Με αργά και σταθερά βήματα το μεγάλο ενεργειακό έργο του αγωγού TAP πλησιάζει πλέον την ολοκλήρωσή του με το ποσοστό προόδου του έργου -από την πιο πρόσφατη επίσημη ενημέρωση της κοινοπραξία- να αγγίζει το 94,1%.
Σε προτεραιότητα βρίσκονται τώρα οι πρώτες δοκιμαστικές διελεύσεις φυσικού αερίου στο αλβανικό και ιταλικό τμήμα του αγωγού, σε συνέχεια των αντίστοιχων δοκιμών που έχουν πραγματοποιηθεί στο ελληνικό τμήμα ήδη από τέλος του προηγούμενου έτους.
Όπως είναι γνωστό, η κατασκευαστική δραστηριότητα του μεγάλου ενεργειακού έργου έχει επικεντρωθεί στο υποθαλάσσιο τμήμα στην Αδριατική Θάλασσα, το οποίο πλέον ολοκληρώνεται, όπου θα δημιουργηθεί ο «συνδετικός κρίκος» μεταξύ του χερσαίου τμήματος του αγωγού, που διατρέχει την Ελλάδα και την Αλβανία -μήκους 765 χλμ.- και της Ιταλίας (με συνολικό μήκος όδευσης 8 χλμ.), στην Πούλια, στην περιοχή του Σαν Φόκα, όπου έχει δημιουργηθεί μικροσήραγγα 1,5 χλμ. (από το καλοκαίρι του 2019), εντός της οποίας θα προσαιγιαλώνεται ο αγωγός με κατεύθυνση το σημείο εισόδου για το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου της γειτονικής χώρας.
Το εν λόγω τμήμα του έργου υλοποιείται με το ειδικό πλοίο της εταιρείας, ονόματι Castoro 6, το οποίο έχει επιστρατευτεί για την τοποθέτηση των αγωγών σε βάθη που ξεπερνούν τα 800 μέτρα.
Το υπεράκτιο μήκος του αγωγού ανέρχεται συνολικά σε 105 χλμ. εκ των οποίων τα 37 χλμ. υπάγονται στα χωρικά ύδατα της Αλβανίας, τα 25 χλμ. στα χωρικά ύδατα της Ιταλίας, ενώ τα υπολειπόμενα 43 χλμ. αποτελούν διεθνή ύδατα. Στο υπεράκτιο τμήμα θα χρησιμοποιηθούν περί τους 9.000 σωλήνες, συνολικού βάρους 100.000 τόνων.
Υπενθυμίζεται ότι ο ανάδοχος του υποθαλάσσιου τμήματος του έργου είναι η Ιταλική Saipem η οποία έχει ξεκινήσει την εγκατάσταση των σωλήνων, από την αλβανική πλευρά, από τον Μάρτιο του 2019. Ο ορατός πλέον στόχος είναι η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας προς τα τέλη του έτους.