στόχο την ενίσχυση της κερδοφορίας.
Ποιες είναι οι προτάσεις σας για την ανάπτυξη του city break στην Ελλάδα;
Ένα από τα χαρακτηριστικά που θα θέλαμε να εφαρμόσουμε στα ξενοδοχεία μας είναι η τοπική κουλτούρα και αυτή είναι ξεκάθαρα η περίπτωση για πιθανές ευκαιρίες στην Ελλάδα.
Αυτά τα χαρακτηριστικά έχουν στόχο να προσφέρουν στους πελάτες μια τοπική γεύση και προσέγγιση στις διακοπές τους καθώς και στην εμπειρία τους μέσα στο ξενοδοχείο. Μπορούν να συμπεριληφθούν είτε στη γαστρονομική τους εμπειρία, όπως για παράδειγμα με “à la carte” εστιατόρια ελληνικής κουζίνας ή έναν μπουφέ με τοπικά προϊόντα κ.λπ. Αντίστοιχα στη διακόσμηση, προσαρμόζοντας το εσωτερικό design των ξενοδοχείων με την τοπική προσέγγιση ώστε οι καλεσμένοι να νιώθουν όχι μόνο ότι βρίσκονται σε ένα ξενοδοχείο Meliá αλλά ότι βρίσκονται στην Ελλάδα.
Θα θέλαμε να φέρουμε το ξενοδοχείο στον προορισμό και τον προορισμό στο ξενοδοχείο και αυτό είναι μια ξεκάθαρη επιτυχία στην εμπειρία των καλεσμένων κατά την διαμονή τους. Επιπλέον, προσφέρουμε στους καλεσμένους μας ένα πλήθος εμπειριών μέσα από τοπικές δραστηριότητες και ξεναγήσεις και τους ενημερώνουμε για όλα τα events που συμβαίνουν στον προορισμό κατά τη διάρκεια της παραμονής τους εκεί.
Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι για την αύξηση της ζήτησης στα ξενοδοχεία σας;
Στο κομμάτι της τεχνολογίας και της καινοτομίας, η Meliá χαρακτηριζόταν πάντα από την ικανότητά της να προσαρμόζεται. Η ψηφιακή μας “μεταμόρφωση” είναι ένα τρανό παράδειγμα και θα συνεχίσει μάλιστα να αποτελεί κύριο στόχο μας για τα επόμενα χρόνια. Κατά την περασμένη τριετία έχουμε επενδύσει 130 εκατομμύρια ευρώ σε πλατφόρμες και εργαλεία δεδομένων και μια “data culture” που θα εξασφαλίσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια μοντέρνα επιχείρηση.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με συγκεκριμένους αλγόριθμους δεδομένων μας επιτρέπουν να γνωρίζουμε καλύτερα τους πελάτες μας σε τέτοιο βαθμό που δύσκολα θα μπορούσε κανείς να φανταστεί πριν μερικά χρόνια. Έτσι καταφέρνουμε να ενισχύσουμε την αξία των επισκεπτών μας και να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας, προσφέροντας την ίδια στιγμή ένα απόλυτα ικανοποιητικό τουριστικό προϊόν.
Το 70% των πωλήσεών μας έρχονται πλέον μέσω απευθείας ή τρίτων διαδικτυακών καναλιών, το 37% του οποίου από τα απευθείας κανάλια του melia.com, ένα νούμερο το οποίο αναμένουμε να αυξηθεί στο 45% μέσα στα επόμενα 4 με 5 χρόνια. Τα ισορροπημένα και ψηφιοποιημένα κανάλια διανομής μας, μάς επιτρέπουν να προσεγγίζουμε ένα πλήρως διαφοροποιημένο κοινό με τον πλέον αποδοτικά οικονομικό τρόπο.