Ακάθεκτοι οι Μετροπόντικες να σκάβουν κάτω απο την Αθήνα για να δημιουργηθεί η σήραγγα για την νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Μετροπόντικας “Νίκη” έφτασε στον σταθμό ΚΥΨΕΛΗ, έχοντας ήδη κατασκευάσει πάνω από 2,6 χλμ υπόγειας γραμμής.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο σταθμός ΚΥΨΕΛΗ αναμένεται να είναι ένας από τους πλέον πολυσύχναστούς στης γραμμής 4, λόγω της πυκνοκατοίκησης στην περιοχή. Ο Μετροπόντικας “ΝΙΚΗ” που ξεκίνησε από το Φρέαρ Βεΐκου έχει ήδη περάσει από τους σταθμούς Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι και Ελικώνος αναμένεται μετά από το αναγκαίο “σέρβις” να ξεκινήσει προς τον επόμενο προορισμό του που είναι ο σταθμός ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ. Εκεί αναμένεται να φτάσει μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου και στη συνέχεια θα κατευθυνθεί προς ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ για να τερματίσει στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ μέχρι τα τέλη της επόμενης χρονιάς (2026).
Αναφορικά με τον μετροπόντικα ΑΘΗΝΑ, έχοντας διανύσει 4,5 χλμ από τα 5,7χλμ, χει ήδη περάσει και από τους ενδιάμεσους σταθμούς της διαδρομής του (Γουδή, Ζωγράφου, Ιλίσια, Πανεπιστημιούπολη, πλέον είναι στην τελική ευθεία καθώς έχει φύγει από τον σταθμό ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ και κατευθύνεται προς τον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ από όπου θα αποσυναρμολογηθεί και θα μεταφερθεί εκτός του έργου. Συνολικά οι δυο μετροπόντικες έχουν διανοίξει πάνω από 7 χιλιόμετρα από τα περίπου 13 χιλιόμετρα (12,8χλμ για την ακρίβεια) της νέας “πορτοκαλί” γραμμής.
Να θυμίσουμε πως το σχήμα ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A που έχει αναλάβει το μεγάλο αυτό έργο αγόρασε τα δύο ΤΒΜ καινούργια από την Γερμανία και ουσιαστικά τα μηχανήματα ξεκίνησαν από τα δύο άκρα της νέας γραμμής με κοινό σταθμό εξόδου τον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ.
Παράλληλα προχωρούν και οι εργασίες κατασκευής με συμβατικά μηχανικά μέσα, των υπόγειων σηράγγων κάτω από την Λεωφ. Βεΐκου, στην αρχή του Έργου και κάτω από την Λεωφ. Κατεχάκη, στο τέλος του Έργου, όπως και η κατασκευή της υπόγειας σήραγγας αποβαθρών του σταθμού Κολωνάκι.
Οι σταθμοί
Οι εργασίες κατασκευής συνεχίζεται σε 11 από τους 15 σταθμούς της γραμμής 4: Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Καισαριανή, Ιλίσια, Ζωγράφου, στα φρέατα Βιβλιοθήκης και Ευαγγελισμού, καθώς και στο Νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας στα Σεπόλια, και βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
Πιο προχωρημένοι είναι οι σταθμοί Κολωνάκι και Άλσος Βεϊκου που έχει ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού. Εκσκαφή σταθμού πραγματοποιείται σε : Γαλάτσι, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Καισαριανή.
Όσον αφορά τους υπόλοιπους τέσσερεις σταθμούς του Έργου της Γραμμής 4, ο σταθμός Εξάρχεια παραδόθηκε πρόσφατα στον Ανάδοχο και πρέπει να προηγηθούν οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις, στον σταθμό Ευαγγελισμός εκκρεμεί προσφυγή για το πάρκο Ριζάρη, στον σταθμό Πανεπιστημιούπολη υπάρχει σε εξέλιξη αρχαιολογική έρευνα και αποδόμηση των ευρημάτων και στον σταθμό Γουδή βρίσκεται σε εξέλιξη αναθεώρηση της αρχικής μελέτης λόγω της εύρεσης αχαρτογράφητου κεντρικού αγωγού της ΕΥΔΑΠ.
Η σπουδαία γραμμή 4
Η “πορτοκαλί” γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας σήμερα είναι το μεγαλύτερο αμιγώς δημόσιο έργο της χώρας με προϋπολογισμό που αγγίζει με τον ΦΠΑ το 1,8 δισ. ευρώ. Η χρηματοδότηση του έργου ξεκίνησε με το ΕΣΠΑ 2014-2020 και τώρα συνεχίζει από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Για την Ελληνικό Μετρό αποτελεί πλέον το σημαντικότερο της στοίχημα καθώς η κατασκευή του έργου έχει συναντήσει τις δικές της δυσκολίες. Η ολοκλήρωση του έργου που ήταν προγραμματισμένη για τα τέλη του 2029, πάει πίσω και πλέον αναμένεται το ανανεωμένο χρονοδιάγραμμα που θα δώσει και το στίγμα αλλά και τα νέα ορόσημα που θα μας οδηγήσουν στην λειτουργία της νέας γραμμής.
Η γραμμή 4 θα λειτουργεί στα πρότυπα του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή θα έχει αυτόματο σύστημα λειτουργίας, θύρες στους σταθμούς και τρένα χωρίς οδηγούς. Σύμφωνα με τις μελέτες θα μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά μέχρι και 340.000 επιβάτες. Θα έχει δυνατότητα δρομολογίων ανά 90 δευτερόλεπτα τις ώρες αιχμής.
Με την λειτουργία της θα συμβάλλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πρωτεύουσας καθώς οι περισσότεροι σταθμοί βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Αθηναίων (συνολικά 7 σταθμοί) ενώ και οι υπόλοιποι έχουν χωροθετηθεί σε πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως του Ζωγράφου, η Καισαριανή και το Γαλάτσι.








