Στη Διαιτησία οδηγείται ο ΟΣΕ με την κοινοπραξία INTRAKAT – Σιδηροδρομικά Έργα για την υπογειοποίηση των Σεπολίων.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης ενέκρινε:
- Να υπαχθούν σε Διαιτησία όλες οι διαφορές ή διαφωνίες που έχουν προκύψει μεταξύ των μερών, καθώς και όσες ενδέχεται να προκύψουν στο μέλλον, από την εφαρμογή ή την ερμηνεία:
- της κύριας σύμβασης 2507/2018 και
- των συμπληρωματικών συμβάσεων 2507_1/2021 και 2507_2/2023,
που αφορούν το έργο με τίτλο: «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων», σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 10 του άρθρου 25Β του ν. 3614/2007, όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 62 του ν. 5108/2024.
- Ειδικότερα, να υπαχθούν σε Διαιτησία οι διαφορές ή διαφωνίες που έχουν ήδη γεννηθεί έως την 1η Μαΐου 2024 και απορρέουν από την εφαρμογή ή ερμηνεία:
- της κύριας σύμβασης 2507/2018 και
- των συμπληρωματικών συμβάσεων 2507_1/2021 και 2507_2/2023
του ίδιου έργου, όπως αυτές έχουν αναλυτικά παρουσιαστεί:
- στη συνημμένη από 29-09-2025 δήλωση της αναδόχου κοινοπραξίας «ΙΝΤΡΑΚΑΤ – Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ», και
- στην υπ’ αριθμ. 6784/06-11-2025 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της «ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.».
Η υπαγωγή αυτή στηρίζεται στην παράγραφο 11 του άρθρου 25Β του ν. 3614/2007, όπως προστέθηκε με τον ν. 5108/2024, δεδομένου ότι πληρούνται όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις της εν λόγω διάταξης, δηλαδή:
α) Έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη προδικασία του άρθρου 174 του ν. 4412/2016 περί διοικητικής επίλυσης συμβατικών διαφορών.
β) Έχει ασκηθεί εμπρόθεσμα προσφυγή ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου, σύμφωνα με το άρθρο 175 του ν. 4412/2016.
γ) Δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη συζήτηση της εν λόγω προσφυγής στο ακροατήριο.
Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ, ανατέθηκε στην κοινοπραξία Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα στα τέλη του 2018, με έκπτωση 45,71% (η προσφορά του αναδόχου έφτασε τα 66,6 εκατ. ευρώ) και ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 52 μήνες, ενώ στη συνέχεια υπογράφτηκαν 2 συμπληρωματικές συμβάσεις.
Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, το οποίο θα αυξήσει σημαντικά τη χωρητικότητα του δικτύου, εάν και εξαιτίας των εργασιών, το υφιστάμενο δίκτυο μονοδρομείται.
Εξαιτίας της υπογειοποίησης, κάτι το οποίο αποτελούσε αίτημα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, θα επέλθουν οικιστικές παρεμβάσεις, καθώς οι σημερινές γραμμές και οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους αναψυχής.
Σε κατασκευαστικό επίπεδο, το έργο απαιτεί «χειρουργικές παρεμβάσεις», δεδομένου ότι γειτνιάζει με τη γραμμή του μετρό και έναν μεγάλο αγωγό της ΕΥΔΑΠ.
Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.
Το έργο αφορά 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,5 χλμ. πλήρως υπογειοποιημένα
Συνοπτικά, η υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια αφορά την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνολικού μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,5 χλμ. περίπου είναι πλήρως υπογειοποιημένα.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται 2 νέες πεζοδιαβάσεις στην οδό Ξανθίππης και στην οδό Ξένου και 2 κτήρια για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
Η κατασκευή ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσσαλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων.







