Κυκλοφοριακό έμφραγμα έχουν προκαλέσει στην ευρύτερη περιοχή της Καλλιθέας και του Μοσχάτου τα έργα για την εκβάθυνση της κοίτης του Ιλισού. Εξαιτίας των έργων κατεδάφισης της γέφυρας της Εθνάρχου Μακαρίου, η διέλευση από την παλιά παραλιακή διοχετεύεται μέσα από την Καλλιθέα, με αποτέλεσμα τεράστιος αριθμός οχημάτων να συνωστίζεται σε μια μικρή γέφυρα.
Η κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο δηλώνει ότι καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε η νέα γέφυρα να ολοκληρωθεί σε 3,5 μήνες, αντί των 4 που προβλέπει το χρονοδιάγραμμα. Τα έργα διευθέτησης του Ιλισού ξεκινούν από τη «συμβολή» του με την οδό Εθνάρχου Μακαρίου (παλιά παραλιακή) και συνεχίζονται για 366 μέτρα μέσα στην κοίτη. Περιλαμβάνουν την εκβάθυνση της κοίτης στο σημείο αυτό, στο οποίο τα τελευταία χρόνια είναι συχνές οι υπερχειλίσεις του Ιλισού κατά τη διάρκεια μεγάλων καταιγίδων.
Επίσης την κατεδάφιση και ανακατασκευή της υφιστάμενης γέφυρας της οδού Εθνάρχου Μακαρίου, η οποία θα είναι πιο φαρδιά αλλά και ψηλότερα από τη σημερινή. Στο ίδιο έργο περιλαμβάνονται η κατεδάφιση μιας μικρής γέφυρας ανάμεσα στην Εθνάρχου Μακαρίου και στη λεωφόρο Ποσειδώνος και η αντικατάστασή της από γέφυρα αστικού περιπάτου. Ακόμη, προγραμματίζεται η απομάκρυνση της μεταλλικής πεζογέφυρας, η οποία θα συντηρηθεί και θα επανατοποθετηθεί μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, καθώς και η κατασκευή ποδηλατόδρομου παράλληλα με την κοίτη του ποταμού. Το έργο έχει προϋπολογισμό 10 εκατ. ευρώ και προθεσμία ολοκλήρωσης 12 μηνών.
Η σύμβαση υπεγράφη ανάμεσα στην Περιφέρεια Αττικής και στην κοινοπραξία Intrakat-ΑΚΤΩΡ στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς και πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησε και η κατεδάφιση της γέφυρας στην Εθνάρχου Μακαρίου, ενώ έχουν ήδη τοποθετηθεί 200 πάσσαλοι σε βάθος 16 μέτρων, που θα στηρίξουν τη νέα γέφυρα (η οποία θα αποτελείται από προκατασκευασμένα κομμάτια).
Πηγές της κοινοπραξίας ανέφεραν στην «Κ» ότι καταβάλλεται προσπάθεια ώστε ο αποκλεισμός της παλιάς παραλιακής να διαρκέσει 3,5 μήνες, έναντι 4 μηνών που προβλέπεται συμβατικά. Σημειώνουν ότι αρχικά η κατεδάφιση επρόκειτο να ξεκινήσει το καλοκαίρι, αλλά υπήρξε καθυστέρηση μέχρι να δώσει το πράσινο φως η Εφορεία Αρχαιοτήτων. Επισημαίνουν ακόμη ότι η κατασκευή της νέας γέφυρας, παράλληλα με την εκβάθυνση των τελευταίων 350 μέτρων της κοίτης του Ιλισού πριν από την εκβολή του στη θάλασσα, θα λύσει το πλημμυρικό πρόβλημα της ευρύτερης περιοχής.
Σύμφωνα με την Περιφέρεια Αττικής, το έργο διευθέτησης του Ιλισού ποταμού εντάσσεται στα 54 αντιπλημμυρικά έργα που έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης το πρώτο εξάμηνο του 2025 και αποτελεί μια απολύτως αναγκαία και πολυεπίπεδη παρέμβαση με στόχο την αποκατάσταση και ενίσχυση της αποχετευτικής του ικανότητας, η οποία σήμερα περιορίζεται από τη φραγμένη ροή του υφιστάμενου καναλιού και την ανεπαρκή διατομή των γεφυρών. Η γέφυρα της Εθνάρχου Μακαρίου θεωρείται ότι είχε υπερβεί τις δυνατότητές της δεχόμενη περισσότερη κυκλοφορία από αυτή για την οποία είχε σχεδιαστεί. Ενώ είχε φθαρεί από την υγρασία και τα περιστατικά ανόδου της στάθμης του ποταμού, με αποτέλεσμα ανά σημεία να έχει αποκαλυφθεί ο οπλισμός της.









