Εμπνέει δημιουργικά τα παιδιά, προσφέροντας σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ), αλλά και σε εκπαιδευτήρια πάσης φύσεως προγράμματα με φαντασία, που περιπλανώνται ανάμεσα στην αστρονομία, το θεατρικό παιχνίδι, τη ρομποτική, τα επιστημονικά πειράματα, τη δημιουργική γραφή, τον χορό, τη μαγειρική και την παιδική γιόγκα.
Η Smarteching Education, μια startup από τη Βέροια, που δημιουργήθηκε το 2016 από τον οικονομολόγο Γιώργο Δόκο, υποστηρίζει σήμερα 10 ΚΔΑΠ ανά την Ελλάδα, έχει δημιουργήσει 30 ετήσια θεματικά εργαστήρια υπό το brand playSTREAM, έχει αναπτύξει άλλα 150 μικρότερα παιδικά προγράμματα με έμπνευση από τις παγκόσμιες ημέρες, το καθένα από τα οποία ολοκληρώνεται σε διάστημα μίας εβδομάδας, αλλά και τρία summer camps 7 εβδομάδων.
Το περιεχόμενο των προγραμμάτων που «γράφει» ποικίλει και εμπλουτίζεται συνεχώς, ώστε να προσελκύει το ενδιαφέρον των παιδιών, έχοντας εκτός από διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό σκοπό, ενώ στοχεύει και στο να τα βοηθήσει να αναπτύξουν νέες δεξιότητες. Μάλιστα, τα προγράμματα αυτά είναι ψηφιοποιημένα και ανεβασμένα σε μια ειδική πλατφόρμα, από όπου μπορούν να αξιοποιηθούν από τους ενδιαφερόμενους.
Τα τελευταία χρόνια μάλιστα οι δράσεις της Smarteching Education έχουν ανοίξει ακόμα περισσότερο στην κοινωνία, απευθυνόμενες και σε δήμους και φορείς, μέσω της διοργάνωσης εκδηλώσεων, που έχουν φτάσει μέχρι στιγμής τις 15. Παράλληλα, η εταιρεία εντάσσει σε εκπαιδευτήρια -από φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης μέχρι κέντρα ξένων γλωσσών- ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικής ρομποτικής που έχει αναπτύξει το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ενώ διαθέτει και Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης για ενήλικες, το οποίο λειτουργεί ως δομή εκπαίδευσης στις εγκαταστάσεις της στη Βέροια. Άλλωστε, πέραν των ΚΔΑΠ, που ήταν ο αρχικός της στόχος, απευθύνεται πλέον και σε άλλους ενδιαφερόμενους, που θέλουν να προσφέρουν δράσεις δημιουργικής απασχόλησης με επίκεντρο τα παιδιά. Μάλιστα, αυτόν τον καιρό η Smarteching Education -η οποία πρόσφατα εντάχθηκε και στο Elevate Greece- δημιουργεί υποκατάστημα και στην Κοζάνη.
Το κενό στα ΚΔΑΠ και η ιδέα για τα παιδικά προγράμματα
Ο Γιώργος Δόκος είδε το 2016 ένα κενό στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, διαπιστώνοντας πως στα περισσότερα δεν υπήρχαν ικανά προγράμματα σπουδών, ώστε να καλύπτουν τις 4 ώρες καθημερινά όλη την εβδομάδα. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία προγραμμάτων για τα παιδιά που θα έδιναν στα ΚΔΑΠ τη δυνατότητα να έχουν δραστηριότητες κάθε μέρα και μάλιστα σε μεγάλη ποικιλία. Σταδιακά αυτή η δράση άρχισε να διευρύνεται με την εκπαίδευση των ίδιων των εκπαιδευτικών, με την παροχή λύσεων για τους χώρους των Κέντρων και με μια σειρά άλλων υπηρεσιών, που οδήγησαν σε μια ολιστική υποστήριξη των ΚΔΑΠ.
«Στόχος μας ήταν τα παιδιά να αξιοποιούν αυτό το καθημερινό τετράωρο, για να καλλιεργήσουν δεξιότητες κοινωνικές, κινητικές και άλλες, αλλά και να υποστηρίξουμε τα εκπαιδευτήρια που μας εμπιστεύονται, ώστε να γίνουν ευέλικτα και ελκυστικά και να αποτελούν την πρώτη επιλογή των ενδιαφερομένων της περιοχής τους» λέει ο Γιώργος Δόκος στη Voria.gr, σημειώνοντας πως τα προγράμματα που έχει αναπτύξει η Smarteching Education έχουν τύχει θερμής υποδοχής από τα παιδιά, καθώς έρχονται να ανταποκριθούν σε σύγχρονες ανάγκες και είναι πάντα προσαρμοσμένα στην αγορά και τις εξελίξεις της.