Σύμφωνα με πληροφορίες του kozan.gr, που παρουσιάζει το θέμα, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή και λειτουργία νέου δικτύου µεταφοράς θερµικής ενέργειας µε σκοπό τη σύνδεση της Τ/Θ Πτολεµαΐδας με την η υπό κατασκευή µονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Πτολεµαΐδας V. Η νέα διασύνδεση θα υποκαταστήσει την µέχρι και σήµερα τροφοδοσία της εγκατάστασης τηλεθέρµανσης από τον ΑΗΣ Καρδιάς, του οποίου η λειτουργία προβλέπεται να σταµατήσει στο προσεχές µέλλον. Ο υφιστάµενος αγωγός διασύνδεσης µε τον ΑΗΣ Καρδιάς θα παραµείνει σε υγρή εφεδρεία.
Η σύνδεση των υφιστάµενων κεντρικών εγκαταστάσεων της Τ/Θ Πτολεµαΐδας µε την υπό κατασκευή µονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της ∆ΕΗ ‘Πτολεµαΐδα V θα επιτευχθεί µε την τοποθέτηση αγωγού, συνολικού µήκους σκάµµατος 10.800 m. Στο µεγαλύτερο µήκος του σκάµµατος ο αγωγός θα τοποθετηθεί διπλός (δίδυµος), ώστε να καλύπτει τις ανάγκες προσαγωγής του θερµού νερού προς την πόλη της Πτολεµαΐδας και επιστροφής του κρύου για επαναθέρµανση, αποτελώντας έτσι ένα κλειστό κύκλωµα. Συγκεκριµένα, θα τοποθετηθεί δίδυµος αγωγός σε µήκος σκάµµατος 9.880 m περίπου, ενώ σε ένα µικρό τµήµα µήκους ~920m ο αγωγός θα τοποθετηθεί µονός καλύπτοντας τις ανάγκες προσαγωγής του θερµού νερού στην πόλη, ενώ η επιστροφή του νερού θα γίνει µε τη βοήθεια δύο υφιστάµενων τοποθετηµένων αγωγών τηλεθέρµανσης.
Ο αγωγός για µήκος 850µ θα τοποθετηθεί παραπλεύρως του υφιστάµενου τσιµεντόδροµου κάτω του οποίου βρίσκεται ο αγωγός οµβρίων µέχρι και την υπέργεια γέφυρα που κατασκευάστηκε για την τοποθέτηση των αγωγών τηλεθέρµανσης. Στη συνέχεια ο αγωγός θα διέλθει από την περιφερειακή τάφρο και η τοποθέτησή του θα γίνει υπέργεια δίπλα σε υφιστάµενους αγωγούς Τ/Θ. Στη συνέχεια θα τοποθετηθεί δίδυµος αγωγός τηλεθέρµανσης (προσαγωγής – επιστροφής) που θα διέλθει µε υπόγεια διάτρηση από την Εθνική οδό Κοζάνης –Πτολεµαΐδας. Οι αγωγοί θα ακολουθήσουν την όδευση κατά µήκος της εθνικής οδού, µέχρι και την διασταύρωση για το παλιό εργοστάσιο της ΑΕΒΑΛ. Ο νέος δίδυµος αγωγός θα συνεχίζει επί υφιστάµενου χωµατόδροµου, υπογείως προς τα ανατολικά. Κατά την διαδροµή διασταυρώνεται µε την σιδηροδροµική γραµµή Κοζάνης – Αµυνταίου και θα διέρθει µε διάτρηση κάτω από τη σιδηροδροµική γραµµή. Στη συνέχεια ακολουθεί τους δρόµους περιµετρικά των εγκαταστάσεων της ΑΕΒΑΛ και συνεχίζει σε χωµατόδροµους της περιοχής. Ακολουθεί τον ασφαλτόδροµο µου διέρχεται νότιο δυτικά των οικισµών Αγίου Χριστοφόρου και Καρυοχωρίου στο έρεισµα αυτού, και στη συνέχεια ακολουθεί τον άσφαλτο δρόµο που οδηγεί στα ορυχεία λιγνίτη και τις εγκαταστάσεις της ∆ΕΗ. Ο δίδυµος αγωγός θα διέλθει την τάφρο στην περιοχή της ΑΕΒΑΛ οµοίως της αποστραγγιστικής τάφρου έξω από την Πτολεµαΐδα. Το τελευταίο κοµµάτι των αγωγών, µήκους ~1150m θα τοποθετηθεί σε περιοχή αποθέσεων λιγνίτη. Στο τέλος του τµήµατος αυτού ο αγωγός θα διασχίσει υπογείως υφιστάµενη αποστραγγιστική τάφρο που έχει διανοίξει η ∆ΕΗ για την προστασία των εγκαταστάσεών της.
Εφεδρικά Λεβητοστάσια
Εντός του χώρου των εγκαταστάσεων της Τ/Θ Πτολεµαΐδας θα κατασκευαστούν δύο (2) εφεδρικοί λέβητες ισχύος 38MW έκαστος, που θα λειτουργούν µε καύσιµο το φυσικό αέριο, (λόγω της επικείµενης κατασκευής από την ∆ηµόσια Επιχείρηση ∆ικτύων ∆ιανοµής Αερίου (∆Ε∆Α) αγωγού που θα διασύνδεει τις εγκαταστάσεις της τηλεθέρµανσης µε τον αγωγό ΤΑΡ). Αλλά θα παραµείνει η δυνατότητα χρήσης και πετρέλαιο ως καύσιµο, όπως ισχύει σήµερα για τον υφιστάµενο λέβητα των 25MW. Έτσι η εφεδρεία του δικτύου θα φτάσει περίπου τα 100MW.
(kozan.gr)